دانلود و خرید کتاب از خاک و خاکستر امی هارمون ترجمه نیوشا راستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از خاک و خاکستر اثر نیوشا راستی

کتاب از خاک و خاکستر

نویسنده:امی هارمون
انتشارات:نشر مصدق
امتیاز:
۳.۹از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از خاک و خاکستر

رمان «از خاک و خاکستر» نوشته امی هارمون، روزنامه‌نگار و نویسنده برجسته امریکایی است. هارمون تا کنون سیزده رمان نوشته است که بیشتر آنها از پرفروش‌ترین‌های نشریات «یو اس تودی» و «نیویورک تایمز» بوده‌اند. آثار هارمون در سراسر جهان به بیش از هیجده زبان ترجمه شده‌اند که از میان آنها می‌توان به «پرنده و شمشیر» و «یک آبی متفاوت» اشاره کرد.

«از خاک و خاکستر» داستانی از سال‌های جنگ جهانی دوم و اشغال ایتالیا به دست نازی‌ها روایت می‌کند و موضوع اصلی آن مشکلاتی است که در اثر سیاست‌های پاکسازی نژادی هیتلر بر سر یهودیان آمد.

ایوا و آنجلو دو جوان عاشق یکدیگر از دو دین متفاوت‌ یهودی و مسیحی هستند تا این که کلیسا آنجلو را فرامی‌خواند و او با وجود احساس عمیقش به ایوا مجبور به انتخاب مذهب خود می‌شود. آنجلو کشیش می‌شود و یک دهه بعد ایوا زنی آواره است که جایی برای ماندن ندارد، در حالی که گشتاپو شروع به آزار یهودیان کرده است. آنجلو برای کمک به ایوا پیش می‌رود و او را درون دیوار یک صومعه پناه می‌دهد. جایی که نه‌تنها او بلکه چندین یهودی دیگر نیز حضور دارند. یهودیانی که کلیسای کاتولیک آنها را از شر گشتاپو نجات داده است. اما ایوا نمی‌تواند خاموش منتظر رهایی بنشیند در حالی که آنجلو بخاطر او زندگی‌اش را به خطر انداخته است. آنجلو و ایوا در دنیایی که در جنگ می‌سوزد مجبور به گذراندن سختی‌ها و مواجهه با انتخاب‌های زیادی می‌شوند تا سرانجام سرنوشت و شانس آنها را در آستانه تصمیماتی سخت قرار می‌دهد

«زیرلب گفت: «عاشقتم ایوا»، باید این شور و اشتیاق ناگهانی‌اش را توضیح می‌داد. «خیلی عاشقتم و خیلی وقت هدر دادم». ناگهان نزدیک بود اشک‌هایش سرازیر شود، انگار پذیرش این موضوع قفل چیزی را در وجودش باز کرده و رهایش کرده بود. ناگهان درد رفت و جایش را به قلب داده بود که گویی از شدت تپش ممکن بود از سینه‌اش کنده شود.

ایوا در گوشش زمزمه کرد: «و وقتی جنگ تموم بشه، بازم عاشقم می‌مونی؟» صدایش از شدت احساس گرفته و از شدت نیاز سنگین شده بود.»

هارمون در این اثر حماسه‌ای از عشق و تلاش برای بقا ساخته است و در واقع این داستان بیانگر تلاش‌های انسان‌های آزاده است برای نجات جان بشریت و به ما می‌گوید ارزش‌های بسیاری فراتر از نژاد، رنگ پوست، ملیت، زبان و مذهب وجود دارد که انسان‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

نظرات کاربران

حجاب افتخارم.
۱۴۰۱/۰۲/۱۱

سلام هیچوقت با هیچ جنایتی موافق نیستیم.کدوم فطرت پاکی می تونه کشتن بیگناهان وزنان وکودکان رو تاب بیاره؟چه هیتلر این کارو بکنه ویهودیان رو به مسلخ ببره ونه مثلا ترکها باشن وارامنه رو قتل عام کنند.‌نه صهیونیستها باشند که مسلمونها رو

- بیشتر
خوابگزار
۱۳۹۷/۰۹/۱۶

منطق معقول بکار رفته در مقدمه مترجم ، مشوّق مطالعه کل کتابه

fatemeh.seif
۱۳۹۹/۰۷/۱۱

یه داستان زیبا و پر کشش و ترجمه ای بسیار خوب و روان

کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

باز هم جنگ وباز هم جنایات جنگی،داستان جنگ آلمان و جنایات نازیها شاید بنظر بعضیها تکراری بیاد ولی بنظرم میتونه جذابیتهای خودشو داشته باشه اگر روایتها درست و هنرمندانه نوشته بشن که در این کتاب ماهرانه بهش پرداخته شده،روایت جنگ

- بیشتر
سوگند
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

من هزاران کتاب تو طاقچه خوندم ولی اولین باره یه کتاب انقدر خوب بود که مجبورم کرد بیام راجع بهش بنویسم هم داستانش زیباس هم قلم نویسنده بی نهایت جذابه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
کشتن یک آدم یک چیز است. تحقیر و تخریب، گرفتن شأن و بزرگی یک آدم مثل گرفتن گوشت و خونش، چیز دیگری است. اولی آدم را قاتل می‌کند. دومی از آدم یک هیولا می‌سازد
daisy
«ایمان نداشتن دردناک‌تره. دارم یواش‌یواش فکر می‌کنم خدا تنها دلیل زنده‌موندن همه ماهاس.»
فاطمه
خداوندا مرا شایسته گردان. مرا تعالی بخش. یاری‌ام کن تا بندهٔ شجاع و مصممی باشم. یاری‌ام کن تا بیش از آنچه هستم باشم»
فاطمه
«خداوند من رو توانمند می‌کنه. بهم شجاعت می‌ده. بهم آرامش می‌ده. بهم هدف می‌ده».
فاطمه
کشتن یک آدم یک چیز است. تحقیر و تخریب، گرفتن شأن و بزرگی یک آدم مثل گرفتن گوشت و خونش، چیز دیگری است. اولی آدم را قاتل می‌کند. دومی از آدم یک هیولا می‌سازد.
Saharnaz
اگر کسی را دوست داشته باشی و بعد از دستش بدهی خیلی سخت‌تر از این است که اصلا کسی را نداشته باشی.
فاطمه
«ای خداوندگار ما، کاری کن که راه‌هایت را بشناسم. راه‌هایت را به من بشناسان. حقیقت خویش را به من بیاموز و مرا در این مسیر پیش ببر، زیرا که تو خداوند رستگارکنندهٔ منی. تمام روز در انتظار تو هستم».
فاطمه
یک زن مطرود، اغلب فقط برای اینکه احساس کند خواستنی است، خیانت می‌کند. یک مرد مطرود هر چقدر هم تنها باشد، هیچ‌گاه دوباره تلاش نمی‌کند.
فاطمه
اونا می‌تونن خونه‌مون رو بگیرن، دارایی‌هامون رو بگیرن؛ خونواده‌هامون؛ زندگی‌مون. می‌تونن بیرون‌مون کنن، همون‌طور که قبلا هم این کارو کردن. می‌تونن تحقیرمون کنن و ویژگی‌های انسانیمون رو از ما بگیرن. ولی نمی‌تونن افکارمون رو ازمون بگیرن. نمی‌تونن استعدادمون رو بگیرن. نمی‌تونن دانشمون یا خاطراتمون یا افکارمون رو از ما بگیرن. در موسیقی هیچ اسارتی وجود نداره. موسیقی یه درِ و روح با تصنیف، به بیرون اون در تراوش می‌کنه. حتی اگر شده برای چند دقیقه و هر کسی که به اون گوش می‌کنه آزاد و رها می‌شه. هر کسی که بهش گوش می‌کنه، اوج می‌گیره.
Saharnaz
«اگر خدا، تنها خدای بعضی از فرزندانش باشد که خدا نیست... هست؟ چه همه فرزندانش او را به یک نام بخوانند و چه نخوانند.
فاطمه

حجم

۳۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۳۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان