دانلود و خرید کتاب جامعه‌شناسی روسپی‌گری؛ بررسی آسیب‌های اجتماعی سعید مدنی قهفرخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه‌شناسی روسپی‌گری؛ بررسی آسیب‌های اجتماعی اثر سعید مدنی قهفرخی

کتاب جامعه‌شناسی روسپی‌گری؛ بررسی آسیب‌های اجتماعی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه‌شناسی روسپی‌گری؛ بررسی آسیب‌های اجتماعی

سعید مدنی قهفرخی در «جامعه‌شناسی روسپی‌گری» به بررسی آسیب‌های اجتماعی این انحراف کهن بشری می‌پردازد. روسپی‌گری از دیرباز به عنوان یک واقعیت اجتماعی وجود داشته است. با این حال، تحقیقات علمی اندکی دربارهٔ آن در دست است. درواقع این پدیده گذشته‌ای طولانی به قدمت پدرسالاری و تاریخچه‌ای کوتاه دارد. از زمانی که بشر با کاشت، داشت و برداشت در زراعت، زمین‌داری و برده‌داری آشنا شد و نقش زن از وجه تولیدی به وجهی برای ارضای امیال جنسی مردان تبدیل شد و منابعی مثل زر و زور و زمین به عنوان منابع کمیاب شناخته شد، روسپی‌گری کارکرد تجاری پیدا کرد. شاید یکی از بدترین شیوه‌های پاسخ اجتماعی -تاریخی بشر به عنصر لذت‌جویی و تنوع‌طلبی خودش، و یکی از سیاه‌ترین معضلات آسیب‌زا و آسیب‌شناختی روانی - اجتماعی چند هزار سالهٔ اخیر، در جوهرهٔ پدیدهٔ روسپی‌گری به صورت عرضه و تقاضا فیمابین روسپی با مشتری باشد. قهفرخی در کتاب حاضر به نقش قدرت در قربانی‌کردن این نوع زنان پرداخته و وضعیت اجتماعی موجود مولد چنین پدیده‌ای را به نقد کشیده است. نظریه‌های تاریخی و جامعه‌شناسی درباره روسپی‌گری، ویژگی‌های زنان روسپی، علل روسپی‌گری، روسپی‌گری و ایدز و قوانین و مقررات روسپی‌گری مباحثی هستند که در این کتاب، مفصل به آنها پرداخته شده است.
معرفی نویسنده
سعید مدنی قهفرخی

سعید مدنی قهفرخی در ۱۴ آذر ۱۳۳۹ متولد شد. او علاوه بر پژوهش و نوشتن مقالات جامعه‌شناسی و جرم‌شناسی به زبان فارسی، بیش از ده‌ها مقاله‌ی ارزشمند به زبان انگلیسی در ژورنال‌های علمی معتبر منتشر کرده و در حین انجام تحقیقات لازم، فرآیند مکتوب کردن مقالات و ترجمه‌ی آنها به انگلیسی با افراد فرهیخته‌ و جوان‌تر همکاری داشت تا فرصت رشد علمی برای پژوهش‌گران جوان‌تر پدید بیاید و همچنین مراحل انتشار پیدا کردن این پژوهش‌های ارزشمند سریع‌تر پیش برود.

نظرات کاربران

Mina
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

جایی داشتم درباره کتاب از منظر جامع بودن تعاریف صحبت میکردم و بهتر دیدم در زیر این کتاب صحبتی که کردم رو ثبت کنم. در این کتاب نویسنده تعاریفش از واژه روسپی و روسپی‌گری بسیار همه جانبه بوده حتی بار‌معنای لغات

- بیشتر
Farough
۱۴۰۰/۰۴/۰۶

من تقربیا 70%کتاب رو خوندم. واقعیت اینه که کتاب محتوای ارزشمند و قابل قبولی داره اما نکته ای که هست اینه که سرشار از آماره! این آمار دادن کار رو برای خواننده عادی سخت و دشوار میکنه. از طرف دیگه،

- بیشتر
hadi moghadam
۱۳۹۸/۰۵/۰۴

کتاب خوبی است و گزترشات میدانی رو در برداره درباره ایران

amir ataei
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

برخی آمارهای کتاب خیلی جالب بود مطالعه این کتاب و مخصوصا دقت بر تاریخچه و ریشه‌های روسپیگری مطالب بسیار حائز اهمیتی بود عوامل، زمینه ها و اغلب بودن برخی خصوصیت ها در افراد آسیب دیده راه حل این پدیده را بسیار راحت

- بیشتر
طاها ساربان
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

تو کتاب یه جورایی با اینکه خواسته جنبه علمی و آماری بهش بده ولی داره میگه روسپی و روسپیگری همش از سر اجبار است و طرف ناچارن به این سمت رفته.و به جنبه های دیگه نگاه نکرده. یه جورایی آدم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵۸)
۵۱ درصد روسپیان پدری داشتند که مادرشان را مورد ضرب و شتم قرار داده بود. به علاوه، ۶۲ درصد روسپیان در کودکی مورد بدرفتاری فیزیکی قرار گرفته و تنها ۱۹ درصد آنان معتقد بودند که ارتباط مثبتی با پدرانشان داشته‌اند وکمتر از یک سوم آنها ارتباط خوب با مادرانشان را گزارش کردند
بلبل سرگشته
رضاشاه برای جلوگیری از شیوع بیماری سیفلیس، دستور جمع‌آوری روسپیان و تخریب زاغه‌ها و آلونک‌های گذر حاج عبدالمحمود را صادر کرد و شخصی به نام قوام را مأمور بازسازی آن کرد. یکی از پارسیان زرتشتی هند و از تجار مقیم این کشور به نام ارباب جمشید، هزینهٔ احداث ده‌ها خانه را برای اسکان زنان فریب‌خورده و بی‌سرپرست تقبل کرد. هم‌چنین جهت تأمین مخارج آنان و فرزندانشان ده‌ها باب مغازه در منطقهٔ شهرنو ساخت تا از گرایش مجدد روسپیان به فحشا جلوگیری کند.
فاطمه فرهادی
«در مدت دو هفته‌ای که این دختران برای بردگی جنسی به دبی آورده می‌شوند حدود هزار بار مورد تجاوز قرار می‌گیرند. اما سهم آنان از این درآمد فقط ده درصد کل مبلغ است و ۹۰ درصد به جیب رؤسای باندها و قوّادان می‌رود.
Farough
روسپی‌گری، تاریخی به قدمت پدرسالاری دارد و از موقعی که بشر با کاشت، داشت و برداشت در زراعت، زمین‌داری و برده‌داری آشنا شد و نقش زن از وجه تولیدی به وجهی برای ارضای امیال جنسی مردان تبدیل شد و منابعی مثل زر و زور و زمین به عنوان منابع کمیاب شناخته شد، روسپیگری کارکرد تجاری پیدا کرد و تجارت تلخ بشری، یعنی روسپی‌گری پدیدار گشت.
شراره
ارتباط روم با یونان و آسیا، سبب رواج هم‌جنس‌گرایی شد. تداوم این وضعیت، به انحطاط اخلاقی جامعهٔ روم انجامید؛ به طوری که در سال‌های ۶۰ الی ۷۷ قبل از میلاد، فساد سیاسی و ثروت هنگفت اقتصادی، به بحران روابط زناشویی انجامید. در این سال‌ها، کار و حرفهٔ روسپیان از آن‌چنان رونق و استقبالی در میان مردم برخوردار شد که سیاسیون آراء خود را از طریق انجمن «روسپی‌خانه‌ها» به دست می‌آوردند (دورانت، ۱۳۷۸).
کاربر سرلک
مدیر کل وقت مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا در پایان مصاحبه در پاسخ به سؤالی که از او خواسته شده بود که ایران را از حیث قاچاق زنان با کشوری دیگر مقایسه کند گفت: «چنین کاری صورت نگرفته و امکان قیاس وجود ندارد، چرا که کشور ما یک کشور اسلامی است و آنچه را که ضد ارزش تلقی می‌کند، ممکن است در سایر کشورها ارزش محسوب شود، بنابر این برای قیاس و ارزیابی در این خصوص ما با محدودیت مواجه هستیم» (روزنامهٔ جوان، ۸۳/۲/۲۲). جواب‌های نه چندان دقیق و انکار کامل قاچاق زنان تا خرداد ۱۳۸۳ هم‌چنان ادامه داشت تا این‌که با درج خبری، یک روزه بحث قاچاق زنان در سطح وسیعی به طور جدی مطرح شد. در ۶ خرداد ماه سال ۱۳۸۳ خبری منتشر شد که در آن خلبانی ادعا می‌کرد در آن روز در فجیرهٔ امارات متحدهٔ عربی، گروهی از دختران و پسران ایرانی برای فروش به حراج گذاشته می‌شوند (روزنامهٔ شرق، ۸۳/۳/۶).
Tagh che
سالانه ۶۴.۶ میلیون مرد تایلندی و ۵۰۰ هزار توریست خارجی از خدمات زنان روسپی استفاده می‌کنند.
Tagh che
دو رویکرد جرم‌انگارانه و جرم‌زدایانه که اولی بنا را بر مجازات شدید زنان روسپی و دومی اساس را بر به رسمیت شناختن بازار تن فروشی قرار داده در ادوار مختلف تجربه شده و هیچ‌یک موفقیتی در کنترل و کاهش این پدیده نداشته‌اند.
بلبل سرگشته
در هند، زنان روسپی معابد از چنان اهمیتی برخوردار بودند که فقط آنها در کنار زنان اشراف‌زاده می‌توانستند از حق آموزش برخوردار شوند.
Farough
بیش از ۶۰ درصد زنان خیابانی، سوءاستفادهٔ جنسی در دوران کودکی را تجربه کرده‌اند که ۷۰ درصد از این آزارها را پدر یا نامادری بر قربانیان اعمال کرده‌اند (روزنامه همشهری، ۱۳۸۴/۹/۳).
Farough

حجم

۹۴۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۹۴۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۱۶۳,۰۰۰
تومان