دانلود و خرید کتاب راهنمای ارواح آملی نوتومب ترجمه محمدجواد کمالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای ارواح اثر آملی نوتومب

کتاب راهنمای ارواح

نویسنده:آملی نوتومب
انتشارات:نشر قطره
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای ارواح

کتاب «راهنمای ارواح» نوشتۀ آملی نوتومب و ترجمۀ محمدجواد کمالی است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. راهنمای ارواح، سی و دومین اثر آملی نوتومب، نویسندۀ معروف بلژیکی است. 

درباره کتاب راهنمای ارواح

راهنمای ارواح با یک داستان قدیمی و معروف ژاپنی آغاز می‌شود. داستان پارچه‌فروشی که با یک دختر زیبا ازدواج می‌کند، دختر به مرد می‌گوید اگر کارگاهی داشته باشد و هیچ‌کس وارد نشود، پارچهٔ حیرت‌انگیزی می‌بافد. این اتفاق میفتد و پارچۀ شگفت‌انگیز با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. ازآن‌پس شوهر مکرر از او می‌خواهد که برای سود بیشتر، پارچۀ افسانه‌ای ببافد تا جایی که زن از خستگی بیمار می‌شود. یک روز که شوهر پنهانی به داخل اتاق می‌رود، متوجه می‌شود که او یک درنای سفید است که از پرهای خود پارچه می‌بافد.

از همان آغاز رمان راهنمای ارواح، راوی که همان نویسندۀ کتاب است از علاقۀ زیاد خود به پرندگان می‌گوید؛ اما حالا در جایی زندگی می‌کند که به جز صدای چند کلاغ هیچ پرنده‌ای در شهر وجود ندارد. او در جمهوری خلق چین است و چون مائو، رهبر انقلاب کمونیستی چین در یکی از بزرگ‌ترین کارزارهای خود گنجشکان را مسئول قحطی و سایر آسیب‌ها اعلام کرده بود، همه وظیفه داشتند که گنجشکان و دیگر پرندگان را بکشند؛ بنابراین کل چین از پرندگان تهی شد. آملی نوتومب که خود را بیمار نوشتن می‌داند در خودزندگی‌نامه‌اش، راهنمای ارواح با زبانی روان از میزان علاقه‌اش به پرندگان از دوران کودکی، توجهش به موضوع مرگ و فرایند تبدیل‌شدنش به یک نویسنده و همچنین نقش پدرش در این فرایند می‌گوید

در پشت جلد کتاب راهنمای ارواح آمده است که: «رمان راهنمای ارواح (۲۰۲۳) سی و دومین اثر آملی نوتومب، نویسنده خوش‌ذوق، بلژیکی است، نویسنده در این رمان متفاوت عشقی را که از دیرباز به پرندگان و پرواز آنان داشته است با نثری شیوا به روی کاغذ می‌آورد و علاوه بر اینکه در جای‌جای رمان با لحنی اعتراف گونه به بیان بخش‌هایی ناگفته از زندگی شخصی و زوایای تاریک گذشته‌اش می‌پردازد، انگیزه اصلی نوشتن برخی از رمان‌های قبلی‌اش را نیز با خوانندگان مشتاق خود در میان می‌گذارد. نوتومب نویسنده را به پرنده‌ای آزاد و رها و نوشتن را به پروازی از سر شوق در آسمان بی حصار تشبیه می‌کند.»

خواندن کتاب راهنمای ارواح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران زندگی‌نامه و علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای ارواح

«کلاغ‌ها تنها پرنده‌هایی در پکن بودند که به طور کامل از میان نرفتند. با اینکه بر تعدادشان افزوده نشد کماکان جولان می‌دادند. هوش خارق‌العاده‌شان به آن‌ها اجازه داد تا ترفندهای مردم را خنثی کنند. کلاغ‌ها لاجرم باید از این وضع زیان می‌دیدند، چراکه از شکار گنجشکانی که بخشی از غذایشان را تشکیل می‌دادند، محروم شده بودند. کلاغ پرندهٔ باشکوهی است. شوربختانه آواز پرندگان ربطی به پروبالشان ندارد. همیشه وقتی آمادهٔ شنیدن آوازی هستیم؛ ولی صدای قارقار به گوشمان می‌رسد، چیزی جز سرخوردگی نصیبمان نمی‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اینکه کسانی آرزوی روحی پاک و منزه داشتند مرا شگفت‌زده کرد. من دو زندگی موازی داشتم، زندگی جسمم و زندگی روحم. زندگی جسمم چندان تعریفی نداشت، اما شجاعانه به سمت بهبودیِ تدریجی در حرکت بود. زندگی روحم چیزی جز صداهای زجرآور و لعن و نفرین در بر نداشت: تحقیر یونانیان درازای حرفهٔ زندگی کردن.
نورجان
هر فرد چینی وظیفه داشت گنجشکان و حتی دیگر پرندگانی را که در دسترسش بودند بکشد. این اقدام چنان مؤثر و موفق بود که بانی آن یعنی عامل از میان بردن خیل عظیم پرندگان ازطرف خلق مورد تمجید و ستایش قرار گرفت. ‫دیری نپایید کل چین از پرندگان تهی شد. زمان زیادی لازم بود تا سکان‌دار بزرگ۴ متوجه عواقب فاجعه‌بار زیست‌محیطی و اقتصادی ناشی از این محو شدن پرندگان در سراسر کشور بشود و چگونه می‌توانستند هشدار دهند که او اشتباه کرده است؟ ‫کلاغ‌ها تنها پرنده‌هایی در پکن بودند که به‌طور کامل از میان نرفتند. با اینکه بر تعدادشان افزوده نشد کماکان جولان می‌دادند. هوش خارق‌العاده‌شان به آن‌ها اجازه داد تا ترفندهای مردم را خنثی کنند.
نورجان

حجم

۱۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان