دانلود و خرید کتاب تحصیلکرده تارا وستور ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحصیلکرده اثر تارا وستور

کتاب تحصیلکرده

نویسنده:تارا وستور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تحصیلکرده

خلاصه‌کتاب تحصیلکرده؛ سرگذشت دختری قهرمان! نوشتهٔ تارا وستور و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. چگونه یک زن در مسیر زندگی پر فراز و نشیب خود، به یک فرد تحصیلکرده و قدرتمند تبدیل شد؟

درباره خلاصه‌کتاب تحصیلکرده

آمریکا به عنوان کشوری با جمعیت بسیار متنوع شناخته می‌شود. این بدان معناست که عقاید، دیدگاه‌ها و نژادهای مختلفی در این کشور حضور دارند و در کنار هم زندگی می‌کنند. از همان روزهای نخست شکل‌گیری این کشور، بزرگ‌ترین افتخار دولت‌ها این بود که شرایط آزادی را برای تمام مردم فراهم کرده‌اند. آمریکا از همان ابتدا به عنوان یک سرزمین آزاد برای تمامی ادیان، ملیت‌ها، تفکرات و نژادها معرفی و شناخته شد.

مهاجران آمریکایی سال‌ها قبل به امید زندگی در سرزمینی آزاد، قدم به خاک این کشور گذاشتند و از همان ابتدا برای پیشبرد عقاید و باورهای مذهبی خود تلاش ‌کردند. بسیاری از خانواده‌های مدرنی که وارد آمریکا شده بودند، به دلیل باورهای مذهبی‌شان تصمیم گرفتند فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه نفرستند و در خانه به آموزش آن‌ها بپردازند. آن‌ها زندگی در مزرعه‌ها و بخش‌های کوچکِ شهر را ترجیح دادند تا راهشان از فرهنگ سکولار رایج در آمریکا جدا شود و باورهای فرزندانشان به خطر نیفتد. در واقع آن‌ها می‌خواستند خانواده‌ٔ خود را از گرفتارشدن در فرهنگ بی‌دینی حفظ کنند.

در آن دوره بسیاری از آمریکایی‌ها به «مورمونیسم» اعتقاد داشتند. این مذهب در اوایل قرن هجدهم توسط فردی به نام «جوزف اسمیت» رواج یافت که ادعا می‌کرد شخصاً با خدای پدر و عیسی مسیح ملاقات داشته است. ظهور این فرقه از مسیحیت درست همزمان با گسترش و توسعه‌ٔ چشمگیر دنیای غرب و آمریکا بود.

در گذشته اغلب افرادِ معتقد به مورمونیسم در ایالت یوتا سکونت داشتند، اما در حال حاضر بسیاری از آن‌ها در سرتاسر ایالات متحده زندگی می‌کنند. خانواده‌ٔ نویسنده‌ٔ این کتاب نیز از افراد معتقد به مکتب مورمونیسم بودند.

خانواده وست اورها در مزرعه‌ای در آیداهو و بالاتر از ایالت یوتا زندگی می‌کردند. این خانواده به هیچ عنوان شبیهِ یک خانواده آمریکایی و معتقد به مورمونیسم رایج در آن زمان نبودند. آن‌ها با اینکه خود را مورمون می‌نامیدند، اما تعصبات مذهبی خاص خود را داشتند. اعتقادات آن‌ها باعث ایجاد بسیاری از دشواری‌ها برای فرزندانشان ‌شد؛ هرچند فرزندان خردسال آن‌ها تا بزرگسالی متوجه نمی‌شدند که خانواده‌هایشان تا چه اندازه غیرعادی هستند.

داستان زندگی تارا وست اور به این دلیل جالب توجه است که شجاعت مبارزه با اعتقادات متعصبانه‌ٔ خانواده‌اش را داشت و برای رسیدن به موفقیت، در مقابل خواسته‌های پدرش ایستادگی کرد. او با وجود شرایط سخت توانست رؤیاهای خود را دنبال کرده و استعدادهای خود را شکوفا کند.

خواندن خلاصه‌کتاب تحصیلکرده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب تحصیلکرده

«من تا هفت سالگی در مزرعه خانوادگی خود در روستای آیداهو زندگی می‌کردم و از آن شرایط بسیار لذت می‌بردم. از دوران کودکی خود به یاد دارم که روزها را در طبیعت بازی می‌کردم. نسیم گرمی که از کوه‌های اطراف می‌وزید، لابه‌لای موهایم می‌پیچید و مرا غرق در لذت می‌کرد. من ساعت‌ها در بین درختان کاج و تپه‌های پوشیده از گندم‌های وحشی قدم می‌زدم.

من کوچک‌ترین فرزند در بین هفت خواهر و برادرم بودم. حتی زمانی که خردسال و بی‌خیال بودم، می‌دانستم که خانواده‌ام با بقیه تفاوت دارند. از همان ابتدا نه من و نه هیچ یک از خواهر و برادرانم به مدرسه نمی‌رفتیم. در واقع من در دوران کودکی هیچگاه رفتن به مدرسه را تجربه نکردم. خانواده‌ام حتی به پزشک و درمان از طریق علم پزشکی اعتقادی نداشتند و از آنجایی که در خانه متولد شدم، هیچ گواهی تولدی برای من صادر نشده بود!

البته این شرایط بدین معنا نیست که من در کودکی از هیچگونه آموزش ارزشمندی بهره نبرده باشم. یکی از کارهایی که خیلی خوب آموخته بودم، چیدن و انبار کردن هلوها پس از رسیدن در تابستان بود. من هلوها را برای استفاده در زمستان به خوبی بسته‌بندی و ذخیره می‌کردم. همچنین می‌توانستم شعر بگویم. مثلاً درباره کوه‌های نزدیک به محل زندگی‌مان شعری به نام «قلهٔ باک» سرودم که پدرم نام این شعر را «شاهزاده هندی» گذاشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

حجم

۳۰٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان