دانلود و خرید کتاب زوال فرشته یوکیو می‌شیما ترجمه غلامحسین سالمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زوال فرشته

«زوال فرشته» نوشته یوکیو می‌شیما(۱۹۷۰-۱۹۲۵)، نویسنده ژاپنی است. داستان این کتاب پیامون زندگی قاضی بازنشسته‌ای به نام هوندا است که دوران بازنشستگی خود را با مطالعه و سفر می‌گذراند. موضوع مورد علاقه او فرشتگان است. او در یکی از سفرهایش با پسر یتیمی به نام توروآشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد او را به فرزندخواندگی بپذیرد. کتاب زوال فرشته آخرین اثر می‌شیما است که تنها چند ماه پیش از خودکشی او به روش سامورایی (هاراگیری) منتشر شد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «تورو در همان مدرسه‌ی مقدماتی‌ای قبول شد که خود برگزیده بود. در سال دوم زندگی‌اش با هوندا، کسی برای پیرمرد پیغامی آورد. شخص معتبر و بانفوذی که دختری دَمِ بخت داشت فکر کرده بود که شاید پسر جوان دخترش را برای زناشویی برگزیند. اگر چه تورو به سن قانونی رسیده بود ولی هنوز هیجده سال بیشتر نداشت. هوندا از این پیشنهاد خندید. طرف مقابل مشتاق این وصلت بود و پیشنهادش را توسط واسطه‌ی دیگری عنوان کرد. از آنجایی که واسطه‌ی دوم در دنیای حقوق و قضا آدمی متشخص و از دوستان هوندا به شمار می‌آمد، پیرمرد نمی‌توانست بدون گفتگو با پسرخوانده‌اش به او جواب رد بدهد. هوندا آرزویی در دل می‌پروراند: عروسی جوان که در مرگ شوهر بیست و یک ساله‌اش عزادار می‌شد و جامه‌ی سیاه بر تن می‌کرد؛ جلوه‌ای از فاجعه‌ای زیبا! پس آنگاه هوندا یک بار دیگر با تبلور ناب زیبایی رو در رو می‌شد. این رؤیا با شخصیتِ اجتماعی و تربیت او همخوانی نداشت. تازه اگر این رؤیا به حقیقت نمی‌پیوست و بُحرانی پیش نمی‌آمد، هوندا می‌بایست خود را به زحمت می‌انداخت تا یک زندگی طولانی و عاری از زیبایی را برای تورو تدارک می‌بیند. چیزی که پیرمرد از آن می‌ترسید، همانی بود که آرزویش را داشت و آن چیزی که آرزو می‌کرد، همان چیزی بود که او را به وحشت می‌انداخت.»
معرفی نویسنده
عکس یوکیو می‌شیما
یوکیو می‌شیما

یوکیو میشیما نویسنده‌ی پرکاری‌ست که از نظر بسیاری از منتقدان به‌عنوان مهم‌ترین رمان‌نویس ژاپنی در قرن بیستم شناخته می‌شود. او که اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین توسعه‌دهندگان ادبیات ژاپنی قرن بیستم شناخته می‌شود، در گروه منتخب نویسندگانی بود که در سال ۱۹۶۸ به عنوان نامزدهای دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات در نظر گرفته شدند، اما این جایزه به هموطن و مربی سابق او، یاسوناری کاواباتا اعطا گردید.

نظرات کاربران

vala
۱۳۹۶/۱۱/۱۳

از خواندن کتابهای نویسندگان ژاپنی هیچ زمان پشیمان نشده ام زمانی که نوجوان بودم علاقمند به خواندن کتابهای رمان شدم البته زمان جنگ بود و کمبود کاغذ و طبعا آن زمان هم برای یک نوجوان خرید و مطالعه کتاب بصورت

- بیشتر
arashhulk
۱۳۹۸/۰۲/۰۶

اینا چهارگانه هستند. معبد سپیده دم که جلد سوم هست ترجمه نشده ایا؟

jiminiiiiiiiiii
۱۳۹۵/۰۶/۱۱

زیبا و خیال انگیز... ادبیات ژاپن جدا غنیه

tttt
۱۳۹۹/۰۷/۱۲

لطفا کتاب معبد سپیده دم رو هم تو برنامه قرار بدین

mohammad
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

خب خب کتاب رو تموم کردم...این کتاب واسه عموم مردم زیاد گیرا نیست....واسه اونایی ک خوره کتابن جالبه. لطفا لطفا اینقدر از کتاب تعریف نکنین.

مجید شیری
۱۳۹۵/۰۶/۱۱

کسی که خودکشی کرده طبیعتا دارای افکار فوق العاده پریشانی بوده که در نوشته هاش هم نمود پیدا میکنه ..همین نمونه مانی که گذاشتید پر است از جملات پریشان ...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اینکه به این آگاهی رسیده بود که به جای دستیابی به نگرشی فراگیر به هستی از طریق ادراک، می‌بایست آن را در ناتوانیِ جسمانی بجوید. باید به جای منطق، به دنبالِ دردی در دستگاه گوارش می‌رفت و در عوضِ نیروی تجزیه و تحلیل، از نبودِ اشتها سود می‌جست.
کاربر ۳۷۳۱۰۸۲
فلسفه‌ی بودایی که می‌گوید: «ابدیت به‌وجود نیامد که من بگویم من فکر می‌کنم که هستم»
کاربر ۳۷۳۱۰۸۲

حجم

۲۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۲۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۱۷۵,۰۰۰
تومان