دانلود و خرید کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل جان گری ترجمه خشایار دیهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل اثر جان گری

کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل

معرفی کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل

ویراست دوم کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل نوشتهٔ جان گری و ترجمهٔ خشایار دیهیمی است. نشر نو این کتاب فلسفی، سیاسی و تاریخی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل

در کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل، نظر رایج درمورد آثار «جان استوارت میل» دربارهٔ آزادی به پرسش کشیده شده است. از دیرباز نظر رایج دربارهٔ رسالهٔ آزادی این بوده که «میل» در آن دست به کاری محال زده است؛ دفاعی فایده‌گرایانه از اولویت آزادی نسبت به سایر ارزش‌ها. هدف جان گری در پژوهش حاضر این است که با تحلیل متن و بازسازی استدلالِ این اندیشمند انگلیسی نشان دهد که دفاع فایده‌گرایانهٔ او از اولویت آزادی نسبت به سایر ارزش‌ها، آن کار محالی نیست که منتقدان نشان داده‌اند و آموزهٔ آزادی او به‌خوبی درون فایده‌گرایی غیرمستقیم و نوعی لیبرالیسم کمال‌خواهانه می‌گنجد. جان گری در این ویراست جدید، فصلی به کتاب افزوده و آنچه را خود رشته است پنبه کرده و نه‌تنها لیبرالیسمِ میل که همهٔ لیبرالیسم‌ها را به باد انتقادی ویران‌کننده گرفته است.

کتاب حاضر شامل ۲ پیشگفتار، یکی برای ویراست اول و دیگری ویراست دوم، ۶ بخش و یک بخش بعدالتحریر است که این بعدالتحریر همان افزودهٔ نویسنده بر ویراست دوم است. علاوه بر این، ترجمهٔ فارسی این کتاب همراه با یک بخش ضمیمه است که این ضمیمه شامل نقدی است به قلم جورج کراودر بر دیدگاه‌های جان گری در این کتاب.

خواندن کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران فلسفهٔ سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جان گری

جان گری، نویسندهٔ کتاب «ولتر»، در زمان نوشتن این کتاب استاد اندیشهٔ اروپایی در دانشگاه اقتصادی سیاسی لندن (ال.اس.ئی) بود. او که در سال ۲۰۰۸ بازنشسته شد، مؤلف کتاب‌های متعدد از جمله «آیزایا برلین» و نویسندهٔ دائمی نشریاتی چون گاردین، نیواستیسمن،‌ تی.ال.اس و نیویورک تایمز بوک ریویو بوده است.

درباره خشایار دیهیمی

خشایار دیهیمی در سال ۱۳۳۴ در تبریز به دنیا آمد. او مترجم و ویراستار آثار فلسفی است که بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب ترجمه کرده و ویراستاری حدود ۱۰۰ کتاب را انجام داده است. از ترجمه‌های او می‌توان به مجموعه کتاب‌های نسل قلم، فلسفهٔ غرب، یادداشت‌های یک دیوانه و دیالکتیک تنهایی اشاره کرد. دیهیمی می گوید از کودکی به کتاب علاقه داشته و حتی خواندن و نوشتن را پیش از مدرسه‌رفتن فرا گرفته است. او دارای مدرک مهندسی شیمی است. در سال ۱۳۵۸ با نشریهٔ جنبش متعلق به علی‌اصغر حاج‌سیدجوادی همکاری کرد. در سال ۱۳۶۵ در انتشارات انقلاب اسلامی مشغول به کار شد و مسئول ویرایش کتاب «تاریخ تمدن» بود. پس از آن در انتشار نشریهٔ نگاه نو با محمدتقی بانکی و علی میرزایی و به‌عنوان دبیر شورای نویسندگان همکاری کرد. اگرچه به‌علت اختلاف با بانکی پس از ۵ شماره از دبیری شورای نویسندگان کنار رفت، با نوشتن و ترجمه‌کردن به همکاری با نگاه نو ادامه داد. خشایار دیهیمی سابقهٔ تدریس در مؤسسهٔ رخداد تازه و مؤسسهٔ پرسش را داشته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۱۰۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان