دانلود و خرید کتاب تشبه به مسیح توماس آکمپیس ترجمه سایه میثمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تشبه به مسیح اثر توماس آکمپیس

کتاب تشبه به مسیح

ویراستار:مصطفی ملکیان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تشبه به مسیح

کتاب تشبه به مسیح نوشتهٔ توماس آکمپیس، ترجمهٔ سایه میثمی و حاصل ویراستاری مصطفی ملکیان است. انتشارات شرکت کتاب هرمس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تشبه به مسیح

کتاب تشبه به مسیح را یک کتاب عبادی مسیحی و راهنمایی برای زندگی معنوی ناشی از جنبش «Devotio Moderna» دانسته‌اند؛ جنبشی که نویسندهٔ این کتاب عضوی از آن بود. این کتاب اولین‌بار به زبان لاتین و در حدود ۱۴۱۸ تا ۱۴۲۷ میلادی نوشته شد. گفته شده است که این اثر شاید پرخواننده‌ترین اثر عبادی در کنار کتاب مقدس باشد و به‌عنوان یک کلاسیک عبادی و مذهبی در نظر گرفته شود. محبوبیت این اثر بسیار سریع بود و قبل از سال ۱۶۵۰ میلادی، ۷۴۵ بار چاپ شد. غیر از کتاب مقدس، هیچ کتابی به اندازهٔ «تشبه به مسیح» به زبان‌های دیگر ترجمه نشده است. این متن به ۴ دفتر تقسیم شده که دستورالعمل های دقیق معنوی را ارائه کرده است. این ۴ فصل به‌ترتیب عبارتند «توصیه‌هایی در باب حیات معنوی»، «توصیه‌هایی در باب حیات داخل»، «در بیان تسلای داخل» و «در بیان آیین عشای ربانی». هر کدام از دفترها از چندین باب تشکیل شده است. باب‌های این کتاب به مسائلی همچون احتیاط در عمل، مهار هواهای نفس، دوری از پرگویی، مدارا با خطاهای دیگران، مرگ، معرفت به نفس، صبرآموزی و... پرداخته است.

رویکردی که در کتاب حاضر به قلم توماس آکمپیس اتخاذ شده، با تأکید آن بر زندگی درونی و کناره‌گیری از جهان مشخص می‌شود. در کتاب «تشبّه به مسیح»، وفاداری صادقانه و معقول به تعالیم مسیح و کلیسای مقدس کاتولیک نویسنده را خواهیم یافت. توماس آکمپیس بر اعتقاد صواب تأکید کرده است. او نه یک عارف طبیعت‌نگر است و نه بسیاری از تلاش‌های عصر جدید را برای چشم‌پوشی از فطرت آدمی یا تدارک آمیزه‌ای از فلسفۀ مسیحی و غیرمسیحی بسان هدایتگری در حیات معنوی درخور توجه جدی دانسته است؛ همچنین مانند همۀ مسیحیان ایمان دارد که تنها از رهگذر قدرت و تعالیم مسیح (ع) است که می‌توان به‌سوی پروردگار رفت؛ با تمکین طبیعت از لطف الهی و با کفّ نفس و با به‌جای‌آوردن مؤمنانۀ شعائر کلیسای کاتولیک و به‌ویژه عشای ربانی.

گفته شده است که ارزیابی نفوذ پردامنه و ژرف کتاب تشبه به مسیح نامیسر است. Abc درمورد این کتاب نوشته است که این کتاب تأکید بسیاری بر ارادت به شادی مقدس به‌عنوان عنصر اصلی زندگی معنوی دارد. توماس آکمپیس (Thomas à Kempis) در سال ۱۳۸۰ میلادی به دنیا آمد و در سال ۱۴۷۱ میلادی درگذشت.

خواندن کتاب تشبه به مسیح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مسیحیت، فلسفه و عرفان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تشبه به مسیح

«مسیح: شایسته است که کشیش بیش از هر چیز به خضوع دل و حرمتی ژرف آراسته باشد، و آن‌گاه که این نان و شراب مقدّس را تقدیس، لمس، یا تناول می‌کند، با ایمانی راسخ و به قصد مقدّس تکریم خداوند، به آن مبادرت ورزد، پس تا جایی که در توان داری، ضمیر خود را بدقت وارسی کن و با توبه‌ای راستین و اعترافی خاضعانه، به تطهیر و تهذیبش همت گمار. بدین‌سان دیگر هیچ کدوری در آن نخواهد ماند که تو را از تقرب به نان و شراب مقدّس باز دارد. از برای گناهان خود به نحو عام، و معایب بنیادین خویش، به طور خاص، اندوهگین باش. و اگر فرصتی دست داد، از اعماق دل خویش، همه رنج حاصل از هواهای نفسانی‌ات را نزد خدا به اعتراف بنشین.

غم بخور که هنوز چنین در بند شهوت و دنیایی؛ این‌چنین عنان‌گسیخته در هواهای نفس، و چنان لبریز از تمنّاهای جسمانی؛ در حواس ظاهر، چنین ناایمن؛ و این‌همه مسحور خیالات باطل؛ بدین‌سان غوطه‌ور در امور دنیا و چنین بی‌التفات به امور معنوی؛ چنین آسان به خنده و شوخی درمی‌افتی، و به اندوه و ندامت چنین بی‌رغبتی. به این‌سان مشتاق عافیت و تن‌آسانی، و چنین بیزار از غیرت و خویشتنداری؛ چنین دلواپس نیوشیدن خبرهای تازه و تماشای مناظر چشم‌نواز، و بدین‌سان بی‌رغبت به امور کوچک و بی‌آلایش؛ این‌چنین طماع بر ثروتهای کلان و چنین تنگ‌نظر در بخشش و سرسخت در حفظ [ مال ]؛ در سخن گفتن تا بدین حد بی‌اعتدال، و تا بدین مایه بی‌میل به حفظ سکوت؛ چنین آشفته در سلوک، و شتابزده در عمل؛ چنین حریص بر خوراک، و از این‌سان ناشنوا بر کلمه خدا؛ چنین مشتاق فراغت، و کاهل در کار؛ از برای شنیدن حکایات بیهوده، چنین بیدار با چشمانی گشوده، و در شب‌زنده‌داری‌های عابدانه، چنین خواب‌آلوده. در انجام تکالیف عبادی خویش، چنین شتابزده، در مراقبه چنان پریشان‌خاطر؛ چنین بی‌دقت در تلاوت ادعیه مخصوص ساعات شبانه‌روز، چنین بی‌شوروشوق در آیین قربانی مقدّس و چنین بی‌بهره از اخلاص به هنگام عشای ربّانی؛ خاطرت چنین آسان پراکنده می‌گردد؛ چنین بندرت حواس و خاطر جمع داری؛ چنین به ناگاه غضب می‌کنی، و زود رنجه می‌گردی؛ در قضاوت شتابکار و در نکوهش چنین سختگیر؛ به وقت خوشی، چنین دلشاد، و در مشقّت چنین ناتوان. اعمال نیک را چنین به کرّات توصیه می‌کنی، و چنین بندرت آنها را جامه عمل می‌پوشانی.»

نظرات کاربران

کاربر 7803914
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

تواضع وافتادگی.از شروط اول ایمان است وبدون دل پاک.نمیتوان.بطور واقعی .به دیده ایمان رسید..قدیسین که .به درجات بالای معنوی دست یافتند.انعکاس اینه ی ایمان شدند.. ایمان بدون امید.کامل نمیگردد..ومن با خواندن.صحفه های ازاین کتاب.ارامش وجودی را حس کردم.چون بطور ساده.از واژه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
خود را به حساب نیاوردن اما همواره به دیگران حُسن‌ظن داشتن و آنان را والاقدر دانستن، اوج دانایی و کمال است
Danial-Vali
ما نباید هر قول و عقیده‌ای را باور کنیم، بلکه باید بدقت و طمأنینه، وفاق همه امور را با اراده خداوند بسنجیم. زیرا افسوس، ضعف سرشت آدمی چنان است که درباره دیگری بدی را اغلب آسانتر از نیکی باور می‌کند و بر زبان می‌راند. اما انسانهای کمال‌یافته به آسانی هر حکایتی را که بر ایشان گفته آید، باور نمی‌کنند، زیرا می‌دانند که طبیعتِ انسان مستعد پلیدی است و سخنش آماده نیرنگ.
کاربر ۶۰۰۷۰۹۹

حجم

۳۱۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

حجم

۳۱۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان