دانلود و خرید کتاب بازارگرمی در هنر گریسن پری ترجمه ستاره مینوفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازارگرمی در هنر اثر گریسن پری

کتاب بازارگرمی در هنر

نویسنده:گریسن پری
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۴.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بازارگرمی در هنر

«بازارگرمی در هنر» با هدف کمک به درک هنر معاصر نگاشته شده و با استقبال مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است. گریسن پری دنیای هنر معاصر را سرزمین عجایبی می‌داند که همه، از هنرمند تا مخاطب، می‌کوشند راه خود را در آن بیابند. او در این کتاب بدیهی‌ترین مسائل دنیای هنر معاصر را از دیدگاه خاص خود مطرح کرده است و با رویکردی طنزآمیز به پرسش‌های بنیادین زیر پرداخته است: هنر معاصر چیست و چگونه باید با آن روبرو شد؟ معیارهای داوری کیفیت چیست؟ هنرمند معاصر کیست؟ همه‌ٔ علاقمندان هنر، از هرگروه، هنرمند، هنرآموز، هنردوست و هر آنکه دربارهٔ هنر معاصر کنجکاو است، مخاطب این کتاب‌اند.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
پروست چیزی به این مضمون می‌گفت که «ما زیبایی را تنها درون یک قاب طلایی مزیّن می‌توانیم ببینیم.» منظورش این بود که تصور ما از آنچه زیباست کاملاً شرطی شده است. آنچه زیبا می‌انگاریم از زیبایی ذاتی برخوردار نیست؛ بلکه به‌واسطهٔ مواجهه و تثبیت عادت کرده‌ایم آن را زیبا بدانیم. زیبایی با شناخت قبلی ارتباط دارد؛ تثبیتِ ایده‌ای است که از قبل داشته‌ایم؛ سازه‌ای‌ست که بر لایه‌هایی متغیر ساخته شده است. هنگام گفت‌وگو با دوستان، فقط با گفتن اینکه «وای، این چه زیباست!» می‌توانیم بر زیبایی چیزی بیفزاییم. یا وقتی که به تعطیلات می‌رویم، می‌خواهیم عکسی درست شبیه عکسی که در بروشور مسافرتی دیده‌ایم، بگیریم؛ عکسی که ما را تک‌وتنها در ماچو پیچو زیر نور بی‌دریغ آفتاب نشان می‌دهد. نظر ما دربارهٔ زیبایی را خانواده و دوستان، تحصیلات، ملیت و نژاد، و دین و سیاست شکل می‌دهند.
flora
در این مراسم که جنبهٔ آیینی داشت، وقتی گروه به مکانی مهم یا سنگ‌چین‌های مرزی می‌رسید، پسرهای جوان را شلاق می‌زدند تا مطمئن شوند آنها به‌واسطهٔ درد شلاق، خاطرهٔ آن مکان را هرگز فراموش نخواهند کرد. چون ما چیزها را این‌طوری به خاطر می‌سپاریم. حافظهٔ عاطفی ما بسیار نیرومند است.
flora
امروزه شاید بهترین تعریفی که می‌شود از یک اثر هنری کرد این است که بگوییم «کیفیت موزه‌ای» دارد.
flora
افراد تصاویری را که پیش از آن به‌طور منظم دیده بودند، حتی به تصاویر مشابه مشهورتر ترجیح می‌دادند. پس نتیجه گرفت که انتشار مکرر تصاویر مشخصی در کتاب‌ها و روزنامه‌ها و مجلات و تلویزیون به حفظ آنچه در فرهنگ ما معیار تلقی می‌شود، کمک می‌کند. بنابراین اگر همواره تصویر آثار هنرمندانی مانند دگا یا رنوار یا مونه را در بافتاری با سرمایهٔ فرهنگی والا ببینیم، ناگزیریم آنها را زیبا بدانیم. این از روز هم روشن‌تر است.
flora
رسیدن به نقطهٔ آغاز ادراک هنر کار سختی است؛ چون اگرچه ممکن است با چیزی خیلی زود درگیری عقلانی پیدا کنیم اما درگیری روحی و عاطفی خیلی زمان می‌بَرد. باید با آن زندگی کرد. پس این نکته یادتان باشد.
flora
کسانی که به طمع پول وارد دنیای هنر می‌شوند خیلی انگشت‌شمارند؛ بیشتر افراد یا به ساختن اثر هنری سوق داده می‌شوند یا عاشق نگاه کردن به آثار هنری‌اند و یا مشتاق نزدیک بودن به هنرمندان‌اند. اینها افرادی عمدتاً پرشور و کنجکاو و حساس‌اند. چه آدم‌های خوب و خوش‌مشربی! زندگی در دنیای هنر خوشایند است. بفرمایید تو! اما کار راحتی نیست؛ همیشه هم شهرت و پول و نوشیدنیِ مجانی در کار نیست. کار سخت و ناکامی، بخشی از این زندگیِ ارضاءکننده و هیجان‌انگیز است.
flora
من جداً معتقدم که همه شایستگی لذت بردن از هنر یا هنرمند شدن را دارند -هر لات و بیسوادی، هر کارگری، هر شهروندی با دیدگاهی شخصی که می‌خواهد آن را با دیگران در میان بگذارد. لازم نیست به خاستگاه اجتماعی خاص یا بخش ویژه‌ای از جامعه تعلق داشته باشید. با تمرین و پشتکار، و با تشویق و اعتمادبه‌نفس می‌توانید از راه هنر روزگار بگذرانید.
flora
دنیای هنر نیاز دارد که مردم مدام از آن سؤال کنند؛ پرسش‌هایی که اندیشیدن به آن، به لذت بردن از هنر و درک آن کمک می‌کند.
flora
لازمهٔ لذت بردن از بعضی آثار، داشتن شناخت علمی و تاریخی‌ست.
flora
از دید گریسن پری دنیای هنر همچون سرزمین عجایبی‌ست که همه، از هنرمند تا مخاطب، می‌کوشند راه خود را در آن بیابند.
flora

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان