دانلود و خرید کتاب ویدئو آرت و خلاقیت نمایشی سیلویا مارتین ترجمه فرشاد فخاریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ویدئو آرت و خلاقیت نمایشی اثر سیلویا مارتین

کتاب ویدئو آرت و خلاقیت نمایشی

امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ویدئو آرت و خلاقیت نمایشی

کتاب ویدئو آرت و خلاقیت نمایشی نوشته سیلیوا مارتین است که با ترجمه فرشاد فخاریان منتشر شده است. در این کتاب ضمن ارائه‌ تاریخچه‌ای از هنر ویدئو، کارنامه‌ ۲۸ تن از برجسته‌ترین فعالان این عرصه به اجمال بررسی می‌شود.

درباره کتاب ویدئو آرت و خلاقیت نمایشی

در آغاز قرن ۲۱ ویدئو دیگر یک رسانه آشنا و پدیده‌ای است که به خوبی برای همه شناخته شده است. دوربین‌های دستی راحت و ضبط کننده‌های کاست‌های ویدئویی خانگی، دوربین‌های نظارتی در ساختامن‌ها و مکان‌های عمومی، نوارهای ویدئویی موجود در بازار و تصاویر متحرکی که در موزه‌ها به نمایش در ‌می‌آیند، همه نمونه‌هایی از کاربرد ویدئو هستند. با این حال دانش فعلی در مورد تکنولوژی‌های ورای ویدئو، دنباله تصاویری تولید شده به واسطه آن و فرهنگ مربوط به ویدئو – خصوصا در ارتباط با رشته هر ویدئو - نسبتا ابتدایی و مقدماتی است.

هنگا‌می‌که ویدئو در اواخر دهه ۱۹۶۰ جای خود را در هنر باز کرد، بیش از نیم قرن از زمانی که طرفداران سینما خود را به دیدن تصاویر متحرک عادت داده بودند ‌می‌گذشت. از دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ ایستگاه‌های تلویزیونی دولتی و خصوصی در اروپا و امریکا برنامه‌های خود را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند و به این ترتیب، تصاویر متحرک و انتقال الکرونیکی آنها به یک سازه رسانه‌ای کاملا کارآزموده، تبدیل شده بود. با این حال ویدئو با این دو خویشاوند نزدیکش، یعنی فیلم و تلویزیون، دست کم از یک نظر تفاوت اساسی دارد: در ویدئو موضوعات سمعی بصری مستقیما به کد‌های دیجیتال یا آنالوگ تبدیل ‌می‌شوند. بدین ترتیب عمل ضبط کردن و ذخیره سازی به صورت هم زمان انجام ‌می‌شود. ویدئو وسیله‌ای است برای نگهداری عناصر ضبط شده و این امکان را به وجود ‌می‌آورد که بتوان آنها را همواره در دسرس قرار داده و به سهولت دست کاری نمود.

این کتاب سعی دارد ویدئو آرت و ویژگی‌های آن را بررسی کند.

خواندن کتاب ویدئو آرت و خلاقیت نمایشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان سینما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیلویا مارتین

ســیلویا مارتین متولد ۱۹۶۴ Martin Sylvia جانشــین مدیــر مؤسســه کانستموســین (Kunstmuseen) در کرفلــد اســت. وی مــدرک دکـترای خــود در زمینــه تاریـخ هنر را از دانشـگاه کلـن دریافـت کـرده دوره‌هـای آموزشـی را در کانسموسـتین در دوسـلدورف گذرانده و از آن زمـان تـا کنـون بـه عنـوان متصـدی و دسـتیار آمـوزش عالــی در مؤسســه مذکــور و مــوزه کونســت پالاســت، در دوسـلدورف مشـغول بـه کار اسـت. او همچنیـن نویسـنده کتــاب آینده گرایی اســت.

بخشی از کتاب ویدئو آرت و خلاقیت نمایشی

در ابزارهای ذخیره سازی عنارص رسانه‌ای مانند نوار مغناطیسی، دیسک‌های لیزری یا دیگر ادواتی که ممکن است برای ویدئو مورد استفاده قرار بگیرند، نه تصویر قابل شناسایی است و نه کوچکرین واحد کد بندی شده اطلاعاتی که تصویر را می‌سازد. ویدئو برخلاف فیلم، با فرایندی فنی‌تر از واقعیت، قابلیت رؤیت مستقیم خود را از فیلم تفکیک می‌نماید. نوآوری‌های فنی، دائما سخت افزار‌ها را تغییر می‌دهند. گرچه داشنت یک دوربین دستی همراه با یک ضبط کننده نوار مغناطیسی در ابتدای ظهور ویدئو برای تولید اثر لازم بود، اما امروزه با استفاده از رایانه می‌توان کلیه مراحل تولید و ویرایش ویدئو را انجام داد. جریان دیجیتال داده‌ها، از جامعه رسانه‌ای ما منبعی تمام نشدنی از عناصر رسانه‌ای را برای استفاده در اختیار قرار می‌دهد که می‌توان آنها را هرچه بیشر دست کاری نمود. نحوه نمایش نهایی محصول ویدئویی )یعنی جایی که ویدئو خود را ارائه می‌دهد) نیز به اندازه تغییرات در سخت افزار‌ها نامشخص است. امکانات پخش ویدئو در دامنه‌ای قرار می‌گیرد که در آن، هم صفحات نمایش غول‌آسا در میدان پرترافیک تایم در نیویورک قرار دارند، هم نمایشگر‌های معمولی موجود در مغازه‌ها و هم صفحات کوچک و مینیاتوری تلفن‌های همراه. ویدئو مانند مایعی است که در هر ظرفی قرار بگیرد به ‌همان شکل درمی‌آید. هنرمندانی که با ویدئو کار می‌کنند ماهیت متغیر آن را تایید می‌کنند.

نظرات کاربران

مانی ابراهیمی
۱۴۰۲/۰۳/۰۲

سلام ، کتاب رو خوندم خیلی مفید و کاربردی بود . نکات خوب این کتاب این بود که خیلی ساده و روان توضیح می داد و کلی نمونه از ویدئو آرت های تاریخ به همراه آنالیز درش وجود داشت ،

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان