دانلود و خرید کتاب رستاخیز لئو تولستوی ترجمه پرویز شهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رستاخیز اثر پرویز شهدی

کتاب رستاخیز

نویسنده:لئو تولستوی
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۷۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رستاخیز

دیمیتری نخلیودف، جوانی از طبقه اشراف، عاشق ماسلوا، ندیمه عمه‌های خود می‌شود و رابطه‌ای که بین آنها شکل می‌گیرد، در آینده‌ای نزدیک برای زن جوان مصیبت می‌آفریند. ماسلوا پس از لکه‌دار شدن دامنش به خودفروشی روی می‌آورد و در نهایت به ناحق متهم به قتل می‌شود. قتلی که او را در دادگاه، دوباره مقابل دیمیتری قرار می‌دهد. اما این بار دیمیتری عاشق نیست، او یکی از اعضای هیات منصفه است که باید درباره محاکمه زن تصمیم بگیرد. این مواجهه زن با دیمیتری، درواقع روبه‌رو شدن دیمیتری با وجدان دیر بیدار شده خودش است که زندگی‌اش را از پایه و اساس زیر و رو می‌کند.

«دیمیتری به‌هرحال از حالتی که به او دست داده بود هیچ سردرنمی‌آورد، هق‌هق گریه و اشک‌هایی را که با تلاش تمام مانع فروریختن‌شان شده بود ناشی از ضعیف‌شدن ناگهانی اعصابش می‌دانست. عینک بدون دسته‌اش را روی چشم‌هایش گذاشت تا اشک‌هایش را پنهان کند، دستمالش را از جیبش درآورد و در آن فین کرد.

ترس از شرمنده‌شدن در نظر دیگران درصورتی‌که همه می‌فهمیدند چه رفتاری با ماسلوا کرده، روی خلجان درونی‌اش پرده می‌کشید. در آن لحظه این ترس از همهٔ مواقع دیگر شدیدتر بود.»

تولستوی این رمان را بر اساس داستانی واقعی نوشته که یکی از دوستانش برای او تعریف کرده است و جالب این‌جا است که شخصیت دیمیتری به شخصیت خود تولستوی و آنچه براو گذشته نزدیک است. لئوی جوان هم به دلیل از دست دادن پدر و مادرش در کودکی با عمه‌هایش زندگی می‌کرد و عاشق خدمتکار خواهرش شده و او را فریب داده بود و این فریب که او را دچار عذاب وجدان کرده بود، در خلق رمان رستاخیز، دوباره دامن او را گرفت.

تولستوی در این کتاب از نویسنده‌ای چیره‌دست به متفکری انسان‌دوست تبدیل شده و بی‌پرده به بازنمایی ظلم و ستم و بهره‌کشی طبقه مرفه جامعه‌اش از ضعیفان پرداخته است.

حکومت استبدادی تزارها، زندگی رنج‌آور کشاورزان، محکومان به زندان، تبعیدی‌ها و اعمال شاقه‌ای که آنها مجبور به انجامش بودند، همیشه تولستوی را آزار می‌داد و او در رمان «رستاخیز» بلاخره علیه همه این بی‌عدالتی ها قیام کرد.

«رستاخیز» اثری است که اگر اهمیتش بیش‌تر از جنگ و صلح و آنا کارنینا نباشد، دست‌کمی هم از آن‌ها ندارد، منتها در زمینه‌ای کاملا متفاوت با آن دو.

این اثر را با دقت بخوانید تا هرچه بیشتر به زوایای پنهان ماجراهای ساده‌اش پی ببرید. تولستوی در این اثر مانند پست‌مدرنیست‌های امروزی، همه مقدمات و ملزومات را به خواننده می‌دهد و او را تنها می‌گذارد تا نتیجه‌گیری کند.

معرفی نویسنده
عکس لئو تولستوی
لئو تولستوی
روس | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۱۰

لئو تولستوی نویسنده و فعال اجتماعی-سیاسی روسی است که از طلایه‌داران ادبیات جهان نیز به شمار می‌رود. بسیاری از مورخان ادبی معتقدند تولستوی را می‌توان در کنار «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «گوته»، ستون‌های ادبیات غرب دانست و به جرأت می‌توان گفت که آثار هیچ نویسنده‌ای در جهان به اندازه‌ی او، در فهرست «کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند» قرار نگرفته است.

نظرات کاربران

_mahdi.shh_
۱۳۹۹/۰۲/۳۱

اول بخاطر اسم بلند والای تولستوی شروع به خواندن این کتاب کردم.سرعت خواندنم کم شده بود.مدام به شماره صفحه نگاه میکردم و در انتظار لحظات دلهره‌آور و نفس‌گیر بودم.تا اینکه ,۵۰۰صفحه از کتاب گذشت. از آن به بعد متوجه شدم

- بیشتر
صیاد
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

باسلام خدمت دوستان خصوصا کاربر محترم با اسم فهیم من الان چندساله که اپ طاقچه رادارم ونزدیک هفتصد هزارتومان ازاین اپ خریدکردم چند بار گوشیمو عوض کردم بعدباحساب کاربریم دوباره واردشدم وتمامی کتابهایی که درکتابخانه داشتم را چه پولی چه

- بیشتر
کاربر ۲۳۸۲۹۷۶mina
۱۳۹۹/۱۰/۱۰

هدف از خوندن کتاب چیه؟ سرگرمی، یادگیری، تفکر ،اگر به دنبال سرگرمی هستید این کتاب را توصیه نمیکنم . اما اگر به دنبال بررسی شخصیت انسانی خوددر زمانی که منافع شما در خطر می افتد چه راهی را انتخاب میکنید توصیه می

- بیشتر
ali
۱۳۹۸/۰۶/۰۲

کتاب خیلی خیلی خوبی بود من نسخه‌ی چاپیشو خوندم ازون کتاباس که محاله تو زندگیت بی‌تاثیر باشه👌

n re
۱۳۹۸/۰۶/۲۱

من قبلا این کتاب نسخه پی دی افش رو خوندم و خیلی دوسش داشتم به نظرم حتی از رمان آناکارنینای این نویسنده که خیلی مشهورتر از این کتابه، هم قشنگ تره

رز سپید
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

شاید روند داستان چندان جذاب نباشه، اما تولستوی در واقع دغدغه های خودش رو با خواننده به اشتراک میگذاره که قابل تأمله. البته با همه ی تفکرات جاری در کتاب موافق نیستم به هر حال ما در موقعیتی هستیم که

- بیشتر
Rahil
۱۳۹۸/۰۹/۰۶

چرا هیچکدوم از کتابایی که میخوام توی کتابخونه ی همگانی نیست اخه😀

کاربر ۲۱۷۲۸۰۸
۱۳۹۹/۰۸/۰۱

یکی از بهترین کتاب هایی که خوندم داستان سحرت میکنه طوری که اگه شروعش کردی تا نخونیش کامل دست از سرش بر نمیداری من با این کتاب زندگی کردم جملاتی داره که در هیچ جای دیگه پیدا نمیکنید و خاص

- بیشتر
Ghasedaksheno podcast
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

نمیدونم با اینکه ارادت و علاقه خاصی به نویسنده های روس و آثارشون دارم چرا نشده #رستاخیز رو بخونم همیشه تا نصفه ولش کرده بودم🙄 حالا که خوندمش میفهمم که چقدر خوبه این کتاب! چقدر حرفهای مهم و تامل برانگیز

- بیشتر
کتابخوان ساده
۱۴۰۱/۰۶/۰۷

سبک تولستوی سلیقه همه نیست این نویسنده قدرت عجیبی تو شرح جزئیات داره مثلا طوری محیطی رو جز ب جز تشریح میکنه که انگار داره میبینه اون محیط رو. این تشریح مو به مو شاید مورد علاقه همه نباشه و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۸)
هریک از ما به‌طور حتم کاری را که می‌کند، مفید و مهم به‌شمار می‌آورد. بنابراین هر آدمی در هر وضعیتی که باشد، از زندگی اجتماعی‌اش برداشتی دارد که به او اجازه می‌دهد فعالیتش را مهم و مفید بپندارد.
💚💜F.T.M.H💜💚
در ژرفای وجودش می‌دانست که داشتن وجدانی ناپاک، فطرتی پست و کار بی‌رحمانه‌اش نه‌تنها حق داوری دربارهٔ دیگران را از او می‌گیرد، بلکه حتا حق ندارد به چهرهٔ آن‌ها نگاه کند، این وضعیت به او اجازه نمی‌داد از این پس خود را جوانی شرافتمند، سرشار از نجابت و جوانمردی بداند. بااین‌همه، برای ادامه‌دادن به این زندگی ننگ‌آور و لذت‌جویانه، تنها یک راه وجود داشت: از یادبردن این ماجرا.
زهره
نوشتن خاطرات، بازی کودکانه نیست، بلکه گفت‌وشنودی است، با خودم، با خود درونی واقعی‌ام
💚💜F.T.M.H💜💚
«انسان‌ها شبیه رودخانه‌اند. همگی از یک عنصر ساخته شده‌اند، اما گاهی باریک می‌شوند، گاه سریع، گاه آرام و گاه پهناور، زلال یا گل‌آلود، سرد یا ولرم. آدم‌ها این‌گونه‌اند. هریک جرثومهٔ کیفیت‌ها و ویژگی‌های انسانی را در خود دارد، گاه یک روی سکهٔ سرشتش و گاه روی دیگر، گاهی هم هردو با حفظ طبیعت ضدونقیض واقعی‌اش به شکلی کاملا متفاوت با آن‌چه هست، جلوه‌گر می‌شوند.»
💚💜F.T.M.H💜💚
درست نیست بگوییم یک نفر خوش‌نیت یا هوشمند است و دیگری بدجنس یا خنگ. بااین‌همه به این صورت درباره‌شان قضاوت می‌کنیم. این کار غلط است. آدم‌ها شبیه رودخانه‌ها هستند: همگی از یک عنصر ساخته شده‌اند، اما گاهی باریک یا پهن هستند، گل‌آلود یا زلال، سرد یا ولرم. آدم‌ها هم این‌گونه‌اند. هر کس بذر همهٔ ویژگی‌های انسانی را در خودش دارد و گاه این سوی سرشتش را نشان می‌دهد و گاه سوی دیگر را، حتا خیلی وقت‌ها هم ضمن حفظ سرشت واقعی‌اش، کاملا متفاوت با آن‌چه هست به‌نظر می‌رسد.
آوای دوست
«باید همه را بخشید، بارها و بارها این بخشش را انجام داد، چون هیچ آدمی وجود ندارد که مرتکب خطا نشده باشد و درنتیجه مجاز نیست خطاکار دیگری را تنبیه یا اصلاح کند.»
شراره
فقر و زندان با یکدیگر همزادند
pejman
دیمیتری مانند مردهای دیگر دارای دو شخصیت کاملا متضاد بود: شخصیتی پیرو موازین اخلاقی که باعث خشنودی خودش و دیگران می‌شد و شخصیتی غریزی و حیوانی که آماده بود برای لذت‌جویی دنیایی را به‌هم بریزد و یا فدا کن
زهره
یکی از فکرهای باطلی که از همه شناخته‌تر است و کم‌وبیش در همه کس یافت می‌شود، این است که همه گمان می‌کنند هر فردی دارای خصلت‌هایی مشخص و قطعی است: آدم‌هایی خوبند و آدم‌هایی بد، تیزهوش یا خنگ و احمق، پرشور و شوق یا بی‌تفاوت و بی‌احساس و از این قبیل. آدم‌ها این‌گونه ساخته نشده‌اند.
محسن
زندان‌ها نمی‌توانند آسودگی‌مان را تأمین کنند، چون زندانی‌ها برای ابد آن‌جا نمی‌مانند و سرانجام روزی رهاشان می‌کنند. برعکس در چنین جاهایی میزان فساد را در آن‌ها به بالاترین درجه افزایش می‌دهند، یا درواقع به‌میزان خطر می‌افزایند.
زهره

حجم

۵۷۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۳۶ صفحه

حجم

۵۷۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۳۶ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان