دانلود و خرید کتاب همیشه یک نفر دروغ می گوید آلیس فینی ترجمه پریا خوارزمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همیشه یک نفر دروغ می گوید اثر آلیس فینی

کتاب همیشه یک نفر دروغ می گوید

معرفی کتاب همیشه یک نفر دروغ می گوید

کتاب همیشه یک نفر دروغ می گوید نوشتهٔ آلیس فینی، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ٔ بریتانیایی و ترجمهٔ پریا خوارزمی است و نشر نون آن را منتشر کرده است. این کتاب تریلری به‌شدت جذاب و دیوانه‌کننده و عجیب است. «سنگ، کاغذ، قیچی» از دیگر کتاب‌های آلیس فینی است.

درباره کتاب همیشه یک نفر دروغ می گوید

کتاب همیشه یک نفر دروغ می گوید داستان یک قتل است؛ قتلی که باید در طول داستان کشف کنیم به دست چه کسی رخ داده. داستان دو راوی دارد: آنا و جک. آن‌ها طلاق گرفته‌اند. آنا خبرنگار و مجری اخبار و جک کارآگاه سربازرس است.

به جک اطلاع داده می‌شود که زنی به قتل رسیده. جک متوجه می‌شود شب پیش با آن زن بوده است. بنابراین از قبول پروندهٔ قتل این زن امتناع می‌کند. همکارش در ادارهٔ پلیس به او شک کرده و مرموزانه او را رصد می‌کند.

از سوی دیگر، آنا هم متوجه می‌شود مقتول سال‌ها پیش دوست او بوده است. او برای پوشش خبر قتل دوستش راهی محل جرم می‌شود. جایی که همسر سابقش را دوباره از نزدیک می‌بیند.

هم آنا و هم جک داستان را از دید خودشان روایت می‌کنند؛ اما همیشه یک نفر دروغ می گوید. باید کشف کنیم که کدام‌یک از آن‌ها دروغ می‌گوید و در انتها به هویت قاتل پی ببریم. 

خواندن کتاب همیشه یک نفر دروغ می گوید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های جنایی، معمایی و هیجان‌انگیز با رگه‌های عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلیس فینی

آلیس فینی، نویسنده و روزنامه‌نگار بریتانیایی است. او کار خود را به‌عنوان تهیه‌کننده و خبرنگار از ۲۱سالگی در شبکه‌ٔ «بی‌بی‌سی» آغاز کرد. فینی پس از گذراندن بک دوره‌ٔ نویسندگی، از سی‌سالگی شروع به نوشتن رمان کرد.

اولین رمان او با ‌نام «گاهی دروغ می‌گویم» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. رمانی که آن را در اوقات فراغت و زمان‌های آزادی که بین کار و رفت‌وآمد پیدا می‌کرد، نوشت. رمان دومش «من می‌دانم تو کی هستی» در سال ۲۰۱۹ چاپ شد. «او و او»، «سنگ، کاغذ، قیچی» و «دیزی دارکر» عناوین دیگر رمان‌های منتشرشده و محبوب آلیس فینی است.

آثار داستانی او در ژانر تریلر و هیجان‌آور است و داستان‌هایش عموما پرطرفدارند. از این روست که بسیاری از کمپانی‌های فیلم و تهیه‌کنندگان مشهور برای اقتباس از آثار فینی اقدام کرده‌اند.

بخشی از کتاب همیشه یک نفر دروغ می گوید

«می‌توانم این را متوجه شوم، حتی اگر جک نتواند.

مشخص است که کارآگاه جوان خوشگل یک‌جورهایی خاطرخواه جک است و با وجود اینکه دیگر زن و شوهر نیستیم، هنوز هم تماشا کردنش حس خیلی عجیبی دارد. راستش، آزاردهنده و کمی دردناک است. ساده‌لوح نیستم. کاملاً می‌دانم که او حتماً از زمانی که دیگر با هم زندگی نمی‌کنیم، به‌طرق مختلف به زندگی‌اش ادامه داده، ولی هنوز هم دیدن زن دیگری که این‌طوری نگاهش می‌کند باعث می‌شود دلم بخواهد چشم‌هایش را دربیاورم. وقتی کسی حواسش نیست، یواشکی از آنجا دور می‌شوم و به جنگل می‌روم. دقیقاً به‌طرف همان جایی می‌روم که گاهی اوقات همراه با ریچل برای اینکه با هم وقت بگذرانیم، از کلاس‌های درس جیم می‌شدیم و به آنجا می‌رفتیم.

خبر داشتم که دخترهای دیگر در دارودستۀ کوچکمان، یعنی هلن وانگ و زویی هارپر، بیش از پیش داشتند به میزان زمانی که من و ریچل با هم می‌گذراندیم حسادت می‌کردند. حسادتشان را چندان پنهان نمی‌کردند، نه اینکه برایم مهم باشد. برای اولین بار در زندگی‌ام احساس زیبا بودن می‌کردم.

پس از گذشت دو ماه، دیگر داشتم از درس‌هایم عقب می‌افتادم. شب‌های خیلی زیادی را در خانۀ یکدیگر می‌ماندیم، یا به خرید لباس‌هایی می‌رفتیم که فقط ریچل از پس پرداخت پولشان برمی‌آمد؛ یا زمانی که می‌بایست سر کلاس می‌بودیم، با همدیگر توی جنگل پشت مدرسه قایم می‌شدیم. می‌خواستم هر کاری که می‌توانم بکنم تا او را شبیه خودم کنم و از این می‌ترسیدم که ممکن است ادامه ندهد. سپس مادرم فهمید که در درس زبان انگلیسی نمرۀ نُه گرفتم، چون نتوانسته بودم مقاله را به‌موقع تحویل دهم.

پیش از آن دانش‌آموزی بودم که همیشه نمرۀ بیست می‌گرفت. مامانم را تا به آن روز آن‌قدر ناراحت ندیده بودم و دو هفته مرا داخل خانه حبس کرد. قول داده بود که می‌توانم برای جشن تولد شانزده‌سالگی‌ام مهمانی بگیرم، که فقط چند نفر از دخترها به خانه‌مان بیایند و به این معنا بود که مجبور بودم برنامه را لغو کنم. برای همین از شنیدن خبر برآشفته شدم.

ریچل اصرار داشت که می‌تواند اوضاع را درست کند و هلن کمک می‌کند. صبح روز بعد پیش از حضوروغیاب، با قدم‌های تند یک‌راست به‌سمت هلن رفت.»

نظرات کاربران

نــے‌آیش🐋
۱۴۰۲/۱۰/۰۵

خب، آلیس فینی رو که می‌شناسید! نویسنده رمان‌های مشهورِ "سنگ کاغذ قیچی" و "دیزی دارکر" ؛ این‌بار با اثرِ جدید "همیشه یک‌نفر دروغ می‌گوید". 🔪🫴🏻 قبل از هرچیز اگر بخوام کتاب رو با سایرِ آثارِ نویسنده مقایسه کنم؛ باید بگم که

- بیشتر
ahmad
۱۴۰۲/۱۱/۱۹

نسبت به کتاب سنگ،کاغذ،قیچی واقعا ضعیف بود😶‍🌫️

Allabout_shin
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

خلاصه ی کتاب رو که میدونید در مورد کتاب باید بگم که من چند صفحه اول رو واقعا با اجبار خوندم ولی آلیس فینی حتی اگر معمای منطقی و جذابی نداشته باشه مجبورتون می‌کنه کتاب رو زمین نذارید و بخونید

- بیشتر
کاربر ۴۸۷۷۲۷۹
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

کتاب در مورد زن جوانی است گه گزارشگر شبکه خبری است و دوست دارد در آن شغل باقی بماند. کتاب از زبان سه نفر روایت میشود. دو شخصیت آشنا و یکی ناشناس. ماجرا شاید از ابتدا آشنا به تظر برسد

- بیشتر
fatima_eb
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

معمایی و بی نظیر با خواندن کتاب احساس خستگی نمی‌کردی و دلت میخواهد یک شبه تمامش کنی 👌

Fatemeh Rezvani
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

بنظر میرسد زن و شوهری در قتل های دلخراشی دست دارند هر بار نظرتان در مورد قاتل عوض می شود در فصل های آخر کاملا غافلگیر می شوید

mahdieh
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

داستان خوبی بود، معماهاش جذاب بود ولی یه جاهایی زیادی گنگ بود، اوایل تا متوجه بشی که داستان ۳ تا راوی داره نه ۲ تا طول میکشه، چون راوی ناشناس رو جدا نکرده و یهو وسط حرفای آنا یا جک

- بیشتر
yayayaya
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

اینکه داستان، از دید سه شخصیت روایت می‌شه، خیلی فوق‌العاده‌س و یک حقه‌ی جذابه، برای اینکه خواننده به هرچیز و هرکسی شک کنه. دو مظنون، یک قاتل که ویژگی‌های مشابهی با هردویشون داره. دیالوگ‌ها و توصیف‌های ابهام برانگیز و.. همه‌شون خیلی

- بیشتر
eameli
۱۴۰۲/۱۰/۰۳

نوجوانی فریبمان می دهد و باعث می شود فکر کنیم در زندگی راه های بی شماری برای انتخاب وجود دارد؛بلوغ به ما کلک می زند و کاری می کند که فکر کنیم فقط یک راه هست. تنها نکته مثبت که این

- بیشتر
soomi_2125
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

کتاب خوبی بود. فکر می کردم با یک ژانر جنایی رو به رو شم اما اونقدرها جنایی نبود. برای یک بار خوندن خوبه اگر دنبال کتاب معمایی هستید. به نظرم آخرش یه دفعه خیلی به خوبی و خوشی تموم شد

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
از دست دادن کسی که واقعاً دوست داری همیشه مثل از دست دادن بخشی از وجودت است.
کاربر ۷۵۴۲۱۲۶
سکوت سمفونی محبوبم است؛ وقتی زندگی خیلی پرسروصدا می‌شود، نمی‌توانم درست فکر کنم.
وحیده
از دست دادن کسی که واقعاً دوست داری همیشه مثل از دست دادن بخشی از وجودت است.
eameli
نوجوانی فریبمان می‌دهد و باعث می‌شود فکر کنیم در زندگی راه‌های بی‌شماری برای انتخاب وجود دارد؛ بلوغ به ما کلک می‌زند و کاری می‌کند که فکر کنیم فقط یک راه هست
eameli
دارم عقلم را از دست می‌دهم و این اولین بار نیست. عقل سلیم بیشتر اوقات می‌تواند از دست برود و دوباره به دست بیاید.
booklover
گاهی باید خیلی چیزها را از دست بدهیم تا به یاد بیاوریم داشته‌هایمان چقدر ارزشمندند.
کاربر ۷۵۴۲۱۲۶
همۀ ما در ذهنمان به‌تنهایی سفر می‌کنیم، ولی می‌شود مسیر مقصودهای کسی را در شمال بد و جنوب غلط مشخص کرد. مردم می‌توانند تغییر کنند، فقط دوست دارند که این کار را نکنند.
eameli
دردی که موقع تصمیم به فراموش کردن ممکن است بکشیم شاید خیلی کمتر از به یاد آوردن باشد.
کاربر ۷۵۴۲۱۲۶
مردم بارها در این‌باره حرف می‌زنند که «سر موقع رسیدن» چه حسی دارد، ولی در راه بودن خیلی بهتر از رسیدن است. اگر خیلی زود موفق شوی یا خیلی زود برسی، فقط به‌معنای آن است که جای دیگری برای رفتن نمانده. موفقیت مثل عشق است، چیزی است که هر کسی قدرش را نمی‌داند، حتی کسانی که از آن برخوردارند. زندگی یعنی رو به جلو حرکت کنی و به راهت ادامه دهی. هرگز به عقب نگاه نکن؛ اگر چنین کاری کنی، فقط باعث می‌شود حس گم شدن داشته باشی.
کاربر ۷۵۴۲۱۲۶
‫به یک نفر بگویید دارد اشتباه می‌کند، آن وقت گوش‌هایش را می‌گیرد. به یک نفر بگویید حق با او است، آن وقت تمام روز به شما گوش می‌کند.
بهار

حجم

۳۳۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۳۳۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان