دانلود و خرید کتاب بازی نامحدود سایمون سینک ترجمه علیرضا خاکساران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی نامحدود اثر سایمون سینک

کتاب بازی نامحدود

معرفی کتاب بازی نامحدود

کتاب بازی نامحدود نوشته سایمون سینک است که با ترجمه علیرضا خاکساران منتشر شده است.

چرایی نویسنده برای نوشتن کتاب حاضر این نبود که نظر طرفداران وضع موجود را تغییر دهد، بلکه می‌خواهد کسانی را گرد هم جمع کند که آمادگی به چالش کشیدن وضعیت موجود و جایگزینی آن را با واقعیتی دارند که با نیاز عمیق بشری‌ به احساس امنیت بیشتر جور در می‌آید، تا برای هدفی والاتر از خودشان ایفای نقش کنند و بستری برای تأمین منافع خودشان و خانواده‌هایشان فراهم کنند. واقعیتی که بهترین منافع فردی، شرکتی، جوامع و نوع بشر را تأمین می‌کند.

اگر به دنیایی باور داریم که در تک‌تک روزهایش می‌توانیم حس انگیزه، امنیت و رضایت داشته باشیم و اگر باور داریم رهبران همان کسانی‌اند که می‌توانند این چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کنند، پس همهٔ ما مسئولیت داریم تا کسانی را پیدا، راهنمایی و پشتیبانی کنیم که تعهد می‌دهند راه و رسم رهبری‌شان آن رؤیا را با احتمال بالاتری به حقیقت تبدیل می‌کند. و یکی از گام‌هایی که باید برداریم این است که معنای رهبری در بازی نامحدود را فرا بگیریم.

خواندن کتاب بازی نامحدود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند با اراده بیشتری در زندگی قدم بردارند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بازی نامحدود

شرایط بازی کسب‌وکار با تعریف بازی نامحدود مو نمی‌زند. شاید تمام بازیکنان آن را نشناسیم و هر لحظه هم ممکن است بازیکنان جدیدی به بازی اضافه شوند. تمام بازیکنان راهبردها و راهکارهایشان را تعیین می‌کنند و هیچ قواعد ثابتی وجود ندارند که همه بر سر آن توافق داشته باشند، به‌جز قوانین دولت‌ها برای کسب‌وکارها که آن هم در هر کشوری فرق دارد. برخلاف بازی محدود، در کسب‌وکار هیچ آغاز، میانه یا پایان از پیش‌تعیین‌شده‌ای وجود ندارد. با وجود اینکه بسیاری از کسب‌وکارها برای ارزیابی عملکردشان نسبت به سایر بازیکنان آن حوزه زمان خاصی مانند پایان سال مالی را تعیین می‌کنند، این چارچوب‌های زمانی فقط تابلوهای راهنما در مسیر بازی هستند و پایان خود بازی را نشان نمی‌دهند. بازی کسب‌وکار هیچ خط پایانی ندارد.

به‌رغم این واقعیت که سازمان‌ها در بازی‌ای شرکت می‌کنند که پیروزی در آن معنایی ندارد، بیشتر رهبران کسب‌وکار به‌گونه‌ای به بازی ادامه می‌دهند که انگار می‌توانند پیروز میدان باشند. همچنان به ادعاهایی مانند اینکه «بهترین» یا «نفر اول» فلان حوزه هستند ادامه می‌دهند. چنین ادعاهایی به‌اندازه‌ای نُقل زبان همه شده که به‌ندرت تأمل می‌کنیم تا به مسخره بودن برخی از این ادعاها فکر کنیم. هر بار شرکتی را با ادعای بهترین و نفر اول بودن می‌بینم، همیشه دوست دارم در کارشان ریز شوم تا ببینم براساس چه معیارهای گزینشی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند. برای نمونه، بریتیش ایرویز سالیان متمادی در تبلیغاتش ادعا می‌کرد که «پرطرفدارترین خط هوایی دنیا» است. شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک که ریچارد برانسون مالک آن است، نزد سازمان استاندارد تبلیغات بریتانیا شکایت کرد که براساس نظرسنجی‌های اخیر از مسافران، چنین ادعایی درست نیست. ولی این سازمان شکایت ویرجین آتلانتیک را رد کرد چون بریتیش ایرویز نسبت به دیگر شرکت‌های هواپیمایی مسافران بین‌المللی بیشتری را جابه‌جا می‌کرد. واژهٔ «پرطرفدارترین»، آن‌گونه که آن‌ها در تبلیغات‌شان استفاده کرده بودند به این معنا بود که گسترهٔ عملیاتی این خط هوایی بیشتر است نه اینکه لزوماً انتخاب اول مسافران باشد.

نظرات کاربران

حەمە ساڵە
۱۴۰۰/۰۱/۰۴

سایمون سینک رو دوس دارم چون واضح و قابل فهم و خیلی خفن مطلب رو به مخاطب میرسونه و حرفایی هم که میزنه تکراری نیس ترجمه آقای خاکساراران هم که بیست

akbar safaralizadeh
۱۴۰۱/۰۶/۱۰

سلام. من کتاب را کامل مطالعه کردم. کتاب جالبی بود. از مطالعه کتاب لذت بردم. به نکات خوبی اشاره داشت.

shoeib yousefi
۱۴۰۲/۰۳/۲۳

زیاد مفید نبود ...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
می‌توانیم دنیایی بسازیم که در آن، بیشتر ما پس از بلند شدن از خواب برای رفتن به سر کار شوق داشته باشیم، وقتی سر کاریم احساس امنیت کنیم و در پایان روز، با حس رضایت به خانه بازگردیم. تغییری که از آن حرف می‌زنم آسان نیست، ولی شدنی است.
M.Taha
تابلوی راهنمایی بر سر یک دوراهی قرار دارد. یک سمت مسیر «پیروزی» و سمت دیگر، مسیر «رضایت» را نشان می‌دهد. باید یکی از این دو مسیر را برگزینیم. کدام مسیر را برمی‌گزینید؟
mozhdeh
«اول به فکر افرادتان باشید و سپس به سود فکر کنید»
M.Taha
ذات بشر به‌گونه‌ای است که به دنبال راهکارهای آنی برای مشکلات ناخوشایند می‌گردد و برای پیشبرد بلندپروازی‌هایمان، اولویت‌مان با پیروزی‌های فوری است.
M.Taha
اگر فضاپیمایی پس از پرتاب سقوط می‌کرد، اشکال کار را پیدا و بارها و بارها تلاش می‌کردیم. و حتی پس از پرتاب موفق، باز هم به بهبود کار ادامه می‌دادیم. این کارها را به خاطر وعدهٔ پاداش آخر سال انجام نمی‌دادیم، بلکه احساس می‌کردیم جزئی از هدفی والاتر و فراتر از خودمان هستیم، چیز ارزشمندی که پس از مرگ‌مان هم باقی می‌ماند.
M.Taha
در سال ۲۰۱۱، با تلاش کارکنان زن در این شرکت بزرگ‌ترین پروندهٔ شکایت گروهی تبعیض شغلی علیه وال‌مارت در دادگاه باز شد. این زنان مدعی بودند ساختار شرکت به‌گونه‌ای طراحی شده که زنان حقوق کمتری از مردان بگیرند و برای ترفیع شغلی هم مسیر سخت‌تری پیش رو داشته باشند.
اسماعیل
وقتی هدف را رشد بگذاریم، فرهنگ ناسالمی به وجود می‌آید که کوته‌نگری و خودخواهی یکه‌تازی می‌کنند و به اعتماد و همکاری خدشه وارد می‌شود. رشد نتیجهٔ کار است نه هدف. خروجی کار است نه فلسفهٔ وجودی. وقتی هدف والایی داریم، مشتاقانه حاضریم منافع‌مان را برای پیشبرد آن قربانی کنیم. وقتی فکر کنیم که پول یا رشد هدف است، احتمال اینکه برای حفظ منافع خودمان، دیگران یا خود هدف را قربانی کنیم بیشتر می‌شود
اسماعیل
راهکارهای آنی برای مشکلات ناخوشایند می‌گردد و برای پیشبرد بلندپروازی‌هایمان، اولویت‌مان با پیروزی‌های فوری است. دنیا را براساس موفقیت‌ها و شکست‌ها و برندگان و بازندگان می‌بینیم. داشتن چنین دیدگاه پیش‌فرضی به دنیا در کوتاه‌مدت کارساز است، ولی اگر راهبرد فعالیت‌های سازمان و شرکت‌مان را براساس آن بچینیم، عواقب ناگواری در بلندمدت گریبان‌مان را می‌گیرند. چنین طرزفکر پیش‌فرضی نتایجی را رقم می‌زند که بسیار برای‌مان آشناست: اخراج شمار زیادی از کارکنان برای تحقق پیش‌بینی‌های دِیمی؛ محیط‌های کاری خشن و بی‌روح؛ تن دادن به خواسته‌های سهامداران به‌جای توجه به نیاز کارکنان و مشتریان؛ روی آوردن به روش‌های فریبکارانه و غیراخلاقی؛ پاداش دادن به افرادی از تیم که عملکردشان بالاست ولی زهر رفتارشان کل تیم را مسموم می‌کند و همزمان چشم‌پوشی کردن از آسیبی که به دیگر اعضای تیم وارد می‌کنند؛ پاداش دادن به رهبرانی که بیشتر به فکر خودشان هستند تا اینکه به فکر افرادشان باشند. تمام این کارها به کاهش وفاداری و حس تعلق و افزایش اضطراب و حس ناامنی افراد منجر می‌شوند که در سازمان‌های امروزی می‌بینیم
علیرضا
زندگی با طرزفکر نامحدود یعنی زندگی برای کمک به دیگران.
سهیل مقدم
زندگی صحنهٔ یکتای هنرمندی ماست هر کسی نغمهٔ خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.
کاربر ۶۷۹۹۴۴

حجم

۲۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۰۰۰
تومان