دانلود و خرید کتاب فلسفۀ کی‌یرکگور سوزان لی اندرسون ترجمه خشایار دیهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفۀ کی‌یرکگور اثر سوزان لی اندرسون

کتاب فلسفۀ کی‌یرکگور

معرفی کتاب فلسفۀ کی‌یرکگور

فلسفه کی‌یر کگور دومین جلد از مجموعه بزرگان اندیشه نشر نو است که به زندگی، تفکرات و روش فلسفی کی‌یر کگور، فیلسوف دانمارکی می‌پردازد.

درباره مجموعه بزرگان اندیشه

نام مجموعه بزرگان اندیشه در زبان اصلی Wadsworth Philosophers Series است و سرویراستار آن دنیل کولاک نام دارد. هدف این مجموعه آشناکردن خوانندگان با مهم‌ترین فیلسوفان و مسائل فلسفی از آغاز تا به امروز است و مهم‌تر و فراتر از آن ترغیب خوانندگان به تفکر فلسفی و درگیر شدن با مسائل فلسفی. این مجموعه می‌خواهد شوق خواندن، فکر کردن، و آموختن را برانگیزند و هراسی را که خوانندگان معمولا از «فلسفه» دارند برطرف کند.

کتاب‌های این مجموعه به‌زبانی ساده نوشته شده‌اند و اصطلاحات فنّی دشوار در آنها بسیار اندک و در حد ضروری است. این مجموعه با نگاه «تحلیلی» نوشته شده است و حتی آثار فیلسوفان غیرتحلیلی یا آثار کسانی که به فیلسوف بودن شهره نیستند با نگاه تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است.

خواندن مجموعه بزرگان اندیشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

همان‌طور که اشاره شد، این مجموعه تنها برای پژوهشگران حوزه فلسفه نوشته نشده و مخاطب آن تمامی علاقه‌مندان به فلسفه هستند.

جملاتی از کتاب فلسفه کی‌یر کگور

در دو اثر مشهور ترس و لرز و تعلیقه غیرعلمی نهایی، کی‌یرکگور نظری کاملا غیرسنّتی، و بعضآ تکان‌دهنده و بُهت‌آور، درمورد مسیحیّت عرضه کرده بود : به اعتقاد او مسیحیّت، در تمایز با امر اخلاقی، غیرعقلانی است و در آن آموزه‌ها اهمیّتی ندارند. علاوه‌براین، کی‌یرکگور می‌گفت مسیحی شدن کاری نیست که آدم بتواند همراه دیگران انجام دهد (و بدین‌ترتیب درواقع دین سازمان‌یافته را رد می‌کرد) و اگرچه این راه به روی همه باز است، یافتن مؤمن واقعی امری بسیار بعید است.

کی‌یرکگور تنها زندگی می‌کرد، فقط مرد خدمتکاری کارهایش را انجام می‌داد، و هرگز کسی را به خانه‌اش دعوت نمی‌کرد. امّا چون کاوش در طبیعت بشر برای او بسیار مهمّ بود، روزها در شهر گردش می‌کرد و با آدم‌های مختلف حرف می‌زد.کی‌یرکگور عادت داشت دست در بازوی دیگران بزند و همراهشان برود. حرف زدن با آدم‌های مختلف «از هر سنی و هر قشری و هر صنفی» را دوست داشت. «با هرکسی که فکرش را بکنید گرم می‌گرفت، درواقع در خانه کسی به او دسترسی نداشت، و برعکس، در خیابان در دسترس همه بود.»گهگاه در جنگل‌های اطراف کپنهاگ کالسکه‌سواری می‌کرد. شب‌ها بود که می‌نوشت. مایر آرون گولدشمیت، که بعدها در دزد دریایی به کی‌یرکگور حمله برد، تأثیری را که کی‌یرکگور بر دیگران می‌گذاشت چنین وصف می‌کند:

به‌نظر آدمی می‌آمد که از بسیاری از شرایط عادی و وسوسه‌های زندگی فراتر رفته است، اگرچه نه به گونه‌ای که به‌نظر غبطه‌انگیز یا خوشبخت بیاید.

فهرست کتاب فلسفه کی‌یر کگور

پیشگفتار مجموعه

یادداشت مترجم

۱. زندگی کی‌یرکگور

۲. فلسفه کی‌یرکگور

مقدّمه

واکنش کی‌یرکگور علیه چه چیزهایی بود؟

دیدگاه‌های پیشین درباره لوازم ضروری دینداری

تمایلاتی که در هر عصری هست

۳. مضامین اصلی در فلسفه کی‌یرکگور

فردگرایی

سه سپهر زندگی

ایمان

«خلوص دل»

شور

۴. اهمیّت فلسفه کی‌یرکگور و دل‌نگرانی‌ها نسبت به آن

کتاب‌شناسی

یادداشت‌ها

نظرات کاربران

Amirreza Mahmoudzadeh-Sagheb
۱۳۹۹/۱۰/۰۲

اگر اندیشه‌ی کی‌یرکگارد را در عصر خودش بررسی کنیم، آن‌گاه درخواهیم یافت که تا چه میزان علیه نظام فکری حاکم آن زمان شوریده و طغیان کرده است. او اندیشه غایت‌گرایانه‌ی هگل (و نیز جمع‌گرایانه‌ی مارکس) را به کناری وامی‌نهد و دم

- بیشتر
karen_m
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

یکی از مضامین اصلی چرا حذف شده؟ یا این /یا آن.. 🤔

danial
۱۴۰۰/۰۲/۲۸

کتاب ضعیفی بود و چیز خاصی نداشت..کتاب چگونه کیرکگور رو بخوانید اون کتاب به شدت غنی هست و در همین حجم اطلاعات زیادی رو از زندگی و اندیشه کیرکگور در اختیارتون میذاره..یه کتاب کم حجم دیگه هم آشنایی با کیرکگور

- بیشتر
babak rajabi
۱۴۰۰/۰۲/۱۴

چرا کتاب های فلسفی اینقدر با سانسور منتشر میشه.

Lea
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

۱- از جملات کتاب: «انتظار کیرکگارد از فلسفه این است که به ما بگوید چگونه زندگی کنیم.» کم‌تر فیلسوفی پیدا می‌شه این‌قدر عامه‌فهم و ملموس از فلسفه حرف بزنه. ۲- از نظر سورن ما سه نوع سپهر داریم؛ زیباشناختی(خود)، اخلاقی(مردم)، ایمانی(خدا). بعد

- بیشتر
meysam babaei
۱۴۰۲/۱۲/۰۳

کتاب بسیار خوبیه با ترجمه ای خوب

سید عبدالرحمن صالحی غوری
۱۴۰۲/۰۵/۲۶

فلسفه آشکار کردن وهمچون ایماژی مصور کردن چراهای زندگی

mohamadreza amirian
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

برای اشنایی با فلسفه این فرد و بحثهای مختلفی ک کرده مناسب میدونمش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴۸)
فلسفه تلاشی است برای «يافتن انديشه‌ای كه بتوان به‌خاطرش زندگی كرد و مُرد.»
محمد رضا مددی
كی‌يركگور می‌گويد : «ايمان بی‌خطر كردن به‌دست نمی‌آيد.» اگر بدانيم خدايی هست، اگر دليلی بر وجود خدا داشته باشيم، ديگر نيازی به ايمان نخواهيم داشت و ايمان محلّی از اعراب نخواهد داشت. چون دليلی بر وجود خداوند نداريم، امكان ايمان به‌وجود می‌آيد. آنچه، جز ترديد و بی‌يقينی عينی، برای ايمان لازم است نوعی دل‌سپردگی شورمندانه فرد برای اعتقاد به خدا علی‌رغم اين ترديد و بی‌يقينی است : ايمان دقيقآ تناقض ميان شور نامتناهی مكنونيّت فرد و ترديد و بی‌يقينی عينی است. اگر می‌توانستم خدا را به‌شكلی عينی دريابم، ايمان نمی‌داشتم، امّا دقيقآ به همين دليل كه نمی‌توانم خدا را به‌شكلی عينی دريابم بايد ايمان بياورم.
teorian
بنابراين، فقط حرف‌های آدم‌هايی ارزش خواندن دارد كه آماده بوده‌اند در راه عقيده‌شان جان بسپارند
مسلم عباسپور
اگر قرار بود بر سنگ گورم نوشته‌ای حك شود، می‌گفتم بنويسيد: «آن فرد». آدمی كه در اين جهان بتواند واقعا تنها بماند، و فقط با وجدانش رای بزند ـاين آدم قهرمان است... مهم‌ترين چيزی كه می‌توان درباره كی‌يركگور گفت اين است كه او يك فردگراست. درنظر كی‌يركگور، يگانه وجود مهمّ «فرد زنده» است، و هرچه می‌نوشت به‌قصد تلاش برای كمك به فرد زنده بود تا بتواند يك زندگی معنادار و پرثمر داشته باشد. كی‌يركگور امكانِ يافتنِ راه‌حلّی جمعی و اجتماعی برای مسئله چگونه زيستنِ زندگی شخصی را نفی می‌كند. هر فردی به تنهايی بايد دست به انتخاب راه زندگی‌اش بزند و در اين راه پيش برود.
esrafil aslani
در كار انتخاب، آنچه مهمّ است انتخاب درست نيست، بلكه ميزان شور، شوق، جديّت، و عشقی است كه به‌كار اين انتخاب می‌زنيم.
Amirreza Mahmoudzadeh-Sagheb
...مسئله اين نيست كه فكرهای زيادی داشته باشی، مسئله اين است كه به يك فكر بچسبی.
ERFAN
كی‌يركگور می‌گفت ما بايد دست به عمل بزنيم، ما بايد دست به انتخاب بزنيم، بی‌آنكه تضمينی باشد كه درست عمل می‌كنيم يا دست به انتخاب درستی می‌زنيم. يك راه درست برای زندگی كردن وجود ندارد، فقط راه درستی برای هركس هست، كه داور آن‌هم فقط خود آن‌كس است. انتخابِ چگونه زيستن انتخابی عقلی نيست، انتخابی است كه مستلزم شورمندانه دل سپردن به چيزی است، و آنچه در اين ميان تكليفش معين می‌شود هويّت خود آدم است.
Anahid
اكثر آدم‌ها دلشان می‌خواهد «محكم‌كاری» كنند، نه اينكه همه تخم‌مرغ‌هايشان را در يك سبد بگذارند. البته كار از محكم‌كاری عيب نمی‌كند، امّا درعوض پاداش‌های بزرگی را هم نبايد چشم داشت.
Lea
همه «زيركی» نوع بشر معطوف يك‌چيز است، معطوف اينكه بتوانند بی‌مسئوليت زندگی كنند. اهميّت روحانيون برای جامعه بايد در اين باشد كه هركاری در توان دارند بكنند تا هركسی را الی‌الابد مسئول هر ساعتی از زندگی كنند كه زيسته است، حتّی در خُردترين كارها، چون مسيحيّت همين است. امّا امروز اهميت روحانيون برای جامعه در اين است كه ضامن رياكاری باشد تا جامعه بتواند همه مسئوليت را از دوش خود به دوش «كشيشان» بيندازد.
Ghazalsdi
آدمی كه در اين جهان بتواند واقعا تنها بماند، و فقط با وجدانش رای بزند ـاين آدم قهرمان است...
niloufar.dh

حجم

۱۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان