دانلود و خرید کتاب رقص مردگان راینر ماریا ریلکه ترجمه فرخ شهریاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رقص مردگان

«مرا هیچ وطنی نیست و

نیز چیزی را از کف نداده‌ام،

مادرم مرا در این دنیا بزاد،

هم اکنون، در این جهان‌ام و

همواره درگذرم

و پیوسته فرومی‌شوم به ژرفای جهان

با شادی‌ها و رنج‌هایم

و هر یک به تنهایی.» راینر ماریا ریلکه

«رقصِ مردگان» مجموعه داستان‌های کوتاه نوشته راینر ماریا ریلکه(۱۹۲۶-۱۸۷۵) نویسنده و شاعر اتریشی است. بسیاری از منتقدین اشعار ریلکه را از حیث ادبی جز غنی‌ترین آثار آلمانی زبان به حساب آورده‌اند. کتاب حاضر شامل یازده داستان کوتاه از ریلکه است.

در بخشی از داستان «رقص مردگان» می‌خوانیم:

روزی از روزهای آگوست، با نور طلایی خود در جنگل، از زیر پای من می‌گذشت، من در میان خزه‌های درخشنده‌ی وحشی بودم و آن را تماشا می‌کردم. دیدم که چگونه بازتاب نور سبز برشن سفید نقره فام پرتو افشانی می‌کرد، مثل نوری که سنگ سبز بلورین دورخودش پخش کند. صدای گام سبکش را آرام شنیدم، قدمی که گلها را به خوابی آرام و ظریف می برد، شگفت‌زده‌ام کرد و به من جانی دیگر داد. دست‌های خود را کاملا باز کردم. نگاهی به شاخه‌های بزرگ و پهن کاج انداختم، که به آرامی به این سو و آن سو تاب می‌خوردند. انگار که دارند آسمان آبی را می‌خراشند و پاک می‌کنند. آسمان اما کاملاً هشیار بود باز بر چشم‌هایم پولک‌های نقره‌ای می‌بارد، متراکم، متراکم‌تر، تا اینکه آنها کاملاً می‌درخشیدند. اینجا بود که پلک‌ها را بستم. نور درون جانم بود، عطر جنگل را آرام و عمیق و با تمام قدرت تنفس کردم... آنجا که شاخه‌ها شکست حرکتی نکردم. اما برایم این مسئله نامفهوم بود...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
مرا هیچ وطنی نیست و نیز چیزی را از کف نداده‌ام، مادرم مرا در این دنیا بزاد، هم اکنون، در این جهان‌ام و همواره درگذرم و پیوسته فرومی‌شوم به ژرفای جهان با شادی‌ها و رنج‌هایم و هر یک به تنهایی.
مریم

حجم

۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان