دانلود و خرید کتاب هنر و مالتیتود آنتونیو نگری ترجمه فرهاد اکبرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر و مالتیتود اثر آنتونیو  نگری

کتاب هنر و مالتیتود

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر و مالتیتود

«هنر و مالتیتود» نُه نامه دربارهٔ هنر، به همراه دگردیسی: هنر و کار غیر مادی، از آنتونیو نگری، فیلسوف چپ‌گرای پست‌مدرن اهل ایتالیا است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه «پرتاب فکر» نشر چشمه است. مجموعه «پرتاب فکر» مجموعه است که افکار، و ایده‌های گاه نامتعارف اندیشمندان را در قالب کتاب منتشر کرده است. افکاری که دبیر مجموعه، امیرهوشنگ افتخاری راد، آنها را همچون سنگ‌هایی می‌داند که به شیشه پنجره‌ای می‌خورند و اگرچه می‌شکنند اما هوای تازه را به درون اتاق هدایت می‌کنند. این نوشته‌ها گاه شرح تفسیر هدفمند و گاه قطعات و نوشته‌هایی گسسته اعم از ترجمه یا تالیف‌اند.

آنتونیو نگری سبک نامه‌نگاری به دوستان را برای تکوین ایده‌هایش درباره ماهیت هنر در دوران پست مدرن برگزید. هفت نامه اول این مجموعه در سال ۱۹۹۰ در ایتالیا به چاپ رسیدند و دو نامه آخر را نگری در ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ به این مجموعه اضافه کرد که نشان دهنده رشد تفکر اویند. سخنرانی ایرادشده با عنوان «دگردیسی» در ژانویهٔ ۲۰۰۸، این خط تفکر را گسترش داد و به عنوان مؤخره در خدمت ویراست حاضر کتاب قرار گرفته است.

آنتونیو نگری مدرس علوم سیاسی دانشگاه پاریس و پادو در رم است. او در دهه ۶۰ بر کرسی استادی نشست و در سال ۱۹۷۹ به خاطر گرایشات مارکسیستی-کمونیستی‌اش و به خاطر متهم شدن به رهبری یک گروه تروریستی دستگیر شد.

نگری در سال ۱۹۸۳ در حالی که هنوز در زندان بود، نماینده حزب رادیکال در مجلس شد. او پس از آزادی به پاریس رفت و در کنار میشل فوکو، ژیل دلوز و فلیکس گاتاری عضو حلقه روشنفکران فرانسوی شد. در سال ۱۹۹۷ به ایتالیا بازگشت و در پی درخواستی که از دولت مبنی بر آزادکردن صد نفر زندانی چپ‌گرا و متهم به فعالیت تروریستی کرد، دوباره ۱۳ سال به زندان افتاد. او در نهایت پس از ۲۴ سال زندان و تبعید در آوریل ۲۰۰۳ آزاد شد.

این فیلسوف ایتالیایی یک بار هم در سال ۲۰۰۴ به ایران سفر کرد و در مرکز بین المللی گفتگوی تمدن‌ها، خانه هنرمندان و دفتر انتشارات قصیده سخنرانی کرد.

نظرات کاربران

farhad akbarzadeh
۱۳۹۸/۰۷/۲۹

نام مترجم ندارد ؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱۲۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان