دانلود و خرید کتاب نخستین عشق ایوان تورگنف ترجمه بابک شهاب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نخستین عشق اثر ایوان تورگنف

کتاب نخستین عشق

معرفی کتاب نخستین عشق

کتاب نخستین عشق نوشتهٔ ایوان تورگنف و ترجمهٔ بابک شهاب است. نشر نیماژ این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک داستان کوتاه عاشقانه. این اثر از مجموعهٔ «کتاب‌های جیبی مینیماژ» این نشر است. 

درباره کتاب نخستین عشق

کتاب نخستین عشق داستانی کوتاه و عاشقانه است که در سال ۱۸۶۰ منتشر شد. این اثر به‌عنوان یکی از بهترین داستان‌های کوتاه ایوان تورگنف شناخته می‌شود و به‌دلیل ظرافت در نگارش و پرداختن به احساسات لطیف و پیچیده‌ٔ انسانی، مورد تحسین بسیاری از منتقدان و خوانندگان قرار گرفته است. داستان این کتاب حول محور خاطرات دوران جوانی مردی به نام «ولادیمیر رومانوویچ» می‌چرخد. او در سفری به املاک پدری خود، خاطرات عشق اولش به زنی به نام «زینایدا» را مرور می‌کند. ولادیمیر در ۱۶سالگی در سفری به‌همراه پدرش با زینایدا، دختری زیبا و متشخص آشنا می‌شود و دلباختهٔ او می‌شود، اما این عشق به‌دلیل اختلاف طبقاتی و موانع اجتماعی نافرجام می‌ماند. تمرکز اصلی داستان بر روی تجربه‌ٔ عشق اول و خاطرات آن در دوران جوانی است. تورگنف با ظرافت و دقت، احساسات و شوروشوق دوران جوانی و اولین تجربهٔ عاشقانهٔ یک انسان را به تصویر می‌کشد. اختلاف طبقاتی یکی از مضامین مهم داستان است. عشق ولادیمیر و زینایدا به‌دلیل اختلاف طبقاتی آن‌ها با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود. سرنوشت و نقش آن در زندگی انسان، از دیگر مضامین داستان است. داستان از دیدگاه اول‌شخص و به زبان ولادیمیر روایت می‌شود. این نوع روایت به خواننده اجازه می‌دهد تا با افکار و احساسات شخصیت اصلی داستان ارتباط برقرار کند. ایوان تورگنف یک برش از زندگی خود را در ۱۶سالگی در قالب این رمان روایت می‌کند.

خواندن کتاب نخستین عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های خارجی و علاقه‌مندان به قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ایوان تورگنف

ایوان تورگنیف (Ivan Turgenev) با نام کامل «ایوان سرگئی‌یویچ تورگنیف» در ۹ نوامبر ۱۸۱۸ در استان اریول در روسیه به دنیا آمد و در ۳ سپتامبر ۱۸۸۳ در بوگیوال در حوالی پاریس درگذشت. او رمان‌نویس، شاعر و نمایشنامه‌نویسی روس بود که نخستین‌بار توسط او کشورهای غربی با ادبیات روسی آشنا شدند. آثار او تصویری واقع‌گرایانه و پرعطوفت از دهقانان روس و بررسی تیزبینانه‌ای از طبقهٔ روشنفکر جامعهٔ روسیه ارائه کرده است؛ جامعه‌ای که در تقلای سوق‌دادن کشور به عصری نوین بود. این نویسندهٔ مشهور در زمانی به دنیا آمد و بزرگ شد که رژیم مستبد نیکالای اول با ابزار پلیس، سانسور، دیوان‌سالاری گسترده و مرکزگرا و سیاست ملی‌گراییِ مبتنی بر بزرگداشت استبداد روسی که در شخص تزار مجسم شده بود، حکم می‌راند. تورگِنیِف پرچم سیاسی خود را در ملأعام برافراشت؛ سال پیش از آن «خُر و کالینیچ» را منتشر کرده بود که بعداً در ابتدای «بیست‌وپنج طرحواره از یادداشت‌های یک شکارچی» منتشر شد. گذار او از شعر به نثر نشان‌دهندهٔ حرکت از رمانتیسم به‌سوی رئالیسم در این دوره است، اما با وجود حقیقت‌نماییِ توصیفاتش، از شاعرانگی نوشته‌هایش کاسته نشد. همین طرحواره‌های بسیار تغزلی با جزئیات غنی از زندگی روستاهای روسیه بود که برای تورگِنیِف شهرت به ارمغان آورد. سخن‌گفتن از استبداد و ظلم به‌نفع مردم فرودست جامعه یکی از محورهای اصلی آثار این نویسنده است. رمان‌های «عشق اول» (First Love یا «نخستین عشق») [نوعی زندگی‌نامهٔ خودنوشت]، خاطرات یک شکارچی (A Sportsman's Sketches)، «آشیانهٔ اشراف» (Home of the Gentry)، «آسیا» (Asya)، «پدران و پسران» (Fathers and Sons) و «رودین» از کتاب‌های ایوان تورگنیف هستند.

بخشی از کتاب نخستین عشق

«اگر کسی از من می‌خواست برایش حالم را طی یک هفته پس از تجسس شبانه و ناموفق بازگو کنم، مرا جداً به دردسر می‌انداخت. آن زمان برایم زمانی عجیب، تب‌ناک و حتی آشفته بود، زمانی که دست‌خوش کوران ضدونقیض‌ترین احساسات، افکار، تردیدها، امیدها و رنج‌ها بودم. من از نگاه‌کردن به درونم وحشت داشتم و حتی اگر به‌عنوان یک پسر شانزده‌ساله قادر به چنین کاری می‌بودم، جرئت نمی‌کردم در چیزی تأمل کنم و تنها می‌کوشیدم سریع‌تر روز را به شب برسانم. در عوض شب‌ها سبک‌سری کودکانه‌ام یاری‌ام می‌کرد تا خوابی آرام داشته باشم. اشتیاقی نداشتم بدانم مرا دوست دارند یا نه، همچنین نمی‌خواستم بپذیرم که مرا دوست ندارند. از پدرم دوری می‌جستم، اما نمی‌توانستم خودم را از زیناییدا دور نگه دارم... در حضور او تنم شعله می‌کشید... چه نیازی داشتم به شناخت آتشی که در آن می‌سوختم و ذوب می‌شدم. برای من، هم سوختن و هم ذوب‌شدن هر دو شیرین بودند. دل به احساساتم می‌سپردم و خودم را فریب می‌دادم. به خاطراتم پشت می‌کردم و بر آنچه گمان می‌بردم پیش رو در انتظارم است، چشم می‌بستم... این رنج مدت زیادی ادامه نیافت... گویی صاعقه‌ای به‌ناگاه همه‌چیز را به پایان رساند و زندگی‌ام را به مسیر جدیدی هدایت کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان