دانلود و خرید کتاب خیانت‌ها نیکولو ماکیاولی ترجمه سیما زائر رفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خیانت‌ها

«خیانت‌ها» از مجموعه «ایده‌های بزرگ» اثر نیکولو ماکیاولی (۱۴۶۹- ۱۵۲۷)، فیلسوف سیاسی، شاعر، آهنگساز و نمایشنامه‌نویس نام‌دار ایتالیایی است. او در فلورانس متولد شد و زندگی‌اش را صرف سیاست و میهن‌پرستی کرد. با این حال برخی او را به اتهام حمایت از حکومت اقتدارگرا و ستمگر همواره مورد حمله قرار داده‌اند و علت آن هم کتابی به نام «شهریار» است که برای جلب نظر خانواده مدیچی حاکمان فلورانس نوشته‌است. در مقدمه خیانت‌ها ماکیاولی به خطرناک بودن توطئه در رابطه با حاکمان و افراد خصوصی اشاره کرده و می‌گوید: از آنجاییکه توطئه‌ها دست آوردی خطرناک و یکسان در مورد شاهزاده‌ها و افراد خصوصی هستند‍، من نمی‌توانم بحث در مورد ماهیت آنها را از قلم اندازم. زیرا کاملا آشکار است که شاهزاده‌های بسیاری جان و مقام خود را به این دلیل از دست داده اند نه از طریق جنگ آشکار. زیرا جنگ آشکار بر علیه شاهزاده سهل نیست، اما هر شخصی می‌تواند بر علیه وی توطئه کند. از طرفی دیگر اقدامی خطیرتر و مهمتر از این مسئله وجود ندارد که اشخاص خصوصی متعهد انجام آن گردند زیرا تمامی مراحل این عمل هم دشوار و هم بی‌نهایت خطرناک می باشد. اگر چه درمی‌یابیم هر چند در طول تاریخ توطئه های بسیاری انجام شده است، اما تعداد اندکی به نتیجه مطلوب رسیده اند. از آنجایی که شاید شاهزاده‌ها یاد گرفته اند که چگونه در برابر این خطرات از خود دفاع کنند و شاید اشخاص خصوصی قبل از به عهده گرفتن این اقدامات به خوبی اندیشیده و دریافته اند که بهتر است به جای توطئه، از زندگی و سرنوشت خود تحت سلطهٔ رژیم مستقر راضی و خشنود باشند. من می‌بایست مفصلا به مسئله توطئه‌ها بپردازم بی‌آنکه مسائل مهم مربوط به شاهزاده و یا شخص خصوصی را از قلم بی‌اندازم.... در آغاز بررسی این قضیه، اولین مسئله‌ای که بایستی مورد مطالعه قرار گیرد این است که توطئه‌ها یا بر علیه میهن و یا بر علیه شاهزاده چیده شده‌اند. من قصد دارم در اینجا به هر دو گونه بپردازم، زیرا در سایر مباحث به توطئه‌هایی که به موضوع تسلیم یک شهر به دست دشمن از طریق محاصره یا توطئه هایی که به دلایلی به توطئه فوق شباهت دارند به اندازه کافی پرداخته شده است.
معرفی نویسنده
عکس نیکولو ماکیاولی
نیکولو ماکیاولی

نیکولو ماکیاولی فیلسوف‌ سیاسی، دیپلمات، نمایش‌نامه‌نویس، مولف، شاعر و مورخ ایتالیایی است. ماکیاولی را بعضا پدر فلسفه و علوم سیاسی مدرن می‌خوانند. او در دوره‌ی رنسانس زیست و علاوه‌بر اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی، حضوری فعال در امور اجرایی و بازی‌های سیاسی داشت. برخی اندیشه‌های او را سبب مشروعیت‌بخشی به اقتدارگرایی و ستمگری حاکمان مستبد دانسته و او را «معلم شر» خوانده‌اند.

نظرات کاربران

@a.h.shokri98
۱۴۰۱/۰۸/۰۸

اگر روی ترجمه کار بشه خیلی بهتره هم بازترجمه بشه هم در انتخاب برخی واژگان تجدید نظر بشه هم ویرایش ادبی بشه اونوقت دیگه عالیه عالی میشه

کاوه
۱۳۹۶/۰۵/۲۱

کتاب سیاسی بسیار عالی از ماکیاولی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
اگر کشور به نحوی اداره گردد که همسایگانش تبدیل به تابعین آن گردند، این نشانه‌ای از توانمندی آن کشور است. اما اگر همین همسایگان هر چند از نظر قدرت پایین رتبه باشند ولی برای تبعیت از این کشور پولی دریافت کنند، این نشانه‌ای قوی از ضعف و ناتوانی کشور پرداخت کننده پول است.
Prometheus
اگر مردم را تهیدست سازید، علی‌رغم غارت انجام شده باز هم سلاحی برای مبارزه خواهند داشت. اگر آنان را خلع سلاح کنید خشم و غضب آنان سلاح‌شان خواهد بود. اگر رهبران‌شان را بکشید و تمام نشانه های شورش و قیام را فرو نشانید سایر رهبران برخواهند خواست. اگر شما قلعه‌هایی بنا نهاده باشید، فقط به هنگام صلح برایتان سودمند خواهند بود، زیرا این بناها به شما شهامت بد رفتاری می‌بخشند و به همین جهت به هنگام جنگ کاملا بلااستفاده خواهند بود زیرا هم مورد حمله دشمنان قرار خواهند گرفت و هم افراد تحت سلطهٔ خودتان.
Prometheus
اگر شما شاهزاده هستید هیچ چیزی عبث‌تر از یک قلعه برای کنترل شهروندان‌تان نیست. من دلایل را قبلا ارائه داده‌ام.قلعه‌ها باعث بروز تکبر در شما می‌شود از این رو رفتار و کردارتان بیرحمانه و نابخردانه می‌گردد همین سبب می‌شود تا مردم آرزوی انحطاط و زوال شما را داشته باشند و خشم و غضب آنان چنان می‌گردد که قلعه‌ها هم توان حفاظت از شما را نخواهند داشت. پر واضح است که شاهزادهٔ خوب و خردمند هرگز قلعه‌ای نمی‌سازد، البته اگر قصد دارد که همانطور خوب و بدون مشکل باقی مانده و حکومت کند. وی اگر صلاح پسران و جانشینان خود را بخواهد به آنان یاد می‌دهد تا به جای اعتماد به قلعه‌ها به حسن نیت مردمانشان اعتماد کنند.
Prometheus
هیچ اشتباهی بزرگتر از این نیست که حاکمان ممالک از پذیرش شروط دشمن امتناع کنند البته زمانیکه دشمن متخاصم قوی‌تر از آنان باشد. بالاخص وقتیکه دشمن پیشدرآمد صلح را زمزمه کرده باشد. زیرا شروط آن قدر سخت نخواهند بود که ارزش پذیرفتن نداشته باشند. بلکه سودی نیز به افراد تعلق خواهد گرفت. یعنی با این روش آنان نیز در پیروزی سهیم خواهند بود.
Prometheus
«داشتن صفات خوب چندان مهم نیست. مهم این است که پادشاه فن تظاهر به داشتن این صفات را خوب بلد باشد. حتی از این هم فراتر می‌روم و می‌گویم که اگر او حقیقتاً دارای صفات نیک باشد و به آنها عمل کند به ضررش تمام خواهد شد در حالی که تظاهر به داشتن این گونه صفات نیک برایش سودآور است. مثلاً خیلی خوب است که انسان دلسوز، وفادار، باعاطفه، معتقد به مذهب و درستکار جلوه کند و باطناً هم چنین باشد. اما فکر انسان همیشه باید طوری معقول و مخیر بماند که اگر روزی بکار بردن عکس این صفات لازم شد به راحتی بتواند از خوی انسانی به خوی حیوانی برگردد و بی‌رحم و بی‌عاطفه و بی‌وفا و بی‌عقیده و نادرست باشد.»
alisky
اگر مردم را تهیدست سازید، علی‌رغم غارت انجام شده باز هم سلاحی برای مبارزه خواهند داشت. اگر آنان را خلع سلاح کنید خشم و غضب آنان سلاح‌شان خواهد بود. اگر رهبران‌شان را بکشید و تمام نشانه های شورش و قیام را فرو نشانید سایر رهبران برخواهند خواست. اگر شما قلعه‌هایی بنا نهاده باشید، فقط به هنگام صلح برایتان سودمند خواهند بود، زیرا این بناها به شما شهامت بد رفتاری می‌بخشند و به همین جهت به هنگام جنگ کاملا بلااستفاده خواهند بود زیرا هم مورد حمله دشمنان قرار خواهند گرفت و هم افراد تحت سلطهٔ خودتان.
kasra_tav
وقتی فردی درصدد است تا امور را به اوج کمال برساند درمی‌یابد که همیشه مورد بدی وجود دارد که به همراه آن مورد خوب و صحیح مطرح می‌گردد و وجود یکی از آن دو مورد بدون حضور دیگری غیرممکن است. این مسئله‌ای است که در تمام امور انسان رخ می‌دهد. و دلیل این است که خوبی با سختی به دست می‌آید مگر اینکه بخت با شما یار باشد و بخت و اقبال این مشکل طبیعی را برطرف سازد.
Prometheus
حرص و هوس چشم مرد را کور می‌کند
@a.h.shokri98
شخصی که با چندین دشمن سر و کار دارد، می تواند پیروز گردد هر چند از آنان ضعیف‌تر باشد، به این شرط که در برابر اولین حملهٔ آنان مقاومت کرده و خود را تقویت سازد
kasra_tav
و اگر چه افراد دلیر به آسانی به این اغواگری‌ها پی می‌برند اما با این وجود عوام غالبا فریب می‌خورند. زیرا عوام به دلیل اشتیاقی که به صلح دارند چشمان خود را به روی تمامی دامهایی که در زیر این قول و پیمان‌ها گسترانده شده است می‌بندند.
kasra_tav

حجم

۱۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان