دانلود و خرید کتاب بعد از انقلاب گابریل گارسیا مارکز ترجمه فروغ پوریاوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بعد از انقلاب

انقلاب به عنوان یک پدیده اجتماعی عبارت است از بسیج یا حرکت وسیع توده‌ای و سازمان یافته با رهبری فرهمند و با هدف سرنگونی نظام سیاسی حاکم برای نیل به وضع مطلوبی که ایدئولوژی جنبش بیانگر آن است. در طول دو یا سه قرن گذشته، انقلاب‌ها برخی از بزرگ‌ترین تغییرات اجتماعی را در تاریخ جهان پدید آورده‌اند. انقلاب‌های امریکا و فرانسه، به ترتیب در سال‌های ۱۷۷۶ و ۱۷۸۹ مهمترین انقلاب‌های قرن هجدهم بودند. تقریبا همه انقلاب‌های قرن بیستم در جوامع در حال توسعه رخ داده‌اند، نه در کشورهای صنعتی. دو رویداد انقلابی که عمیق‌ترین نتایج را برای کل جهان داشته‌اند، انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و انقلاب ۱۹۴۹ چین بود.هر دو انقلاب در جوامع عمدتاً روستایی و دهقانی رخ داد، گرچه شوروی از آن هنگام تاکنون به سطح بالایی از صنعتی شدن دست یافته است. بسیاری از کشورهای جهان سوم نیز انقلاب را در این قرن تجربه کرده‌اند. برای مثال مکزیک، ترکیه، مصر، ویتنام، کوبا و ایران. «بعد از انقلاب» مجموعه گزارش‌هایی مستند از نویسندگانی سرشناس درباره انقلاب‌های جهان در قرن بیستم است. مقالات این مجموعه عبارت است از: پاریس یا پراگ: میلان کوندرا؛ معجزه‌ها: یوزف اشکفورتسکی؛ سفر غایی: نادین گوردیمر؛ در کامبوج: آمیتا وگوش؛ معمای بی پایان: گابریل گارسیا مارکز؛ مزرعه پشت دهکده: ترزا پامیس؛ پایین آمدن از کوه‌ها: رینالدو آره‌ناس؛ انقلاب دیگر چین: ارویل شل؛ کودکی در تر‍ژین: ایوان کلیما؛ بزرگراه برادری و وحدت: میخاییل ایگناتیف؛ یادداشت‌هایی از آلمان شرقی: تیموتی گارتن اش؛ برف در غنا: ریشارد کاپوشینسکی؛ در جست و جوی امین : پاتریک مارنهام.
معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظرات کاربران

ایران
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

بعد از انقلاب، روایت بخشی از سرگذشت مردم اطراف و اکناف جهان در جریان انقلابهاست. گاهی در کشتزارهای برنج شمال پنوم پن و گاهی در اتوبان های پراگ. حال و هوای این جریانات در ظاهر آنچنان متفاوت اند که گردآوری اونها

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان