دانلود و خرید کتاب همچنان به هیچ وجه ساموئل بکت ترجمه وحید منوچهری واحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب همچنان به هیچ وجه

از مقدمه کتاب: ساموئل بِکت، نویسنده و نمایشنامه نویس بزرگ ایرلندی در سال ۱۹۰۶ به دنیا آمد. او دوران نوجوانی و قسمت بیشتر جوانیش را در تنهایی و انزوا گذراند و خیلی سخت از تختخواب بیرون می‌‏آمد و از معاشرت با زن‏ها می‌ترسید.

در سال‏های جوانی زبان فرانسه را آموخت و به قدری بر این زبان تسلط پیدا کرد که هرکس نوشته‌‏هایش را می‌‏خواند فکر می‌‏کرد که او یک فرانسوی اصیل است.

در سال ۱۹۲۸ در پاریس با جیمز جویس آشنا شد و در سال ۱۹۶۹ موفق به دریافت جایزه نوبل گردید و در سال ۱۹۳۸ با دختری فرانسوی به نام سوزان ازدواج کرد. بکت پس از آشنایی با جیمز جویس ساعت‏ها با او می‌‏نشست و در مورد زندگی پوچ و تکراری که بشر محکوم به تحمل آن است، صحبت می‌‏کرد و هر دو از رنج‏هایشان به هم می‌‏گفتند.

او با تمام قدرت سعی کرد به بشریت ثابت کند که مردن بهتر از زنده بودن است و بهتر آن است که انسان اصلاً به دنیا نیاید. بیشتر انسان‏ها دلشان می‌‏خواهد همیشه زنده باشند ولی بدشان هم نمی‌‏آید که فراموش شوند.

آثار و نوشته‌‏های ساموئل بِکت به قدری گنگ و پیچیده است که خوانندگان هم زبان او هم در بسیاری از موارد به سختی قادر به درک منظور این نویسنده بزرگ می‌‏شوند و مترجمان این آثار هم در سراسر دنیا به سختی می‌توانند کلمات و جملات او را به زبان دوم برگردانند.

معرفی نویسنده
عکس ساموئل بکت
ساموئل بکت

ساموئل بکت رمان‌نویس، نمایش‌‌نامه‌نویس، شاعر، کارگردان تئاتر و مترجم ایرلندی است. بکت به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تئاتر ابزورد شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۶۹ به جایزه‌ی نوبل ادبیات دست‌یافت.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۳/۳۱

(۳-۳۳-[۴۱]) این کتاب برای نشون دادنِ ضعف زبان در بیان مفاهیم، حالتی گنگ و پیچیده داره؛ متن به صورت خیلی خیلی فشرده نوشته شده و در عین حال هر کلمه بیانگر معانی زیادی هم میتونه باشه که خواننده رو هنگام مطالعه

- بیشتر
🌻سپیده 🌻
۱۳۹۶/۰۲/۰۹

جملاتی از "ساموئل بکت" ، -هیج چیز بامزه تر از شاد بودن نیست. مطمئن باشید،بله،بله، شاد "نبودن" مسخره ترین چیز دنیاست. -گاهی فقط باید لبخند بزنی و رد شوی.بگذار فکر کنند نفهمیدی.

m.a.m
۱۳۹۴/۰۳/۱۰

بکت واقعا خوبه

AS4438
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

با توجه به معرفی نویسنده ونوشته های گنگ ونامفهوم، کتاب فوق العاده جالب وخواندنیه ولی؛ نکته همیشگی، غلط املائی کتاب ومطالبش رانامفهوم تر وخواننده راعصبی میکند، تشکرازطاقچه' عزیز که؛ به این نکته دقت کرده، تا کتابهای خوب وخوانا دراختیار خوانندگان

- بیشتر
علييو
۱۳۹۴/۰۳/۱۰

کتاب فوق العاده جالبیه .من که خوشم اومد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
پیرزن می‌گفت که بالاخره روزی در آسمان پرواز خواهد کرد و همین کار را هم کرد. او خودش را از پنجره خانه‌اش در طبقه اول ساختمان به بیرون پرتاپ کرد
Mohammad
همه سر درگم بودند. همه جا پرشده بود از خیالات و اوهام. تصوراتی که انسان را به هیچ کجا نمی‌رساند. با تمام دقت‌ها و هوشیاری‌ها. یک توهم ناب.
Mohammad
آخر چرا فاصله کمتر از واقعیت به نظر می‌رسد؟
plato

حجم

۵۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان