دانلود و خرید کتاب ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد درباره ارتباطات ترجمه الهه قدیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد درباره ارتباطات  اثر انتشارات هاروارد

کتاب ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد درباره ارتباطات

معرفی کتاب ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد درباره ارتباطات

کتاب ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد درباره ارتباطات حاصل کوشش هاروارد بیزینس ریویو و ترجمهٔ الهه قدیری است. انتشارات آموخته این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب ارتباطات در حوزهٔ کسب‌وکار.

درباره کتاب ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد درباره ارتباطات

کتاب ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد درباره ارتباطات (HBR's 10 Must Reads on Negotiation) جزو مجموعهٔ «۱۰ مقالهٔ خواندنی از هاروارد» است. دوماهنامهٔ کسب‌وکار هاروارد (Harvard Business Review) را انتشارات کسب‌وکار هاروارد از سال ۱۹۲۲ منتشر می‌کند. این انتشارات که وابسته به دانشگاه هاروارد است، کوشیده ایده‌هایی نو و کاربردی را در اختیار کارشناسان کسب‌وکار و مدیریت جهان بگذارد. مقاله‌های این مجله دربارهٔ طیف گسترده‌ای از موضوعات کسب‌وکار همچون رهبری، مذاکره، ارتباطات، همکاری، بازاریابی و امور مالی است. انتشارات کسب‌وکار هاروارد از سال ۲۰۱۰ میلادی تصمیم گرفته است مقاله‌های برگزیدهٔ مجله را در قالب کتاب هم منتشر کند. گروه بازنگری کسب‌وکار هاروارد صدها مقالهٔ مجله را بررسی و اثرگذارترین آن‌ها را گلچین می‌کند؛ سپس انتشارات کسب‌وکار هاروارد این مقاله‌ها را در کتاب‌های مختلف مجموعهٔ «۱۰ مقالهٔ خواندنی از هاروارد» چاپ می‌کند. کتاب‌های این مجموعه منبع کم‌نظیری از دانش دست‌اول و تجربه‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار دانسته شده است.

نویسندگان این ده مقاله عبارتند از «گری ویلیامز»، «رابرت میلر»، «رابرت سیالدینی»، «دبوراه تنن»، «جِی کانگر»، «لزلی پرلو»، «استفانی ویلیامز»، «نیک مورگان»، «استفن دنینگ»، «کیمبرلی السباخ»، «جان هم» و «هالی ویکس».

خواندن کتاب ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد درباره ارتباطات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب ارتباطات در حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد درباره ارتباطات

«دستیابی به ایده‌های خلاقانۀ جدید آسان است؛ اما متقاعدکردن دیگران به مطلوب‌بودن این ایده‌ها مشکل‌آفرین است. خیلی وقت‌ها کارآفرینان، مدیران فروش و مدیران بازاریابی تلاش زیادی می‌کنند تا نشان دهند طرح‌های جدید کسب‌وکار یا مفاهیم خلاقانه‌شان عملی‌اند و حاشیه سود فراوانی دارند؛ اما بازهم تصمیم‌گیرندگان اصلی شرکت‌ها این ایده‌ها را رد می‌کنند؛ کسانی که به نظر نمی‌رسد ارزش واقعی ایدۀ مطرح‌شده را فهمیده باشند. چرا این اتفاق می‌افتد؟

نویسندۀ این مقاله، با تحقیق روی مدیران اجرایی هالیوود، که مسئول بررسی ایده‌ها هستند، معتقد است شخصی که ارائۀ ایده برای او انجام می‌شود، هم خلاقیت ارائه‌دهنده و هم خود طرح پیشنهادی را می‌سنجد. احساسی که از توانایی ارائه‌دهندۀ ایده‌های کاربردی به تصمیم‌گیرنده دست می‌دهد، ممکن است به‌سرعت و همواره روی درک شخص از ارزش ایده تأثیر بگذارد. برای تعیین اینکه آیا چنین مشاهده‌هایی در محیط‌های تجاری فراتر از هالیوود نیز صادق‌اند، نویسنده در جلسات ارائۀ ایده دربارۀ طراحی محصولات جدید، بازاریابی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت کرده و با مدیرانی که مسئول قضاوت دربارۀ این ایده‌های جدید بودند، مصاحبه‌هایی انجام داده است. نتیجۀ این مصاحبه‌ها شبیه همان مشاهده‌های مربوط به هالیوود بود.

تصمیم‌گیرندگان به‌صورت ناخودآگاه ارائه‌دهندگان موفق را در دسته‌های مجری (روان و حرفه‌ای)، هنرمند (غیرعادی و نامنسجم) یا مبتدی (بی‌تجربه و ساده) جای می‌دهند. این تحقیق نشان می‌دهد تصمیم‌گیرندگان زمانی که فکر کنند دارند در پرورش ایده‌ای مشارکت می‌کنند، به آن ایده واکنش بهتری نشان می‌دهند. آن‌طور که الیور استون، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کنندۀ برندۀ اسکار می‌گوید، فیلم‌نامه‌نویسانی که مشغول ارائۀ ایده‌شان هستند، بهتر است «عقب بکشند و به این فکر کنند که شنوندۀ ایده به چه‌چیزی در ایده‌شان نیاز دارد تا داستان برایش کامل شود.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۱۶,۰۰۰
تومان