دانلود و خرید کتاب تحصیلکرده تارا وستور ترجمه بابک بیگ زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحصیلکرده اثر تارا وستور

کتاب تحصیلکرده

نویسنده:تارا وستور
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحصیلکرده

کتاب «تحصیلکرده» نوشتۀ تارا وستور و ترجمۀ بابک بیگ زاده است و انتشارات باران خرد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تحصیلکرده

تارا آخرین فرزند یک خانوادۀ 9نفره است که از همان خطوط ابتدایی داستان معلوم می‌شود که یک خانوادۀ عادی نیستند. آن‌ها از فرقه‌ای موسوم به مورمون هستند. پدر بسیار متعصب است و به عقاید مذهبی‌اش شدیداً پایبند و بر همین اساس هم زندگی را مدیریت می‌کند و اعضای خانواده هم موظف به پیروی هستند. او همچون خدایی است که نافرمانی از دستوراتش جایز نیست. او برای بچه‌ها شناسنامه نمی‌گرفت و معتقد بود مدارس عمومی تلهٔ دولت برای منحرف‌کردن بچه‌ها از راه خدا است و در نظرش فرستادن بچه‌ها به مدرسه به‌منزلهٔ تسلیم کردن آن‌ها به شیطان است. درواقع او بچه‌هایش را به‌دوراز تمدن بزرگ می‌کرد. عجیب‌ترین مسئله در مورد خانوادۀ تارا این است که آن‌ها اهل ایالت آیداهو در آمریکا هستند.

تارا وستوور داستان زندگی خود را از کودکی تا سی‌سالگی در کتاب تحصیل‌کرده روایت کرده است. او با وجود نرفتن به مدرسه توانست مدرک دکترای خود را از دانشگاه کمبریج بگیرد اما موفقیت‌های تحصیلی و پیشرفتش در زندگی هزینه‌هایی برای او داشت. هزینۀ ازدست‌دادن خانواده.

این کتاب به دلیل صراحت کلام نویسنده و شجاعتی که او در توصیف خانواده‌اش داشته طرف داران بسیاری دارد. او توانسته است با نوشتن چنین کتابی که بر اساس یک زندگی واقعی است صدای دختران و پسرانی باشد که شاید در گوشه‌ای از این دنیا در حال جان‌کندن برای ساختن زندگی و آیندۀ خود هستند. ازآنجاکه نویسنده تاریخ‌نگار است سبک نوشتاری او نیز کمی متفاوت است. کتاب او روایت داستانی دارد اما پر از داده‌های واقعی است. علاوه بر این متن روان و خوش‌خوان کتاب هم خواندن کتاب را جذاب کرده است.

کتاب تحصیل‌کرده یکی از 10 کتاب برتر ساال 2018 بوده است و همچنین در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

خواندن کتاب تحصیلکرده را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم.

خواندن این کتاب را به دوستداران رمان های آمریکایی، علاثه‌مندان به زندگی نامه و همچنین تمام کسانی که درمورد درس و تحصیل تردید پیدا کرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تارا وستور

تارا وستور در سال ۱۹۸۶ متولد شده است. او تاریخ‌نگار و نویسندۀ اهل ایالات متحدهٔ آمریکا است. او به‌ویژه پس از نگارش کتاب «دختر تحصیلکرده» به شهرت رسید. این کتاب، سرگذشت او را از کودکی تا حدود ۳۰سالگی در بر گرفته است. پدر او یک مذهبی افراطی بود و درعین‌حال از اختلال دوقطبی رنج می‌برد. بیماری و باورهای مذهبی خاصش باعث شد که نسبت به حکومت آمریکا، پلیس فدرال، خدمات درمانی و مدارس دولتی بدگمان شود؛ در نتیجه تارا و برخی از براداران و خواهرش به مدرسه نرفتند، شناسنامه نداشتند و از خدمات درمانی استفاده نمی‌کردند؛ آن‌ها حتی واکسیناسیون نشده بودند. ویراستاران آمازون، کتاب «دختر تحصیلکرده» را به‌عنوان کتاب سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد. گودریدز این سرگذشت را به‌عنوان کتاب برتر در بخش اتوبیوگرافی و سرگذشت‌نامه‌نویسی برگزید. سرگذشت تارا وستور به ۴۵ زبان دنیا ترجمه شده است.

بخشی از کتاب تحصیلکرده

« من هفت سالم است، ولی می‌فهمم که این واقعیت است که بیش از هر واقعیت دیگری خانوادهٔ ما را متفاوت ساخته: ما به مدرسه نمی‌رویم. بابا نگران است که دولت مجبورمان کند برویم، اما نمی‌تواند چون اطلاعی از وجودِ ما ندارد. چهار تا از هفت بچهٔ والدین من شناسنامه ندارند. ما هیچ سابقهٔ پزشکی نداریم چراکه در خانه به دنیا آمده‌ایم و تابه‌حال دکتر و پرستار ندیده‌ایم. (جز خواهرم آودری که وقتی کوچک بود یک‌پا و یک دستش شکست و او را بردند و دست‌وپاهایش را گچ گرفتند) وقتی نه‌ساله بشوم، قرار است شناسنامه‌ای با تأخیر برایم بگیرند، اما تا آن‌وقت طبق قانون ایالت آیداهو و دولت فدرال من وجود ندارم. البته که وجود داشته‌ام. من با آماده شدن برای روزهای نکبت بزرگ شده بودم، با تماشای خورشید تا آنکه تیره شود، ماه تا انگار با قطره‌های خون پوشیده شود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۰ صفحه

حجم

۴۰۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان