دانلود و خرید کتاب فهرست مهمانان لوسی فولی ترجمه محدثه احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فهرست مهمانان اثر لوسی فولی

کتاب فهرست مهمانان

نویسنده:لوسی فولی
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۳.۵از ۱۸۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فهرست مهمانان

کتاب فهرست مهمانان یک تریلر معمایی پرپیچ‌وخم از لوسی فولی، یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های نیویورک تایمز است. این کتاب داستان یک جشن عروسی رویایی را روایت می‌کند که به واسطه‌ی اتفاقات مختلف، تبدیل به یک کابوس فراموش‌نشدنی می‌گردد و همین اتفاقات مختلف، این کتاب را به یکی از بهترین داستان‌های هیجانی و معمایی که می‌توانید بخوانید، تبدیل می‌کند. بسیاری از علاقه‌مندان، این کتاب را مشابه آثار آگاتا کریستی عنوان کرده‌اند.

نشر نون این کتاب را با ترجمه‌ی خوب محدثه احمدی منتشر کرده و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. این کتاب با عنوان لیست مهمان ها هم در ایران ترجمه و منتشر شده است.

درباره کتاب فهرست مهمانان (لیست مهمان ها)

کتاب فهرست مهمانان انتخاب باشگاه کتاب ریز ویترسپون و از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده است. داستان کتاب فهرست مهمانان، اثر لوسی فولی، حول موضوعاتی متنوع و متناقض از جمله دوستان قدیمی، کینه‌های گذشته، خانواده‌های خوشبخت و حسادت‌های پنهان می‌گذرد. همه‌ی مهمانان رازی دارند، همه‌ی مهمانان انگیزه‌ای دارند و یکی از مهمانان، این عروسی را زنده ترک نخواهد کرد! در کتاب فهرست مهمانان، در یک مراسم عروسی، جسد یکی از مهمانان پیدا می‌شود و زمانی که یک طوفان خشم خود را در جزیره‌ای که عروسی در آن گرفته شده رها می‌کند، همه به دام می‌افتند.

خلاصه رمان فهرست مهمانان

در جزیره‌ای در سواحل ایرلند، مهمانان گرد هم می‌آیند تا در یک جشن عروسی شرکت کنند. داماد، یک ستاره‌ی تلویزیونی خوش‌تیپ و جذاب است و عروس، زنی باهوش و جاه‌طلب و ناشر یک مجله است. تمام ویژگی‌های این جشن عروسی، همانی است که از مراسم ازدواج سلبریتی‌ها انتظار داریم: لباس‌های طراحی‌شده، مکان دورافتاده و جزئیات لوکس. سرویس تلفن همراه در چنین مکان دورافتاده‌ای ممکن است خوب آنتن ندهد و امواج دریا نیز ممکن است شدید باشند، اما تمام جزئیات عروسی به شکلی ماهرانه‌ برنامه‌ریزی شده است و به طور ماهرانه‌ای نیز اجرا خواهد شد.

اما در اکثر مواقع، برنامه‌ها فقط در ذهن کسی که برنامه‌ریزی را انجام داده خوب پیش می‌رود. زمانی که جشن عروسی شروع می‌شود، رنجش‌ها و حسادت‌های کوچک نیز با یادآوری خاطرات و آرزوهای خوب برای عروس و داماد شروع می‌شود. ساقدوش‌های داماد زیاده‌نوشی می‌کنند، ساقدوش عروس نیز به شکلی نه‌چندان تصادفی، لباسش را خراب می‌کند و قدیمی‌ترین دوست عروس که یک مرد است، زمانی که نوبت صحبت کردنش می‌رسد، حرف‌هایی می‌زند که به شکلی معذب‌کننده، دلسوزانه هستند. پس از تمام این اتفاقات، معلوم می‌شود که یک نفر مرده است. چه کسی برای این زوج خوشبخت آرزوی خوشبختی نکرد و شاید مهم‌تر از آن، چرا؟

چرا باید کتاب فهرست مهمانان با ترجمه محدثه احمدی را بخوانیم؟

در دنیایی که وسواس زیادی برای رسیدن به بهترین و جدیدترین چیزها وجود دارد، گاهی هوشمندانه‌ترین روش برجسته‌شدن، بازگشت به اصول اولیه است. لوسی فولی، با رمان فهرست مهمانان که دقیقا همین کار را انجام می‌دهد، شهرت زیادی برای خود رقم زده است. کتاب فهرست مهمانان که در مورد رازهایی میان همسران، دوستان و خواهران و برادران و برخورد مرگبار آن‌ها با چنین اسراری است، ترکیبی دلپذیر از الهام از آثار آگاتا کریستی و تعلیق روانشناختی امروزی محسوب می‌شود.

در واقع کتاب فهرست مهمانان با توجهی که به اسرار پرمخاطب امروزی و در عین حال ساختار کلاسیک رمان‌های جنایی سنتی دارد، یادآوری می‌کند که چرا رمان‌های کلاسیک هرگز از مد نخواهند افتاد!

خواندن و دانلود کتاب لیست مهمان ها یا فهرست مهمانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به دنبال کتابی جذاب و هیجان‌انگیز هستید که به این راحتی‌ها نتوانید از آن دل بکنید و داستانش کاملا شما را در بر بگیرد، کتاب فهرست مهمان شما را ناامید نخواهد کرد.

درباره لوسی فولی

لوسی فولی نویسنده‌ی بریتانیایی رمان‌های داستانی معاصر، تاریخی و معمایی است. رمان‌های مشهور او، آپارتمان پاریس و فهرست مهمانان، از پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک تایمز هستند.

فولی رشته‌ی ادبیات انگلیسی را در دانشگاه کالج لندن و دانشگاه دورهام خواند و پیش از آنکه تبدیل به یک نویسنده‌ی تمام‌وقت شود، به عنوان ویراستار مشغول به کار بود.

لوسی فولی شهرت اولیه‌ی خود را با نوشتن رمان فهرست مهمانان و منتشرشدن آن در سال ۲۰۲۰ به دست آورد، کتابی که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز و واشنگتن پست محسوب می‌شود. این کتاب نقدهای مثبتی از رسانه‌هایی از جمله بوک لیست، ماری کلر و پاپ شوگر به دست آورده است.

دومین کتاب مشهور او نیز آپارتمان پاریس نام دارد که در سال ۲۰۲۲ به انتشار رسیده است. آپارتمان پاریس نیز مانند فهرست مهمانان، یک رمان معمایی مهیج است. از جمله سایر کتاب‌های لوسی فولی می‌توان به آخرین نامه از استانبول، جشن شکار و دعوت اشاره کرد.

ورود کتاب فهرست مهمانان به بازار ایران و بهترین ترجمه آن

کتاب فهرست مهمانان برای نخستین بار در سال ۱۳۹۹ -یعنی سال انتشار اصلی خود کتاب- در ایران نیز به زبان فارسی برگردانده شد. از جمله مترجمان این کتاب به زبان فارسی می‌توان به سحر قدیمی، سمانه تیموریان، چکامه چاوشی و محدثه احمدی اشاره کرد. با توجه به اینکه ترجمه‌ی محدثه احمدی تنها ترجمه‌ای از این کتاب است که تاکنون بیش از ۱۰ بار تجدید چاپ شده، می‌توان گفت احتمالا ترجمه‌ی محدثه احمدی بهترین ترجمه کتاب فهرست مهمانان است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب فهرست مهمانان

بخش نقد و بازبینی کتاب نیویورک تایمز، کتاب فهرست مهمانان را اثری تحسین‌برانگیز و دارای تعلیقی آهسته و خزنده عنوان می‌کند که در برانگیختن یاد آثار کلاسیک آگاتا کریستی بسیار خوب عمل می‌کند.

ماری کلر معتقد است لوسی فولی با نوشتن هر کتاب، بهتر و بهتر می‌شود، شخصیت‌هایی که خلق می‌کند از صفحه‌ها بیرون می‌روند، پیچیدگی کتاب‌هایش تیره‌تر و غیرمنتظره‌تر می‌شوند و صحنه‌های رمان فهرست مهمانان نیز مستقیما برگرفته از یک رمان گوتیک است.

لایبرری ژورنال معتقد است طرفداران آگاتا کریستی، لوئیز پنی و روت رندل کاملا عاشق کتاب فهرست مهمانان خواهند شد.

بوک لیست کتاب فهرست مهمانان را قتلی به‌روزشده در قطار سریع‌السیر شرق (برگرفته از رمان مشهور آگاتا کریستی) عنوان می‌کند.

نشریه‌ی اوکی، کتاب فهرست مهمانان را کتابی می‌داند که خواننده تا آخرین صفحه‌ی آن مشغول حدس زدن خواهد بود.

نقد کوتاه کتاب

بسیاری از منتقدان، کتاب فهرست مهمانان را یکی از آن دسته کتاب‌هایی عنوان کرده‌اند که تعلیق آن تا پیش از رسیدن به صفحه‌ی آخر به پایان نخواهد رسید.

لوسی فولی جزیره‌ای دورافتاده را برای روایت داستان انتخاب می‌کند که محیطی عالی برای یک عروسی رویایی محسوب می‌شود. فولی ترکیبی غیرعادی از شخصیت‌هایی که لیست مهمانان را تشکیل می‌دهند می‌آفریند. عروس داستان، با کمک برنامه‌ریز عروسی، تمام جزئیات کوچک این مراسم را تا حد کمال برنامه‌ریزی می‌کند. با این حال، زمانی که دوستان داماد از کنترل خارج می‌شوند و ساقدوش نیز لباس خود را خراب می‌کند، عروس ماجرا متقاعد می‌شود که همه‌چیز آن‌طور که او برنامه‌ریزی کرده بود، پیش نمی‌رود. اما هیچ‌یک از این خرابکاری‌ها او را برای مواجهه با یک جسد آماده نمی‌کند!

فهرست مهمانان مملو از اسرار تاریک و عمیق است، هر شخصیتی رازی دارد که آن را برای خودش نگه می‌دارد. تعلیق در این رمان کاملا درخشان و واضح است. این رمان به قدری گیراست که اکثر خوانندگان به سختی می‌توانند آن را رها کنند.

کتاب فهرست مهمانان چه جوایز و افتخاراتی را کسب کرده است؟

رمان فهرست مهمانان کتابی است که لوسی فولی را به شهرت بسیار رساند، بنابراین دور از انتظار نیست که جوایز و عناوین مختلفی را از آن خود کرده باشد. از جمله جوایز و عناوینی که این کتاب به خود اختصاص داده می‌توان به بهترین کتاب هیجانی سال ۲۰۲۰ نیویورک تایمز، جایزه‌ی انتخابی گودریدز برای رمان رمزآلود و هیجانی سال ۲۰۲۰ و همچنین جایزه‌ی خنجر طلایی سال ۲۰۲۰ برای رمان جنایی سال اشاره کرد.

ژانر کتاب فهرست مهمانان چیست؟

کتاب فهرست مهمانان در ژانرهای هیجانی، رمزآلود، شک و تردید و داستان روان‌شناختی طبقه‌بندی می‌شود.

بخشی از کتاب فهرست مهمانان

در کمال تعجب، امروز هوا گرم بود، حداقل، طبق استانداردهای این ناحیه. ولی احتمالاً، فردا این‌طور نباشد. طبق اخبار هواشناسی رادیو، باید انتظار باد را داشته باشیم. اینجا نهایت هر نوع هوایی را تجربه می‌کنیم؛ معمولاً طوفان جزیره خیلی شدیدتر از شهر است. انگار تمام توانش را صرف ما می‌کند و وقتی به شهر می‌رسد، خسته است. هنوز هوا آفتابی است، ولی بعدازظهر، سوزن فشارسنج قدیمی راهرو از معتدل روی متغیر رفت. پس، فشارسنج را برداشتم. دلم نمی‌خواهد عروس آن را ببیند. البته، فکر نمی‌کنم با این چیزها وحشت کند. بیشتر از آن دسته آدم‌هایی است که عصبانی می‌شوند و دنبال کسی می‌گردند تا او را سرزنش کنند. این را هم می‌دانم که اول از همه، انگشت اتهامش چه کسی را نشانه می‌رود.

وارد آشپزخانه می‌شوم و می‌گویم: «فردی، می‌خوای کارهای شام رو شروع کنی؟»

«آره. همه چیز تحت کنترله.»

امشب، طبق دستورپختِ آبگوشت ماهی سنتی ناحیهٔ کانِمارا، ماهی کبابی می‌خورند، یعنی ماهی دودی با خامهٔ فراوان. وقتی برای اولین بار به اینجا آمدم، این غذا را امتحان کردم. آن زمان، هنوز آدم‌ها اینجا زندگی می‌کردند. امروز عصر، غذا باید اشرافی‌تر باشد، چون مهمان‌ها اشرافی‌اند، یا حداقل، به‌نظرم دوست دارند این‌طور به خودشان نگاه کنند. باید دید وقتی شروع به نوشیدن می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد.

نظرات کاربران

لاوین
۱۴۰۱/۰۵/۲۹

لطفا به طاقچه‌ی بی‌نهایت اضافه بشه. ممنون

shimaseni
۱۴۰۱/۰۹/۱۷

به نظر من داستان دو ایراد عمده داشت اول اینکه وقایع رو مقدمه‌چینی می‌کرد، کش میداد و در اوج کنجکاوی رها می‌کرد ولی جلوتر که هیچ اتفاق خاصی نیوفتاده بود! انگار اون حادثه پوچ بود. دوم نقش مدرسه ترولیان اغراق‌آمیز بود. به

- بیشتر
Saba
۱۴۰۰/۱۱/۲۷

داستان خیلی جذابی بود مخوصوصا اینکه مدام زاویه دید تغییر میکرد. فقط اگر شخصیت منفی بیشتر تنبیه میشد بهتر بود یا همه داستان ها به یک نفر ختم نمیشد.

دختر خوانده پروفسور اسنیپ فقید 🐍💚
۱۴۰۰/۱۲/۰۷

من از این نویسنده کتاب مهمانی شکار رو اول خوندم و در مقایسه با این کتاب، باید بگم فهرست مهمانان به مراتب جذاب تر و پرکشش تر بود. مدتی بود که کتاب خوندن برام سخت شده بود و هر کتابی

- بیشتر
Ashley
۱۴۰۲/۰۱/۰۲

اول از همه چیزی که منو جذب این کتاب کرد موضوعش بود. برای یه کتاب با ژانر جنایی و معمایی موضوع جالبی داشت و تصویر اولیه ی جمع و جور و بی نقصی به خواننده ی از همه جا بی

- بیشتر
zi
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

میتونم بگم یکی از بهترین کتاب های جنایی هست که تا حالا خوندم .فضای داستان خیلی خوب توصیف شده بود و طرز نوشتارش به حدی هیجان داره که کتاب رو نمی تونید زمین بزارید . چیزایی که آخر داستان متوجه

- بیشتر
SARA
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

ارزش یک بار خوندن رو داره. اما برای رسیدن به اصل مطلب حاشیه و مقدمه زیاد داشت. اخراش خیلی بهتر بود ولی انگار پایان ماجرا برای شخصیت جانو نصفه و غیر منصفانه بود؛ باید بیشتر بهش پرداخته میشد. فضای کتاب ادم

- بیشتر
روح الله
۱۴۰۰/۱۱/۳۰

داستان کتاب جذاب بود و خواننده را جذب ادامه داستان می‌کرد.

pumpkin
۱۴۰۱/۰۴/۳۰

خیلی کتاب جذابی بود و روند داستان و اینکه چجوری پازل ها بهم وصل شد منو یاد رمان دروغهای بزرگ کوچک انداخت.آخر داستان هم جالب بود و فقط امیدوار بودم کمی بیشتر از سرنوشت جونو میگفتن براش احساس تاسف میکردم.در

- بیشتر
مثل ماه آسمان
۱۴۰۱/۰۳/۱۵

اگر و آنگاه هیچ کس نماند اگاتا کریستی را خونده باشید متوجه شباهت ها خواهید شد به هر حال داستان سیر جالبی داره و تغییر روایت از دید ناظر های مختلف جذابه و گاهی حوصله سر بره. در کل ارتباط دادن

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
جاذبهٔ میان دو نفر هیچ وقت واقعاً از بین نمی‌رود
ahmad
همیشه بهترین کار اینه که آدم خودش رو خالی کنه، حتی اگه خجالت‌آور باشه، حتی اگه حس کنی بقیه نمی‌فهمن.
SARA
اگر واقعاً کسی را دوست داشته باشید، به او آسیب نمی‌زنید.
ahmad
افرادی که بیش از بقیه به قوانین احترام می‌گذارند از نقض آن‌ها نیز بیشترین لذت را می‌برند.
nasim
نوجوون‌ها فکر می‌کنن عاشق شدن، در حالی که فقط هورمون‌هاشون زده بالا.
آلی
این رو بدون که همیشه بهترین کار اینه که آدم خودش رو خالی کنه، حتی اگه خجالت‌آور باشه، حتی اگه حس کنی بقیه نمی‌فهمن.
ahmad
«دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه
nasim
زندگی مجموعه‌ای از روزهاست. آدم فقط می‌تواند یک روزش را کنترل کند، فقط یکی. بیست‌وچهار ساعت را می‌توان سازماندهی کرد.
ahmad
زندگی بی‌نظم و شلوغ است. همه این را می‌دانیم. در زندگی، اتفاق‌های وحشتناکی می‌افتند. این نکته را زمانی یاد گرفتم که هنوز بچه بودم. ولی هر چه که بشود، زندگی مجموعه‌ای از روزهاست. آدم فقط می‌تواند یک روزش را کنترل کند، فقط یکی. بیست‌وچهار ساعت را می‌توان سازماندهی کرد.
دور افتاده از جهان
بعد، گیلاسش را بالا می‌برد و ادامه می‌دهد: «پس، به‌سلامتی شانس. به‌امید اینکه شانس خودمون رو بسازیم... یا موقع لزوم، یه‌کم کمکش کنیم.»
آلی

حجم

۳۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۳۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان