دانلود و خرید کتاب کوه دوم دیوید بروکس ترجمه امید کریم‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کوه دوم

کتاب کوه دوم با عنوان فرعی در جست‌وجوی یک زندگی اخلاقی نوشته‌ی دیوید بروکس در حوزه‌ی خودیاری است. بروکس در این کتاب از دو نوع نگاه متفاوت به زندگی سخن می‌گوید. این دو نگاه به کوه تشبیه شده‌اند. قله‌ی کوه اول رسیدن به اهداف متعارفی است که جامعه آن را موفقیت اطلاق می‌کند؛ پول، رفاه و کامیابی در زندگی شخصی. اما از دید بروکس رضایت عمیق و شادی اصیل در قله‌ی کوه دوم محقق می‌شود؛ جایی که رسیدن به آن می‌تواند اهداف نگاه اول به زندگی را نیز برآورده سازد.

این کتاب با ترجمه امید کرم‌پور در انتشارات مهرگان خرد منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب کوه دوم

کتاب کوه دوم؛ در جست‌وجوی یک زندگی اخلاقی (The Second Mountain: The Quest for a Moral Life) اثری از دیوید بروکس، نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی و فرهنگی آمریکایی است. بروکس در این کتاب در پی آشنا کردن مخاطبان با یک شادی عمیق و اصیل است که با یک زندگی دگرخواهانه و اخلاقی پدید می‌آید. البته نگاه بروکس فراتر از توصیه‌های اخلاقی است. این کتاب استقبال خوانندگان بسیاری را برانگیخته و در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفته است. کتاب کوه دوم را امید کریم‌پور به فارسی برگردانده و انتشارات مهرگان خرد به انتشارش رسانده است.

از نظر بروکس می‌توان دو چارچوب مختلف برای زندگی تعریف کرد. این دو چارچوب به دو کوه می‌مانند. قله‌ی کوه اول از نگاه عموم افراد جامعه اوج خوشبختی است. پول، شهرت، دوستان خوب و متنفذ، زندگی مادی سرشار و چیزهایی از این قبیل حاصل رسیدن به قله‌ی کوه اول است. رسانه‌های عمومی و مجازی نیز این برداشت از موفقیت را تقویت می‌کنند. بروکس کوشیده برخلاف جریان عمومی اجتماعی و رسانه‌ای، چارچوب یا کوه دوم را به مخاطبانش معرفی و برای آن تبلیغ کند. کوه دوم به‌عقیده‌ی بروکس همان نوع زندگی است که رسیدن به قله‌اش می‌تواند رضایتی عمیق به ‌بار آورد و رسیدن به آن انسان‌ها را از احساس تلخ غبن و ناکامی در میان‌سالی و بخش پایانی عمر نجات دهد. بروکس نه‌تنها زندگی افراد را در این دو چارچوب دسته‌بندی کرده، سازمان‌ها را نیز بر این اساس به دو گونه تقسیم می‌کند. او سازمان‌هایی را که در پی رشد اعضایشان هستند و می‌خواهند علاوه‌بر توجه به جنبه‌های مادی، تکیه‌گاهی برای دیگران باشند، در چارچوب دوم (کوه دوم) دسته‌بندی کرده است.

بروکس در بخش‌های ابتدایی کتاب کوه دوم به‌وضوح دو هدف عمده‌ی خود را در تالیف آن بیان کرده است. او هدف اولش را چگونگی نقل‌مکان افراد از کوه اول به کوه دوم می‌داند. گاهی این انتقال در پی حادثه‌ای تلخ همچون ورشکستگی اقتصادی یا شکست سخت عاطفی رخ می‌دهد. این انتقال چه به اختیار و چه به اجبار، در بستر درک پوشالی‌بودن ادعاهای منادیان چارچوب اول رخ می‌دهد. اهدافی برپایه‌ی اصالت پول و سود و شهرت که دست انسان‌ها را از اهدافی اصیل‌تر و عمیق‌تر دور نگه می‌دارد. هدف دوم کتاب حرکت جوامع از کوه اول به دوم است. هدفی که در راستای نجات جامعه از «بحران جداشدگی» است. بروکس این دو هدف را در بخش‌های مختلف کتاب و با بیانی ملموس و جزئیاتی روشن توضیح می‌دهد و خواننده را گام‌به‌گام برای پیشرفت در راستای این اهداف راهنمایی می‌کند.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب کوه دوم به خواننده کمک می‌کند خودش را در دو بستر بررسی کند؛ اول زندگی فردی و دیگر زندگی اجتماعی و تعامل با دیگران. پس این اثر برای هر فردی که نیاز به شناخت خودش دارد مناسب است.

خواندن کتاب کوه دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب کوه دوم را به‌علاقه‌مندان حوزه‌ی خودیاری و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب البته اثری متفاوت است که مسیر موفقیت و کامیابی را در فردگرایی نمی‌بیند. نویسنده‌ی کتاب برداشتی متفاوت از آن‌چه جامعه‌ی امروز از موفقیت ارائه داده، مطرح می‌کند.

درباره‌ی دیوید بروکس

دیوید بروکس نویسنده، روزنامه‌نگار، تحلیل‌گر سیاسی و فرهنگی و منتقد فیلم آمریکایی است. او در یازدهم اوت سال ۱۹۶۱ در تورنتو زمانی‌که پدرش در مقطع دکترا تحصیل می‌کرد، به‌ دنیا آمد. پدرش سال‌ها به‌عنوان استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه نیویورک مشغول به کار بود. مادرش نیز تحصیل‌کرده‌ی رشته‌ی تاریخ قرن نوزدهم بریتانیا در دانشگاه کلمبیا بود. بروکس در خانواده‌ای یهودی بزرگ شد. او تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه‌ی اسقفی کریس‌ چرچ گذراند. بروکس تحصیلات دانشگاهی خود در مقطع لیسانس را در رشته‌ی تاریخ و در دانشگاه شیکاگو گذراند. موضوع پایان‌نامه‌ی او نویسنده‌ی کتاب‌های علمی عامه‌پسند «رابرت آردری» بود.

بروکس پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، کار خود را به‌عنوان خبرنگار آغاز کرد. او مدتی کارآموز مجله‌ی نشنال ریویو بود. پس از کارآموزی وارد موسسه‌ی محافظه‌کار هوور در دانشگاه استنفورد شد. او مدتی نیز برای مجله‌ی واشنگتن‌تایمز نقد فیلم نوشت. بروکس در سال ۱۹۸۶ به استخدام روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال درآمد. او ابتدا سردبیر بخش نقد کتاب شد و به‌مدت پنج ماه نیز نقد فیلم نوشت. بروکس از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴ به‌دلیل کار در بخش روسیه‌ی روزنامه، سفرهای متعددی را به مسکو تجربه کرد. او در سال ۱۹۹۴ به هفته‌نامه‌ی نومحافظه‌کار استاندارد پیوست.

بروکس در قامت یک نویسنده نیز ظاهر شده است و کتاب‌های پرفروشی منتشر کرده است. او در سال ۲۰۰۰ کتاب بوبوس در بهشت را منتشر کرد. بروکس در این کتاب برخی دیدگاه‌های فرهنگی خود را در زمینه‌ی مصرف‌گرایی مطرح کرد. از دیگر کتاب‌های بروکس می‌توان به جاده‌ی شخصیت، حیوان اجتماعی، کوه دوم، آن‌سوی ایگو و دوست یک دوست اشاره کرد.

بروکس در سال ۲۰۱۲ به عضویت هیئت امنای دانشگاه شیکاگو درآمد و به عنوان عضوی از هیئت مشاوران اینستیتوی سیاسی دانشگاه شیکاگو نیز فعالیت کرد. سخنرانی بروکس در موسسه‌ی تدکس در سال ۲۰۱۹ با عنوان «دروغ‌هایی که فرهنگ ما درباره‌ی آن‌چه مهم است، به ما می‌‌گوید» بسیار پرطرفدار شد. بروکس سیاست‌مداری محافظه‌کار و میانه‌رو است. او که در جوانی عقایدی سوسیالیستی داشت به‌تدریج به محافظه‌کاری روی آورد. او اکنون یک سیاست‌مدار میانه‌رو است که عقایدی متفاوت و مخصوص‌به‌خود دارد. عبارات تحسین‌آمیز او درباره‌ی باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نقدهای شدید او به سخنان و شخصیت دونالد ترامپ نشان از تفاوت‌های او با دیگر سیاست‌مداران محافظه‌کار نزدیک به حزب جمهوری‌خواه دارد.

نظرات کاربران

Dexter
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

این کتاب مافوق فوق العادست. تنها کتاب غیر داستانی هست که پشت سر هم دوست داشتم فصل هاش رو بخونم. اگه می خواید متوجه باورهای اشتباه جامعه ، خودتون و اطرافیانتون بشید حتما این کتاب رو بخونید. مطالب این کتاب بر روی بسیاری

- بیشتر
rahil
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

این کتاب اصلاً در حد تعریف های دوستان نبود. اولش خوب و جذاب شروع میشه ولی بعد از ۱۰۰ صفحه جذابیتش را از دست میده و اصلا از انسجام کافی برخوردار نیست و حتی از موضوع تا حد زیادی دور

- بیشتر
كاربر ١٣٩١٢٢٢
۱۳۹۹/۰۵/۱۳

متن ، موضوع و ترجمه عالی ،، 👏🏻👌🏻 در اجتماعی که به سرعت به سمت خود' خواهی می تازد و شتاب در رسیدن به آزادی های فردی را بدون در نظر گرفتن انسانیت و زیر پا گذاشتن حقوق دیگران به

- بیشتر
یگانه
۱۳۹۹/۰۳/۲۵

از اون کتاباییه که میدونم بعدا هم بش برمیگردم.نوعی جهان بینی درش دیده میشه که کمتر ما توی روزمره بشون توجه میکنیم.همینطور حقیقت هایی که اگه بخوایم وارد زندگیمون کنیم گاها تلخ و سخته.و پیشنهاد میشه زیاد

Πυρια
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اول اینو بگم که من حدود 200 صفحه کتاب رو خوندم و گذاشتمش کنار مقدمه‌ی جذابی داره و خوب شروع میشه ولی خیلی زود دلسردت میکنه. به چیزی که انتظار شنیدنش رو داری نمیپردازه و مدام با داستان‌ها و خاطرات و

- بیشتر
tahere jaberi
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

کتابیه که جهان بینیش متفاوت و گاهی حتی متضاده با چیزی که معمولا میشنویم و میخونیم۔ قسمتهای اول کتاب (صرفنظر از ترجمه افتضاح)، برای من کاملا لذت بخش، جدید، عالی و خیلی معنادار بود۔ اما نیمه دوم کتاب، بیشتر از

- بیشتر
ناسا
۱۳۹۸/۱۲/۰۹

عالیه که کتابای بی پلاس رو می‌گذارید👍

محمد
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

کتاب خوبیه اما ترجمه اش ضعیفه. بعضی قسمت ها صرفا تحت اللفظی ترجمه شده و آدم رو یاد گوگل ترنزلیت میاندازه.

ali sharifi
۱۴۰۲/۰۶/۰۳

سلام وقتتون بخیر با کمال احترام باید تجربه خودمو بعد خواندن ۴۰۰ صفحه از کتاب بیان کنم در خصوص ترجمه اگر در یک کلام بخوام بگم بسیار ضعیف بود ترجمه این کتاب ؛ متن کتاب اصلا منسجم ترجمه نشده و

- بیشتر
ahya
۱۴۰۱/۱۱/۱۳

چه جالب...همین طی طریق در منابع دینی وجود داره با ادبیات دینی....انگار نقطه مشترکی پیدا شده...و این کتابی جزئی از اون کل رو بیان کرده...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۷)
«کار، جایی است که در آن گم کردن خودتان از پیدا کردن خودتان می‌تواند راحت‌تر باشد.»
kara
هلن کلر بر این باور بود: «در فراموشی خویشتن، شادی وجود دارد؛ بنابراین من سعی می‌کنم نوری که در چشم دیگران هست را خورشید خود بپندارم، موسیقی‌ای که در گوش دیگران هست را سمفونی خویش و لبخندی که بر لب دیگران نقش می‌بندد را شادی خویش ببینم.»
^f4/rib/4^
شوری که به‌طور طبیعی در ما هست به ما یاد می‌دهد که به دنبال راضی کردن دیگران باشیم، به دیگران بگوییم بله؛ اما اگر به‌هیچ‌وجه به هیچ چیزی نه نگویید و از هیچ‌چیزی چشم‌پوشی نکنید، احتمالاً هرگز نمی‌توانید خود را در یک چیز مشخص غرق کنید. زندگی متعهدانه به معنای هزاران بار نه گفتن تنها به خاطر چند بلهٔ ارزش‌مند است.
kara
شادی فقط یک احساس نیست، بلکه می‌تواند یک چشم‌انداز باشد.
Hossein Razzaz
بهترین توصیه‌ای که من برای افراد در جست‌وجوی رسالت شنیده‌ام این است که به همه‌چیز بله بگویید. به هر فرصتی که پیش می‌آید بگویید بله زیرا هرگز نمی‌دانید که به چه چیزی منجر خواهد شد. نسبت به عمل‌کردن تعصب و جانبداری داشته باشید. خودتان را یک ماهی تصور کنید که به امید گرفته شدن هستید. به قلاب‌ها متصل شوید تا از جایی که هستید بیرون بروید.
zhaleh golestaneh
وقتی کل یک جامعه بر اساس مشغولیت به خود بنا نهاده می‌شود، اعضای آن از یکدیگر جدا و نسبت به هم منزوی و بیگانه می‌شوند؛ و این چیزی است که برای ما اتفاق افتاده است. ما در پایین دره هستیم. زوالی که در سیاست ما دیده می‌شود، ناشی از یک پوسیدگی در پایه‌های اخلاقی و فرهنگی ماست – شکلی که ما با یکدیگر پیوند می‌یابیم، در نحوه‌ای از زندگی که در آن خودمان را از یکدیگر جدا می‌کنیم، در ارزش‌های فردی که گویی به آبی تبدیل شده‌اند که در آن شنا می‌کنیم. حالا دیگر ثابت‌شده که فرهنگ کوه اول هرگز برای ما کافی و اقناع‌کننده نبوده است.
631390
«ما همچون گدایانی هستیم که سعی می‌کنیم به گدایان دیگر نشان بدهیم که از کجا پاره نانی یافته‌ایم.»
کاربر ۱۹۸۴۰۵۶
هرگز قدرت محیطی که در آن کار می‌کنید را در تبدیل تدریجی شخصیتتان به چیزی دیگر، دست‌کم نگیرید.
سهیل مقدم
مهم‌ترین نکته این است: ازدواج یک مکالمهٔ پنجاه ساله است. مهم‌ترین عاملی که وقتی به ازدواج با کسی فکر می‌کنید این است؛ آیا تا آخر عمر از صحبت کردن با این شخص لذت می‌برم؟
fariba.
کفش‌هایی که برای پایمان کوچک هستند راه می‌رویم. روزهای خود را صرفاً در تلاش برای جلب موافقت عده‌ای انگشت‌شمار و یا کسب پیروزی‌های ناچیز در عالم حرفه‌ای صرف می‌کنیم؛ اما یک روش سرشار از خوشی وجود دارد که صرفاً اندکی بهتر از شیوهٔ زندگی ما نیست، بلکه به طرزی اساسی بهتر است، با یک دنیا فاصله. زندگی بسیاری از ما به گونه‌ای است که انگار که همه در حال رقابت هستیم تا به یک لامپ خورشیدی نزدیک شویم. درحالی‌که اگر برخیزیم و به شیوه‌ای متفاوت زندگی کنیم، می‌توانیم در نور آفتابی حقیقی غرق شویم. هنگامی که با مردمی روبه‌رو می‌شوم که زندگی‌هایی سرشار از تعهدی عمیق دارند، این حقیقت نظرم را جلب می‌کند؛ شادی، واقعی است.
631390

حجم

۴۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

حجم

۴۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان