دانلود و خرید کتاب عروسک، ماسک و اشیای نمایشی جان بل ترجمه مارال کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عروسک، ماسک و اشیای نمایشی

کتاب عروسک، ماسک و اشیای نمایشی نوشتۀ جان بل است. این کتاب به موضوع مهم تئاتر می‌پردازد و به سؤالاتی در این زمینه جواب می‌دهد.

درباره کتاب عروسک، ماسک و اشیای نمایشی

چرا به نظریه و عمل تئاتر نیاز داریم؟ جدایی نظریه و عمل در تئاتر ایرانی چه پیامدهایی را به همراه داشته است؟ بعد از چندین دهه از سپری شدن عمر تئاتر ایرانی، نیاز به ترجمه آثار کلاسیک نظریه‌پردازان و پیشروان تئاتر بیش‌ازپیش در تئاتر ما حس می شود. مجموعه تئاتر: نظریه و اجرا، با این نیت طراحی شده است تا به معرفی جریان‌های مهم تئاتری دنیا، در دوره ما بپردازد. سنت‌هایی که لزوم خوانش مجددشان ازهرجهت حس می‌شود. براین‌اساس معرفی جریان‌های عمده تئاتر و اجرای معاصر، بازخوانی آنها تأکید نهادن بر رابطه میان عمل و نظریه تئاتر از اهداف اصلی این مجموعه است.

خواندن کتاب عروسک، ماسک و اشیای نمایشی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به نمایش و تئاتر می‌توانند عروسک، ماسک و اشیای نمایشی را بخوانند.

درباره جان بل

جان بل متولد سال ۱۹۵۱ در آمریکا و مدیر BSP؛ مؤسسه Ballard و موزه عروسکی در دانشگاه کانکتیکات، جایی که او همچنین دانشیار nbsp و هنرهای نمایشی است.

بخش‌هایی از کتاب عروسک، ماسک و اشیای نمایشی

سی و پنج سال بعد، در قرن جدید، هنرمندان عروسکی اقلیتی مشخص در نمایشگاه جهانی هانوفر هستند. برجسته‌ترین موجود آنجا - که روح اکسپو ۲۰۰۰ را به کمال در خود دارد - صفحه‌نمایش عظیمی است که در فضای باز نمایشگاه قرار دارد و متعلق به شرکت دویچ تله کام است. این صفحه‌نمایش که دوبرابر آن‌هایی است که در میدان تایمز دیده بودم، مقابل نردبان بزرگی که دو قسمت نمایشگاه را به هم متصل می‌کند، قرار دارد. آلمانی‌هایی که اهل نمایشگاه هستند، تلویزیون‌های خود را گذاشته‌اند و آمده‌اند اینجا تا در این تلویزیون بیست متری به تماشای برنامه توپولوها، کارتون‌های پلنگ صورتی، کلیپ‌های ویتنی هیوستون، حوادث هوایی، نمایش‌های مد و رویدادهای ورزشی بنشینند. بله! تماشای تلویزیون به‌عنوان یک نمایش همگانی عظیم که بی شک درخور مقیاس‌های شگفت‌انگیز یک رویداد باشکوه بین‌المللی است؟ برنامه گروه نان و عروسک به نام کلیسای خمیر کاغذی هفت نیاز اولیه در تقابل آشکار با چنین وضعیتی است. این برنامه از صدها عروسک، ماسک، بنر، پلاکارد و دیگر اشیای طراحی پیتر شومان تشکیل شده است که بر هفت صحنه مجزا، به دست اجراگران گروه و داوطلب‌های آلمانی کنترل و هدایت می‌شوند.

این برنامه، همانند یک ترکیب‌بندی بزرگ دادائیستی، کنتراستی از پیکره‌های غول‌آسای انسان، حیوان و طبیعت ایجاد می‌کند که نوشته‌هایی از فردریش هولدرلین، کارل مارکس، روزنامه نیویورک‌تایمز، الن برگمن موقعیت گرا، و کارشناس اقتصادی سابق در صندوق بین‌المللی پول یعنی دیویسون بادهو آن را تکمیل می‌کنند و نیز آوازهای سنتی اروپای شرقی، موسیقی آمریکایی لییکرد هارپ، و آهنگ‌های سازهای برنجی نیواورلئان آن را همراهی می‌کنند. این برنامه را پس از آن می‌بینم که از میان خیل عظیم پیکره‌های پرشوکت تکنیکی و آینده‌گرایانه می‌گذرم که بیشتر ترکیباتی از آهن و شیشه و پلاستیک هستند، و بسیار خوشحال و آسوده‌خاطر می‌شوم وقتی چشمم می‌افتد به چوب و کاغذ و پارچه که از لوازم اصلی نمایش‌های گروه نان و عروسک هستند. 

نظرات کاربران

parsa_5h
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

درود به همکاران طاقچه با توجه به اینکه کنکور ارشد نزدیک هست کتاب ‌های مرتبط را در طاقچه بی نهایت قرار بدید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۱۰۷,۸۰۰
تومان