دانلود و خرید کتاب معنا به مثابه تجربه زیسته مرتضی بابک‌معین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معنا به مثابه تجربه زیسته اثر مرتضی بابک‌معین

کتاب معنا به مثابه تجربه زیسته

معرفی کتاب معنا به مثابه تجربه زیسته

دکتر مرتضی بابک معین در کتاب معنا به مثابه تجربه زیسته به معرفی آرا و نظریات اریک لاندوفسکی در حوزه نشانه‌شناسی اجتماعی پرداخته است.


درباره کتاب معنا به مثابه تجربه زیسته

بیش از یک دهه است که نشانه‌شناسی در ایران مورد توجه قرار گرفته است. دکتر مرتضی بابک معین اعتقاد دارد اکنون زمان آن رسیده که بر چرخش نشانه‌شناسی به سوی دورنمای پدیدارشناختی به مثابه فلسفه غالب قرن بیستم تاکید بیشتری شود و اندیشمندانی که محور اصلی اندیشه خود را براساس این چرخش فلسفی تعریف کرده‌اند، معرفی شوند. بر همین اساس مرتضی بابک معین در کتاب معنا به مثابه تجربه‌ زیسته، سعی دارد بر آرا و اندیشه‌های لاندوفسک تاکید کند. در ادامه نیز جنبه‌های متفاوت نشانه‌شناسی کلاسیک و خصوصا نظام روایی برنامه‌مدار را به چالش کشد. همچنین نظام معنایی مبتنی بر «تطبیق» که هسته‌ی مرکزی اندیشه‌ی لاندوفسکی است را تشریح کند.

جملاتی از کتاب معنا به مثابه تجربه زیسته

کارهای امیل بنوینیست در خصوص گفته‌پردازی و از سوی دیگر کارهای موریس مرلو پونتی در فلسفه پدیدارشناسی افق‌های جدیدی را بر روی پژوهش‌های نشانه‌شناسی می‌گشاید. این نشانه‌شناسی که به گفته‌پردازی معطوف می‌شود و دیگر صرفا گفته را مرکز توجه پژوهش‌های خود قرار نمی‌دهد، در واقع بها را به سوژه گفتمانی می‌دهد و به این ترتیب گذر از نشانه‌شناسی روایی و کلاسیک را به سوی نشانه‌شناسی مبتنی بر "حضور" میسر می‌سازد. در کل نشانه‌شناسان الهام گرفته از زبان‌شناسی و فلسفه پدیدارشناسی با دادن نقش بنیادی به سوژه‌ی ادراک کننده و مسئله‌ی ادراک و احساس این حوزه را در کل با تغییر و تحولی عظیم روبرو می‌کند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب معنا به مثابه تجربه زیسته، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست مطالب کتاب معنا به مثابه تجربه زیسته

• بخش اول: گذر از نشانه‌شناسی کلاسیک روایی به نشانه‌شناسی مبتنی بر تطبیق با دورنمای پدیدارشناختی

• بخش دوم: سرایت حسی

• بخش سوم: ارتباط ین جریان ادراکی – حسی و زندگی جمعی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان