دانلود و خرید کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم آلن دوباتن ترجمه حمید هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم اثر آلن دوباتن

کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم

معرفی کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم

کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم نوشته آلن دوباتن است این کتاب با ترجمه حمید هاشمی منتشر شده است. کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم جستارهایی در باب دورنمای آسودگی از مدرسه زندگی آلن دوباتن است.

درباره کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم

در مواقع نگرانی، در هر لحظه می‌خواهیم از هوشمان استفاده کنیم تا آینده را پیش‌بینی کنیم و بفهمیم چه بر سرمان خواهد آمد. سعی می‌کنیم شگفتی‌های امور ناشناخته را از بین ببریم. درواقع سعی می‌کنیم آینده را کنترل کنیم و این کار قابل‌فهم است.

این کارمان اصلاً دور از عقل نیست. تلاشمان برای پیش‌بینی دقیق و برنامه‌ریزی منطقی طبیعی است. اما بعداز اینکه تمام احتمال‌ها را بررسی کردیم و هر کاری را که براساس آن‌ها صلاح دانستیم انجام دادیم، خوب است به این مسئله فکر کنیم که هیچ‌وقت نمی‌توان آینده را به‌طور کامل پیش‌بینی کرد و حتی تلاش در این زمینه بی‌معنا است.

 بخش مهمی از زندگی‌مان مربوط به چیزهایی است که نمی‌دانیم و به‌مرور زمان معلوم می‌شود و همین‌طور مربوط به سرنوشت نامعلوممان است. تلسکوپ ذهنمان هرقدر هم دقیق باشد نمی‌تواند آینده را ببیند و ابهاماتش را کاملاً بزداید. متغیرهای بسیاری بر ما تأثیر می‌گذارند. تلسکوپ ذهنمان فقط همین‌قدر قدرت دید دارد. باید قبول کنیم شک‌وتردید بخشی از وجودمان است و بشر را از آن راه رهایی نیست.

برای اینکه شک‌گرایی درست را در خودمان ایجاد کنیم، خوب است با روحیهٔ اعتماد و خیرخواهی با جهلمان مواجه شویم. این کتاب سعی دارد نگاه شما را به پیش‌بینی آینده تغییر دهد و کمک کند خوشبخت‌تر باشید.

خواندن کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال آرامش هستند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ به دنیا آمد. او نویسنده، فیلسوف، موسس مدرسه زندگی و مجری تلویزیونی ساکن بریتانیا است. او در سال ۲۰۰۳ ازدواج کرده است و دو فرزند پسر دارد.

آلن دوباتن در سال ۲۰۰۸ به عضویت هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی با نام مدرسه زندگی درآمد. او در دانشگاه در رشته فلسفه تحصیل کرده بود اما دوره دکتری را نیمه تمام رها کرد تا بتواند به نوشتن کتاب‌های فلسفی ساده بپردازد. اولین کتابی او، جستارهایی درباب عشق بود. این اثر در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد و به سرعت در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

بسیاری از آثار آلن دوباتن به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند. یک هفته در فرودگاه، اخبار، تسلی بخشی‌های فلسفه، جستارهایی در باب عشق، سیر عشق، هنر سیر و سفر، در باب اعتماد به نفس و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، از مشهورترن آثار او است.

بخشی از کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم

از ابتدای زندگی در میان کسانی هستیم که بیشتر از ما می‌دانند و ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم به‌قدر آن‌ها بدانیم. از دید کودکی چهارساله، هر فرد بزرگ‌سال معمولی که رانندگی بلد باشد، بتواند با یک زبان خارجی به کسی سلام کند، پول غذایش را با کارت اعتباری بدهد و بداند ناپلئون بناپارت که بود و چه کرد حتماً نابغه است. کودکی که فقط چند سال زندگی کرده است طبیعی است شگفت‌زده باشد. درس‌های مدرسه برای کودکان مثل دوی امدادند: تمام اطلاعات و فنونی را که والدین، معلمان و استادانمان ده‌ها سال زحمت کشیده‌اند و یاد گرفته‌اند باید به بچه‌ها بیاموزند. به‌این‌ترتیب، نتیجه می‌گیریم که همیشه ما نمی‌دانیم، اما آن‌ها می‌دانند.

وقتی به بزرگ‌سالی می‌رسیم، همین احساس را کمی متعادل‌تر نسبت‌به متخصصان و دانشمندان داریم. نمی‌دانیم کیفیت آب را چطور باید آزمایش کرد، اما مسئولان مخازن آب شهر حتماً می‌دانند و به همین دلیل ما بی‌هراس و دلهره، لیوان آبمان را از شیر آشپزخانه پر می‌کنیم و می‌نوشیم. نمی‌دانیم هواپیما برای اینکه از فلان نقطه به فلان نقطه پرواز کند، چقدر سوخت می‌خواهد، ولی شرکت هواپیمایی حتماً می‌داند و به همین دلیل با خیال راحت در صندلی لم می‌دهیم و سفر می‌کنیم. در بسیاری از مسائل فنی و علمی دیگر نیز نمی‌توانیم شواهد را بررسی کنیم؛ به همین دلیل به دیگران توکل می‌کنیم و می‌گوییم نمی‌دانیم اما آن‌ها حتماً می‌دانند. خوشبختانه این کارها همیشه وظیفهٔ کسان دیگر است، نه وظیفهٔ ما.

اگر این احساس را فقط نسبت‌به متخصصان و دانایان داشتیم، مشکلی نبود؛ ولی در مواردی به افراد نامناسبی اعتماد می‌کنیم و مشکلات بزرگی برایمان پیش می‌آید. اندیشه‌های برخی افراد تصورات ناراحت‌کننده‌ای بهمان می‌دهند و تصور می‌کنیم اتفاق‌های جهان منطق ندارند، هیچ‌چیز سرجای خودش نیست و همه‌چیز بد است. گاهی اوقات بدموقع از خواب بیدار می‌شویم و احساس می‌کنیم فکر خوبی به ذهنمان آمده است؛ اما می‌دانیم اطرافیانمان آن‌را تأیید نمی‌کنند و مردد می‌شویم. هروقت فکر متفاوتی داریم، در پذیرفتن آن تردید می‌کنیم و بعد می‌گوییم حتماً فکرمان غلط است و اشتباه می‌کنیم. احساس می‌کنیم فکرهای دیگران همیشه بهتر است و آن‌ها مسائل پیچیده را می‌فهمند و ما نمی‌فهمیم. تأسفی هم نمی‌خوریم، چون تا بوده همین بوده است. عقلمان فریاد می‌زند این تصور اشتباه است؛ ولی همیشه کسی بوده که راه‌حل‌های درست را بهمان می‌داده و پاسخ سؤال‌ها را می‌دانسته و این خیلی خوب است! چرا خودمان را به زحمت بیندازیم؟ 

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

Shakiba M
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

طاقچه‌ی عزیزم ممنونم بابت طرح کتاب رایگان😍❤ به امید ادامه‌دار بودنش!

مهران
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

طرح کتاب رایگانتون کتابای زرد رو شامل میشه یا کتابای ادامه دار..! البته روز اولش واقعا خوب بود. خلاصه این سه روز خوب نبود. (منتظر دانلود کتاب فردا شب مینشیند.)

MOHAMMAD VOSOUGHI
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

یکی از چیزهایی که این کتاب یادآور میشه اینه که منتظر نباشم حتما کتاب خاصی رایگان بشه تا از خوندنش لذت ببریم، همین کتاب هم برای لذت بردن در امروز، کافیه.

amirhosseinraei
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

کتاب خوب و ارزشمندی هست من قبلا بخشی از آن را مطالعه کرده بودم در کل کتاب مفیدی برای صرف وقت است اما ویژه ادم های صبور می باشد! یعنی صرفا اگر میخواهید به عنوان سرگرمی و هیجان نگاه کنید

- بیشتر
Davood Eb
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

در کل کتاب خوبیه و واقعا ارزش خوندن داره.

el diablo
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

بسیار کتاب مختصر و مفید و جدا از گزافه گویی هایی است که در سایر کتاب های سبک زندگی و روانشناسی یافت میشود .فلسفه محور و صریح و روشن است و در آن از اغراق و بزرگنمایی خبری نیست و

- بیشتر
هانیه سادات
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

طاقچه‌ی دست و دلباز 🤗 درسته کتاب های رایگانی که میذارید مورد پسند من نیست ولی نفس این حرکت بسیار پسندیده و حال خوب کنه! امیدوارم این اخلاق حسنه به همکاران شما هم سرایت کنه 😊 ممنونم

اندیشه
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

ممنون که این کتاب رو رایگان کردید کتاب نسبتا خوبی بود با این که بعضی قسمتهاش تکراری بود و شخصا با بعضی مباحثی که مطرح شد موافق نبودم ولی ارزش خوندن داره حجم کتاب هم زیاد نیست و من در عرض ۲

- بیشتر
MAHI*
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

طرح کتاب رایگانتون واقعا معرکست مرسی طاقچه😍

Shi ma
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

خیلی به من آرامش داد توصیه میکنمش حتما بخووونییید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۰۰)
هیچ‌وقت نمی‌توان آینده را به‌طور کامل پیش‌بینی کرد و حتی تلاش در این زمینه بی‌معنا است. شاید این حرف ناراحت‌کننده باشد؛ اما اگر به‌درستی درموردش فکر کنیم می‌بینیم بسیار رهایی‌بخش است. بخش مهمی از زندگی‌مان مربوط به چیزهایی است که نمی‌دانیم و به‌مرور زمان معلوم می‌شود و همین‌طور مربوط به سرنوشت نامعلوممان است. تلسکوپ ذهنمان هرقدر هم دقیق باشد نمی‌تواند آینده را ببیند
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
بخش مهمی از زندگی‌مان مربوط به چیزهایی است که نمی‌دانیم
ر‌‌َقصنده با‌ گُرگ
چقدر جهان به دردهایمان بی‌توجه و بی‌اهمیت است.
𝑅𝒶𝒽𝒶🕊
تمام‌وقت فقط به چیزهای مشکل‌دار و مشکل‌سازی که در زندگی وجود دارند فکر می‌کنیم. این موضوع به این دلیل است که شتاب‌زده در پی تأمین آینده‌ای خوب برای خودمانیم. متوجه این نیستیم که چه اتفاق‌های بدی در زندگی هستند که خوشبختانه برایمان نیفتاده‌اند یا چه‌چیزهای خوبی ممکن بوده از دست بروند، اما نرفته‌اند.
اندیشه
برای لذت‌بردن از اتفاق‌های آینده، باید لذت‌بردن از اتفاق‌های امروز را تمرین کنیم.
اندیشه
اصلاً قرار نیست ما تعیین کنیم چه‌کسی در زندگی‌اش گناهکار و چه‌کسی بی‌گناه است. اعتقاد به روز قیامت باعث می‌شود قبول کنیم فقط خدا است که خوبی‌ها و بدی‌های انسان‌ها را می‌فهمد و می‌داند.
اندیشه
لذت‌های کوچک همان لذت‌های بزرگ‌اند، ولی ما هنوز قدرشان را نمی‌دانیم.
sar_01
۳۰. یوکوتا (سوئدی): این کلمه به‌معنای بیدارشدن اول صبح برای بیرون‌رفتن از خانه و شنیدن آواز پرندگان است. این کلمه نشان می‌دهد زمانی مردم در جامعه چه‌کارهای خوب و شادی‌آوری می‌کرده‌اند؛ ولی ما امروز این کارها را کنار گذاشته‌ایم.
~ɢʟᴀꜱꜱ ꜰᴀɢɴᴇʀ
این نشانهٔ تکبر ما است که قبول نمی‌کنیم تماشای آسمان صاف و آبی حالمان را خوب می‌کند و بهمان سرزندگی می‌بخشد. وقتی همان صحنهٔ زیبای طبیعت را نقاشی می‌کنند و در موزه می‌گذارند، به‌به و چهچه می‌کنیم؛ ولی وقتی در واقعیت آن را می‌بینیم، به آن بی‌توجهی می‌کنیم.
hedgehog
شاید برخی از اخباری که منتشر می‌شوند با هدف ایجاد آگاهی در انسان‌ها باشند، ولی هدف اصلی کلیت این کسب‌وکار این است که همیشه ما را در هراس نگه دارد تا دست از خواندن و تماشای خبر برنداریم.
اندیشه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان