دانلود و خرید کتاب تیم انتشارات هاروارد ترجمه آنگینه سرکیسیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تیم

کتاب تیم؛ ۱۰ مقاله‌ای که از هاروارد باید بخوانید از انتشارات هاروارد و ترجمهٔ آنگینه سرکیسیان و ویراستهٔ علیرضا خاکساران و مهدیه مظاهری است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تیم

فضای کسب‌وکار در دنیای پویای امروزی که به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است، بسیار پیچیده و رقابتی شده و به سادگی نمی‌توان با اتکا به توانایی یک فرد، کار چندانی از پیش برد و به نتایج عالی و شگفت‌انگیز دست یافت. در چنین فضایی، وجود تیم‌هایی که بتوانند با تعارض‌ها و هنجارهای مختلف کنار آمده و بهترین عملکرد را در سریع‌ترین زمان ممکن داشته باشند، حیاتی به نظر می‌رسد.

بسیاری از مدیران و رهبران امروزی، به جای ترسیم دقیق هدف برای تیم‌ها، صرفاً روی نتایجی که تیم‌ها باید بگیرند تمرکز می‌کنند و مسائل کوچک و به ظاهر بی‌اهمیتی را که می‌توانند نتایج را دگرگون کنند و به حد اعلی برسانند نادیده می‌گیرند. از جملهٔ این مسائل می‌توان به الگوهای ارتباطی بین اعضای تیم، مسئولیت‌پذیری، خلاقیت، راه‌های ایجاد انگیزه در اعضای تیم، هوش هیجانی و مدیریت تعارض اشاره کرد. از آنجا که مدیریت و رهبری تیم‌ها مشکلات خاص خود را دارد و برداشتن یک قدم اشتباه می‌تواند نتایج جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد، ترسیم مسیر درست و مطمئنی که تیم‌ها باید در راستای نیل به اهداف خود در آن گام بردارند بسیار حائز اهمیت است و چنین مسئله‌ای باید جزء اولویت‌های مهم مدیران و رهبران سازمان‌ها باشد.

اگر تا به حال تیمی تشکیل داده باشید، احتمالاً برای به حداکثر رساندن عملکرد آن تیم، پرسش‌های زیادی ذهن‌تان را مشغول کرده است. این پرسش‌ها بسته به افراد و نوع کاری که تیم‌ها انجام می‌دهند بسیار متفاوت‌اند، از جملهٔ این پرسش‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: چرا برخی تیم‌ها همواره عملکرد بهتری دارند، در حالی که تیم‌های به ظاهر مشابه با مشکل روبه‌رو هستند؟ چرا اعضای تیم با یکدیگر تعارض دارند و چگونه می‌توان این تعارض را کاهش داد و در جهت سودمند از آن استفاده کرد؟ افراد خبره‌ای را که با یکدیگر نمی‌سازند چطور باید کنار هم نگه داشت و رهبری‌شان کرد؟ بهترین راه ایجاد انگیزه برای انجام کار خلاقانه چیست؟ برای مدیریت و رهبری تیم‌های متشکل از افراد با فرهنگ‌های مختلف چه راهکارهایی وجود دارند؟ هنجارهای رفتاری افراد تیم را چطور می‌توان مدیریت کرد؟ و ده‌ها پرسش دیگری که شاید هنوز جوابی برایشان پیدا نکرده باشید.

کتاب تیم مجموعه‌ای از ده مقالهٔ برتر نشریهٔ کسب‌وکار هاروارد (اچ‌بی‌آر) است که طیف وسیعی از این پرسش‌ها را جواب داده‌اند. پایه و اساس این مقالات را تحقیقات معتبر صورت گرفته روی تیم‌های مؤثر و خبره‌ای تشکیل می‌دهند که در شرکت‌های کوچک و بزرگ دنیا مشغول به کارند. این ده مقاله به موضوعاتی مانند علم ایجاد تیم‌های با عملکرد بالا، دلایل مؤثرنبودن برخی تیم‌ها، نحوهٔ ایجاد تیم‌های مشارکتی، تأثیر پیشرفت‌های کوچک بر عملکرد تیم، هوش هیجانی تیم‌ها، مدیریت تیم‌های چندفرهنگی و سازوکار تیم‌های خبره می‌پردازند. در این مقالات، نویسندگان با ارائهٔ مثال‌هایی از دنیای واقعی کسب‌وکار، ایده‌های زیادی برای شناسایی مشکلات، چگونگی حل آنها و خلق تیم‌های با عملکرد بالا به شما می‌دهند.

خواندن کتاب تیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

سازمان‌ها و مدیران آنها مخاطبان این کتاب هستند و بعد از خواندن این کتاب می‌توانند در ایجاد تیم‌های مؤثر تلاش کنند.

بخشی از کتاب تیم

«اگر به دنبال تیم‌هایی هستید که برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند، مراکز تماس مکان خوبی برای شروع به حساب می‌آیند. مهارت‌های مورد نیاز برای کار در این مراکز به‌راحتی قابل شناسایی‌اند و به این ترتیب، استخدام افراد نیز با سهولت بیشتری انجام می‌پذیرد. وظایف مربوطه کاملاً مشخص‌اند و نظارت بر آنها ساده است. تقریباً تمام جنبه‌های عملکرد تیم به آسانی قابل سنجش‌اند که برخی از این جنبه‌ها عبارت‌اند از: تعداد مشکلات رسیدگی شده، میزان رضایت مشتری، متوسط زمان رسیدگی (اِی‌اچ‌تی، معیار طلایی کارآیی مرکز تماس) و سایر مواردی که می‌توان به این فهرست افزود.

با وجود این، چرا مدیر مرکز تماس یک بانک بزرگ از درک علت نتایج عالی بعضی از تیم‌هایش و همچنین ناموفق بودن دیگر تیم‌های به ظاهر مشابه خود عاجز است؟ در واقع، هیچ‌یک از معیارهای فوق، به علت شکاف‌های عملکردی اشاره نمی‌کنند. این معما مؤید این فرض است که تیم‌سازی یک هنر است و نه یک علم.

اما واقعیت کاملاً عکس این قضیه است. در آزمایشگاه تعامل‌های پویای انسانی در دانشگاه ام‌آی‌تی، به شناسایی تعامل‌های پویای پیچیده میان اعضای گروه پرداختیم که یکی از نشانه‌های تیم‌های با عملکرد بالاست؛ تیم‌هایی که مملو از انرژی، خلاقیت و تعهدی مشترک برای پیشی گرفتن از سایر تیم‌ها هستند. این تعامل‌های پویا قابل مشاهده، سنجش و اندازه‌گیری‌اند. احتمالاً مهم‌ترین نکته این است که می‌توان به تیم‌ها یاد داد تا چگونه به تقویت این موارد بپردازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۶۹۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان