دانلود و خرید کتاب دختر خوب خون بد هالی جکسون ترجمه محدثه احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر خوب، خون بد اثر هالی جکسون

کتاب دختر خوب، خون بد

نویسنده:هالی جکسون
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۴.۱از ۱۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختر خوب، خون بد

کتاب دختر خوب خون بد با نام اصلی (Good Girl Bad Blood) نوشته‌ی هالی جکسون است که نشر نون با ترجمه‌ی محدثه احمدی آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است. این رمان دنباله‌ی کتاب پرفروش «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» و یک رمان جنایی جذاب است. نسخه الکترونیکی اثر را می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب دختر خوب خون بد اثر هالی جکسون

هالی جکسون پس از تجربه‌ی موفقیت‌آمیزی که با کتاب «راهنمای قتل از یک دختر خوب» کسب کرده بود، سراغ جلد دوم و دنباله‌ی این داستان رفت. او در این داستان هم به دنبال پرده برداشتن از رازی جنایی، و معمایی پیچیده است. نویسنده در این کتاب نیز موفق شده است خواننده را میخکوب کند و نگذارد داستان برایش کسل‌کننده پیش برود. درواقع کتاب‌های او هیچ‌گاه تجربه‌ی کنار گذاشته شدن را درک نخواهند کرد و خوانندگان تا انتها، با هیجان و به گفته‌ی یکی از منتقدان، «در حال «ناخن‌جویدن» پیش خواهند رفت. نکته‌ی جالب در رابطه با داستان‌های جنایی جکسون این است که او با الهام از دو پرونده‌ی قتلی که در بریتانیا اتفاق افتاده بود این داستان‌ها را نوشت و ردپایی از واقعیت را می‌توان در آن‌ها دید.

خلاصه داستان

پیپ کارآگاهی است که در داستان «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» پرونده‌ی قتل آندی بل را در دست داشت. پرونده‌ای که مختومه اعلام شد. این ماجرا به جایی رسید که همه‌ی شهر پذیرفتند سال سینگ، دوست پسر آندی، او را به قتل رسانده است، هرچند مانند همه‌ی پرونده‌های پیچیده، این اتفاق هم با شک و گمان‌هایی همراه بود. دختری به نام پیپا برخلاف نظر مردم شهر، باور نداشت که سینگ قاتل بوده و همین عقیده، ماجرا را به کل تغییر داد.

حالا یک سال از همه‌ی اتفاقاتی که افتاده بود گذشته و پیپ با کمک همکارش، پادکستی درباره‌ی قتل آندی بل در فضای مجازی منتشر کرده است. این پادکست به‌سرعت مورد توجه قرار گرفت و به صدر فهرست آیتونز رفت. پیپ پس از انتشار این پادکست دیگر خیال نداشت حرفه‌ی کارآگاهی را ادامه دهد. می‌خواست از حواشی و اتفاقاتی که در این حرفه می‌افتاد دور بماند. او تصمیم خودش را گرفته بود. اما دقیقاً وقتی در جدی‌ترین حالت ممکن از این حرفه خداحافظی کرد، اتفاقی افتاد که همه چیز را تغییر داد. فردی به نام جیمی رینولدز گم شد. پلیس این اتفاق را خیلی جدی نگرفت و به نظرش یک مفقودی ساده آمد. این پرونده در اداره‌ی پلیس جزو دسته‌ی کم‌خطر قرا گرفت.

برادر جیمی، کانر، که از پلیس ناامید شد، پیپ را ملاقات و از او درخواست کمک می‌کند. پیپ نمی‌تواند از این پرونده بگذرد و شم کارآگاهی‌اش او را به سمت حل این معما می‌برد. او دوباره شروع به کار می‌کند، چون معتقد است این حد از بی‌خیالی پلیس درست نیست و الان وقت امیدواری بیهوده برای پیدا شدن رینولدز نیست. اینجاست که کتاب دختر خوب خون بد شکل می‌گیرد و داستان، شما را با معمایی پیچیده روبه‌رو می‌کند که نمی‌توانید حدس بزنید در آخر قرار است چه اتفاقی بیفتد.

جکسون، نویسنده‌ی کتاب، با سرنخ‌هایی که می‌دهد شما را پیش می‌برد. گاهی این سرنخ‌ها کارسازند و گاهی هم نه. او شخصیت‌هایی فرعی را وارد داستان می‌کند که هرکدام در جریان معما نقشی دارند. او حتی متن‌هایی از پادکست پیپ و مصاحبه‌هایی که او انجام داده را در خلال داستان می‌آورد تا خواننده را قدم به قدم به سمت حقیقت پیش ببرد. جکسون نویسنده‌ای نیست که بگذارد این داستان به‌راحتی تمام شود. باید منتظر اتفاقات هیجان‌انگیز و جذاب بسیاری باشید.

خرید و دانلود کتاب دختر خوب خون بد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این رمان بیشتر مناسب گروه سنی نوجوان است اما برای بزرگسالانی که به خواندن رمان‌های هیجان‌انگیز و معمایی علاقه دارند نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

چرا باید رمان دختر خوب خون بد با ترجمه محدثه احمدی را بخوانیم؟

برای اینکه کمی آدرنالین خونتان بالا برود و خواندن داستانی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. این کتاب می‌تواند ذهنتان را تا مدت‌ها درگیر داستان و پیچیدگی‌های خود کند. اگر دوست دارید کتابی را بخوانید که کنار گذاشتنش بسیار سخت است دختر خوب خون بد پیشنهاد مناسبی برای شماست.

درباره هالی جکسون

هالی جکسون در ۶ دسامبر سال ۱۹۹۲ متولد شد. او در باکینگهامشایر انگلستان بزرگ شد. اولین رمانش را در پانزده‌سالگی نوشت و خیلی زود متوجه شد برای نوشتن ساخته شده است. او از آن نویسندگانی بود که راه اصلی خود را بدون پیچ‌وخم و تجربه‌ی مسیرهای اشتباه پیدا کرد. تحصیلات دانشگاهی خود را در زمینه‌ی زبان‌شناسی ادبی و نویسندگی خلاق در دانشگاه ناتینگهام گذراند و با مدرک درجه‌ی یک فارغ‌التحصیل شد. پس از آن نیز تحصیلات تکمیلی خود را ادامه داد و با مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شد.

سال ۲۰۱۹ زمانی بود که هالی جکسون با رمان «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» به شهرت رسید. این رمان در لیست پرفروش‌ها قرار گفت و به‌سرعت جوایز زیادی را نصیب خود کرد. پس از این تجربه‌ی موفقیت‌آمیز جکسون به فکر ادامه‌ی داستان افتاد و نتیجه، کتاب دختر خوب خون بد شد، که آن هم از نظر خوانندگان رمانی قابل توجه و خواندنی بود. این داستان با رمان «خوب مثل مرده‌ها» ادامه پیدا کرد.

به جز کتاب دختر خوب خون بد باقی کتاب‌های جکسون توسط انتشارات «Electric Monkey» به چاپ رسیده‌اند. کتاب «دختر خوب خون بد» توسط انتشارات «Delacorte» منتشر شد و در فهرست نهایی جایزه‌ی کتاب YA در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت. جکسون پس از تجربه‌ی موفقیت‌آمیز خود در کتاب‌های دنباله‌دار، کتابی مستقل را در سال ۲۰۲۲ با عنوان «پنج نجات‌یافته» منتشر کرد که در بریتانیا توسط انتشارات «Electric Monkey» و در ایالات متحده توسط «Delacorte Press» به چاپ رسید. این کتاب درباره‌ی سفری جاده‌ای است که به اتفاقی مرگ‌بار تبدیل می‌شود.

افخارات و جوایز هالی جکسون

هالی جکسون از آن دست نویسنده‌هایی‌ست که جوایز و افتخارات بسیاری را نصیب خود کرده است. کتاب‌های او توانسته‌اند عنوان پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز را به دست بیاورد.

کتاب «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» توانست جایزه‌ی کتاب‌های شگفت‌انگیز برای گروه سنی YA انجمن کتابخانه‌های آمریکا را در سال 2021 به دست آورد. همچنین نامزد جایزه‌ی انتخابی گودریدز برای داستان‌های YA در سال ۲۰۲۰ شد. جایزه‌ی «بانز و نوبل» بهترین کتاب‌های سال ۲۰۲۰ را نیز دریافت کرد.

آیا کتاب دختر خوب خون بد یک داستان دنباله‌دار است؟

این کتاب که دنباله‌ی کتاب «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» است و در ادامه نیز داستان‌هایی برای گفتن دارد. نویسنده بعد از کتاب «دختر خوب خون بد» در سال ۲۰۲۱ کتاب دیگری با نام «خوب مثل مرده‌ها» چاپ کرد که دنباله‌ی داستان است. خوانندگان با مطالعه این جلد سوم می‌توانند باز هم در جریان داستانی جذاب قرار گیرند و همه چیز با کتاب «دختر خوب خون بد» تمام نشود.

دختر خوب خون بد مناسب کدام رده سنی است؟

در توضیحات کتاب آمده که مناسب رده‌ی سنی YA یا همان Young Adults است. این رده سنی در کشورهای مختلف متفاوت است. در برخی کشورها هجده تا سی سال را شامل می‌شود، در برخی دیگر از کشورها از دوازده سال وارد این بازه می‌شوند. اما چیزی که مشخص است این کتاب مناسب گروه سنی نوجوان و حتی بزرگسال است. مهم این است که به این سبک داستانی علاقه داشته باشید.

ژانر کتاب

ژانر کتاب دختر خوب خون بد، رمان معمایی و جنایی است.

معرفی شخصیت‌های اصلی کتاب

پیپ فیتز آموبی، باز هم در کنار شماست و شخصیتی است که قسمت زیادی از بار داستان بر دوش اوست. پس از او کانر و جیمی هم جزو شخصیت‌های مهم و اصلی کتاب به شمار می‌روند که نقش مؤثری در روند داستان دارند. در مجموع، رمان، پر از شخصیت‌های فرعی است که هر کدام نقشی را برعهده دارند، اما نقش این سه تن و به‌خصوص کارآگاه پیپ بسیار پررنگ است.

نظرات افراد و مجله‌‌های مشهور درباره دختر خوب خون بد

گاردین نوشت: «تریلری پرتنش و فوق‌العاده خواندنی با پیرنگی هنرمندانه.»

امیلی آرسنالت، نویسنده‌ی کتاب «همه چیزهای زیبا»: «رمان سرگرم‌کننده، جذاب با تعلیق‌های ماهرانه. من پیپ را دوست داشتم، خصلت‌های مرتبطی که از او دیدم، رویکرد تحقیقی مبتکرانه‌اش تمایل او برای پا گذاشتن به خارج از دنیای امنی که داشت برای پیدا کردن حقیقت.»

نورا استیون، نویسنده‌: «تاریک، خطرناک با توطئه‌ای پیچیده. قلبم به معنای واقعی کلمه به تپش افتاد.»

بولتن: «تعداد زیادی از طرفداران پادکست‌های جنایی واقعی ممکن است برای خواندن این داستان سرازیر شوند و بعید است ناامید شوند.»

نقد کوتاهی بر کتاب

مجلات و نویسنده‌های بسیاری نقدهای مثبتی از این کتاب ارائه کردند و آن را جذاب و خواندنی دانستند. نکته‌ی جالب در رابطه با کتاب «دختر خوب خون بد» این است که توانست طرفداران پادکست‌های جنایی را نیز با خود همراه کند و آن‌ها هم از خواندن این کتاب لذت ببرند. درست است که اکثر نقدها به جنبه‌ی هیجان‌انگیز و معمایی داستان پرداخته بود، اما برخی هم به وجه دیگری از رمان پرداختند. از نظر آن‌ها رمان دختر خوب خون بد داستان خانواده‌ها، جامعه و راه‌هایی است که یک بحران می‌تواند در یک چشم به هم زدن آن‌ها را دگرگون کند. وقتی اتفاقی در یک شهر می‌افتد، هم‌شهری‌ها، در ارتباط با این موضوع چه نظری خواهند داشت و چه حرکتی می‌کنند؟ آیا در کنار هم قرار می‌گیرند یا به هم مشکوک می‌شوند؟

بخشی از متن کتاب دختر خوب خون بد

هر بار در را باز می‌کرد هنوز آنجا بود. می‌دانست واقعیت ندارد، فقط ذهنش جای خالی‌اش را پر می‌کرد. صدایش را شنید. پنجه‌هایش را روی زمین می‌کشید و با عجله به استقبالش می‌آمد. ولی آنجا نبود. امکان نداشت. فقط یک خاطره بود. صدایی که همیشه آنجا بود.

مادرش از آشپزخانه گفت: «پیپ! تویی؟»

پیپ کوله‌پشتی برنزی‌رنگش را روی زمین انداخت و کتاب‌هایش به هم خوردند. بعد گفت: «سلام.»

جاش در سالن پذیرایی، در شصت سانتی‌متری تلویزیون، نشسته بود و تبلیغ‌های کانال دیزنی را نگاه می‌کرد. پیپ از کنارش رد شد و گفت: «چشم‌هات از کاسه درمی‌آن.»

جاش خندید و گفت: «خودت از کاسه درمی‌آی.» در واقع جواب وحشتناکی بود، اما برای یک پسربچهٔ ده‌ساله بد نبود.

مامان با لیوان گل‌دارش چای می‌نوشید. پرسید: «سلام عزیزم. مدرسه چطور بود؟» پیپ وارد آشپزخانه شد و روی یکی از چهارپایه‌ها نشست.

«خوب بود.» حالا مدرسه همیشه خوب بود. نه عالی، نه بد. فقط خوب. کفش‌های چرمی‌اش را درآورد و روی زمین انداخت.

مامان گفت: «هوف! همیشه باید کفش‌هات رو توی آشپزخونه بذاری و بری؟»

«همیشه باید مچم رو موقع انجام این کار بگیری؟»

«آره. من مادرتم.» بعد آرام با کتاب آشپزی جدیدش ضربه‌ای به بازوی پیپ زد. «اوه! راستی پیپا! باید راجع به یه موضوعی باهات صحبت کنم.»

اسم کاملش را به کار برد. معنای عمیقی در همین یک کار نهفته بود.

«توی دردسر افتادم؟»

مامان جواب این سؤال را نداد. «امروز فلورا گرین از مدرسهٔ جاش بهم زنگ زد. می‌دونی دستیار آموزشی جدیده؟»

«آره.» پیپ با سر تأیید کرد تا مامان ادامه بدهد.

«جاشوا امروز توی دردسر افتاده و فرستادنش دفتر.» ابروهای مامان در هم رفت. «ظاهراً تراش کامیلا براون گم می‌شه و جاش تصمیم می‌گیره از همکلاسی‌هاش بازجویی کنه، شواهد پیدا کنه و فهرستی از "مظنون‌ها" رو تهیه کنه. اشک چهارتا از بچه‌ها رو درآورده.»

یک به یک
روث ور
دوشیزگان
الکس مایکلیدس
سوسویی در تاریکی
استیسی ویلینگهام
خوب مثل مرده ها
هالی جکسون
مرگ خانم وستاوی
روث ور
پرونده های راکد
سایمون سنت جیمز
شنای شبانه
مگان گلدین
چرخش کلید
روث ور
نوادگان
کارن ام مک منس
فهرست مهمانان
لوسی فولی
نجواگر
الکس نورث
یکی از ما نفر بعد است
کارن ام مک منس
هیچ وقت دروغ نگو
فریدا مک‌فادن
سنگ، کاغذ، قیچی
آلیس فینی
مهمان نیمه شب
هدر گودنکاف
همیشه یک نفر دروغ می گوید
آلیس فینی
آپارتمان پاریس
لوسی فولی
در یک جنگل تاریک تاریک
روث ور
بازی قتل
هالی جکسون
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

مایلزِ آلاسکا
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

فوق العادههه بوددد مثل جلد اولش…وحتی بهتر از اون!

فاطمه.م
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

ادامه ماجراهایی دختر دبیرستانی باهوشی که یک پرونده راکد را حل و قاتل را رسوا می کند. برخلاف مجموعه های معمایی/جنایی که شخصیت اصلی در هر جلد درگیر ماجرایی جدید می شود، این کتاب ادامه زمانی و طراحی شده ماجراهای

- بیشتر
Mary
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

عالی جذابیت این جلد به این بود که از نظر سیر داستانی کاملا با جلد قبلی متفاوت بود و خیلی جذاب بود

فاطمه زهرا
۱۴۰۱/۰۷/۱۷

عالی بود! واقعا دوسش داشتم! برای من قطعا این کتاب از جلد اول خیلی جذاب‌تر بود. فقط آخرش خیلی ناراحتم کرد، نمیتونم قضاوت کنم اما کاش بشه گناه والدین رو پای بچه هاشون ننویسیم.خیلی غم انگیز بود.

Allabout_shin
۱۴۰۲/۰۳/۲۸

واقعا میتونم به جرعت بگم که هالی جکسون نابغه ی رمان های جناییه و دلیل ام اینکه این نویسنده مثل اگاکریستی نشونه هارو فقط به شخصیت اصلی داستان نشون نمی‌ده بلکه همه ی سر نخ هارو به خواننده هم نشون

- بیشتر
جستجوگر
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

آیا این کتاب رو پیشنهاد میکنم؟ بله قطعا پیشنهادش میکنم! خب اگه دوست دارید یکی از بهترین کتاب های جنایی عمرتون رو بخونید ، پیشنهادش میکنم . جلد به جلد این کتاب پر از معما، اضطراب، آدرنالین و هیجانه. با

- بیشتر
ayda
۱۴۰۱/۰۱/۱۰

جلد اول قطعا قوی تر بود اما این جلد هم به قدر کافی سرگرم کننده ست

armita
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

این کتاب ادامه ی کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب هستش و درباره ی اینه که جیمی بردار کامر که دوست پیپ هستش گم میشه و پیپ به خاطر کانر برای پیدا کردن جیمی تلاش میکنه و اولاش

- بیشتر
دختر کتابدوست
۱۴۰۱/۰۴/۲۹

تازه تمومش کردم. خیلی جذاب بود البته من جلد اولشو بیشتر دوست داشتم و بیشتر برام هیجان انگیز بود ولی این جلد هم به خودی خود جذاب و پرکشش بود و همچنین غافلگیر کننده. ولی اخرشو متوجه نشدم

کتابخوان
۱۴۰۲/۰۷/۰۱

این کتاب به عنوان یه محتوای جنایی خیلی خوب با ترجمه قوی معرفی میکنم. ●البته باید توجه کنید که باید جلد اول این مجموعه ( راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب ) رو از قبل خونده باشید ‌. این داستان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵)
«اگه می‌خوای یه کاری درست انجام بشه باید خودت دست‌به‌کار بشی.»
n re
«اگر می‌توانستم با کلمات برای تو روزی بسازم، صبحی طلایی و نو برایت می‌سرودم. آن را روزی ابدی می‌ساختم. شبی غرق در مهتاب می‌نوشتم.»
Sajad Gharache
«بعضی آدم‌ها خیلی خوب بلدن شخصیت واقعی‌شون رو مخفی کنن.»
𝑨𝒓𝒂𝒗𝒊𝒓
مشکلاتشون رو با هم حل نمی‌کنن. اون‌قدر مسائل رو روی هم تلنبار می‌کنن که یکهو حسابی دعواشون می‌شه. بعد از دعوا یه مدت معذب هستن و بعدش دوباره همه‌چیز عادی می‌شه و این چرخه ادامه داره.
n re
عدالتی وجود نداره. توی دنیای واقعی حقیقت مهم نیست.
nasim
«بعضی آدم‌ها خیلی خوب بلدن شخصیت واقعی‌شون رو مخفی کنن.»
Ilomilo
وقتی روی نظرتان اصرار می‌کنید، تغییر دیدگاه کار ساده‌ای نیست.
n re
«می‌دونی، راستش نظام عدالت باید درست و غلط و خوبی و بدی رو از هم جدا کنه. ولی به نظر من بعضی وقت‌ها به همون اندازه که کارش رو خوب انجام می‌ده، اشتباه هم می‌کنه. من هم یه زمانی متوجه این قضیه شدم. می‌دونم پذیرشش سخته. وقتی نظامی که باید ازت محافظت کنه موفق به این کار نمی‌شه باید چه‌کار کنی؟»
n re
پیپ وارد کتاب‌فروشی شد و زنگولهٔ بالای در صدا داد. عاشق بوی اینجا بود؛ عطری باستانی، قدیمی و ماندگار. اینجا در پیچ‌وخم قفسه‌های چوبی و حروف فلزی و طلایی بالای سرشان گم می‌شد. در کودکی هم همیشه سراغ قفسه‌های آثار جنایی می‌رفت.
n re
اون قانون خیلی مهمی که بهت یاد دادم یادته، کان؟» نگاهش کرد. «هیچ‌وقت نظرات رو نخون. هیچ‌وقت. باشه؟»
Ilomilo

حجم

۸۴۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۸۴۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان