دانلود و خرید کتاب زایش سرمایه داری هنری هلر ترجمه حسن مرتضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زایش سرمایه داری اثر هنری هلر

کتاب زایش سرمایه داری

معرفی کتاب زایش سرمایه داری

هنری هلر در کتاب زایش سرمایه‌داری از چشم‌انداز سده بیست‌ویکم، درکی پیچیده و ظریف از خاستگاه‌های سرمایه‌داری ارائه می‌کند. این کتاب سومین کتاب از یک مجموعه درباره سرمایه‌داری است که نشر ثالث منتشر کرده است.

کتاب‌های اول و دوم این مجموعه عبارتند از بحث برتر، ساختار طبقاتی زراعی و توسعهٔ اقتصادی در اروپای پیشاصنعتی، به کوشش تی. اچ. استون و سی. اچ. تی. فیلپین و خاستگاه سرمایه‌داری نوشته الن میک‌سینزوود.

درباره کتاب زایش سرمایه‌داری

هنری هلر در این کتاب، به تمام بحث‌های گذشته و نظریه‌پردازهای اصلی آن اشاره می‌کند و از منظری دیگر به نقد و بررسی دستاوردهای آن‌ها می‌پردازد. در واقع، این کتاب پایانی است شایسته برای نتیجه‌گیری از بحثی که هفتاد سال میان نظریه‌پردازان مارکسیست و غیرمارکسیست درباره سرمایه‌داری جریان داشته است.

در دو جلد قبلی موضوع اصلی مارکسیسم سیاسی است اما هلر در کتاب حاضر به به مفاهیم و استدلال‌های این مکتب نظری می‌پردازد و در پرتو خاستگاه‌های گوناگون سرمایه‌داری، دیدگاه اروپامدارانهٔ بخش بزرگی از سنت تاریخ‌نویسی غربی را آشکار می‌کند.

خواندن کتاب زایش سرمایه داری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم سیاسی و جامعه‌شناسی

درباره هنری هلر

هنری هلر، استاد تاریخ دانشگاه مانی‌توبا در کانادا است. از او کتاب‌های جنگ سرد و امپریالیسم جدید: تاریخ جهان ۱۹۴۵__ ۲۰۰۵۲ (۲۰۰۶)، انقلاب بورژوایی در فرانسه ۳ (۲۰۰۶) و کار، علم و فناوری در فرانسه ۱۵۰۰__۱۶۲۰۴ (۱۹۹۶) منتشر شده است.

جملاتی از کتاب زایش سرمایه‌داری

روش‌شناسی مارکسیستی و مقولات تحلیلی شرکت‌کنندگان اصلی این مبحث، کمک می‌کند تا وحدت این بحث به رغم اختلافات فاحش صاحب‌نظران در استدلال و تأکیدشان، حفظ شود. درونمایه‌های کلاسیک مارکسیستی مانند ماهیت شیوهٔ تولید، ماهیت سرمایه‌داری به منزلهٔ نظامی جهانی، اهمیت نسبی محرک‌های اولیهٔ داخلی و خارجی در زوال فئودالیسم و ظهور سرمایه‌داری، رابطهٔ مناسبات اجتماعی تولید و مناسبات مبادله‌ای، پیوند نیروهای مولد و رشد طبقات، رابطهٔ سرمایهٔ مالی، بازرگانی، کشاورزی و صنعتی و نقش دولت، محورهای اصلی بحث را تشکیل می‌دادند. در نگاه اول، به نظر نمی‌رسد بحران‌های فئودالی در اروپای سدهٔ چهاردهم، پروس ِ اوایل سدهٔ نوزدهم و ژاپن در «دوران بازگشت» می‌جی، نقاط مشترک چندانی با یکدیگر داشته باشند. اما این نمونه‌های مشخص و مستقل از هم، موجد پرسش‌های معین نظری می‌شوند که آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد، مانند رابطهٔ شیوهٔ تولید سرمایه‌داری با شیوه‌های تولید پیشین، اهمیت مناسبات طبقاتی در برابر اهمیت دسترسی به بازارهای جهانی و نقش سطح توسعهٔ نیروهای مولد در این گذار.

بحران بی‌پایان: چگونه سرمایه‌ی مالی- انحصاری جهان را از آمریکا تا چین به رکود و آشوب می‌کشاند
جان بلامی‌فاستر
نام‌های سیاست
هنری لوفور
ایدئولوژی و ساز و برگ‌های ایدئولوژیک دولت
لویی آلتوسر
مگناکارتا
دیوید استارکی
گفتاری درباره اقتصاد سیاسی
ژان ژاک روسو
جامعه‌شناسی دین
ماکس وبر
اندیشه عدالت
آمارتیا سن
سرمایه مالی: پژوهشی در باب تازه‌ترین مرحله تحول سرمایه‌داری
رودولف هیلفردینگ
چشم‌اندازهای نظری فساد
خیالت دو گراف
ماکس وبر و جامعه‌شناسی اقتصادی
ریچارد سوئدبرگ
درباره‌ی دولت؛ کلاس‌های کالج فرانسه (۱۹۸۹-۱۹۹۲)
پیر بوردیو
فرجام عقل
فردریک سی. بایزر
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد دوم؛ ۱۹۹۰ ـ ۱۹۲۹
مایکل چارلز هوارد
خاستگاه سرمایه داری از چشم اندازی گسترده تر
الن میک سینزوود
جهان می پذیرد یا نه
ویلیام گریدر
نقل قول های کلیدی در جامعه شناسی
کنت تامپسون
انتخاب عمومی تحلیل اقتصادی قواعد بازی اجتماعی از دیکتاتوری تا دموکراسی (جلد اول)
دنیس سی مولر
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
طبقه و کار در ایران
محمود متحد
دولت و جامعه در گذار چین به دموکراسی
شیائوجین گوئو

نظرات کاربران

esrafil aslani
۱۴۰۱/۰۴/۰۹

"محرک انگلس به عنوان یک انقلابی جوان حرفه ای ، علاقه ای خاص به تحقیق تاریخی یا کنجکاوی روشنفکری محض برای پژوهش جنگ دهقانی آلمان نبود . وی که به اثر تاریخی ویلیام زیمرمن ، مورخی آلمانی ، متکی بود

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
ملاحظات مارکس بر ظهور جمعیت گسترده‌ای از مزدبگیران در هلند سدهٔ هفدهم دلالت دارد که کارشان سودی می‌آفرید که منشأ دیگری بیش از مناسبات مبادله‌ای داشت. در حقیقت، پژوهش‌های اخیر وجود پرولتاریایی بی‌نهایت بزرگ، هرچند پراکنده را در هلند سدهٔ هفدهم آشکار می‌سازد. (۱۸) مارکس در سرمایه اشاره می‌کند که در هلند، اعتبار تجاری و دادوستد پول همراه با تجارت و تولید رشد کرد. در حقیقت، سرمایهٔ مالی تابع سرمایهٔ صنعتی و تجاری شد. به نظر مارکس، «در سدهٔ هفدهم... هلند همچون کشور مدل توسعهٔ اقتصادی عمل می‌کند، همانند انگلستان در زمانهٔ کنونی.»(۱۹) چنین نظری با دیدگاهی که هلند را «اقتصاد تجاری فئودالی» می‌داند سازگار نیست.
esrafil aslani

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۰ صفحه

قیمت:
۲۰۵,۰۰۰
تومان