دانلود کتاب صوتی کمدی الهی (دوزخ) با صدای فریبا فصیحی‌تاش + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کمدی الهی (دوزخ) اثر دانته آلیگیری

دانلود و خرید کتاب صوتی کمدی الهی (دوزخ)

معرفی کتاب صوتی کمدی الهی (دوزخ)

کمدی الهی (دوزخ)، قسمت اول از سه‌گانه‎ی کمدی الهی، شاهکار دانته آلیگیری شاعر و نویسنده‌ی ایتالیایی است. در کمدی الهی (دوزخ) همراه دانته و راهنمایش ویرژیل به دوزخ سفر می‌کنیم.

کاوه میرعباسی کتاب کمدی الهی (دوزخ) را به فارسی ترجمه کرده است. نسخه‌ی صوتی این اثر را با صدای دلنشین فریبا فصیحی‌ می‌شنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی کمدی الهی (دوزخ)

کمدی الهی نام سه‌گانه‌‌ای به زبان شعر است. این اثر سه بخش دارد. برزخ، دوزخ و بهشت. نوشتن این اثر برای دانته آلیگیری شاعر و نویسنده ایتالیایی بیش از ده سال طول کشید. دانته  سه‌گانه‌ی کمدی الهی را طبق سفر خیالی‌اش به برزخ، دوزخ و در نهایت بهشت روایت می‌کند. دانته در این سفر نماد انسان است، با تمام نادانسته‌ها و محدودیت‌هایش از آنچه که در سفر می‌بیند و خصوصیات و مختصات هر کدام می‌گوید. در این مسیر دانته با شخصیت‌های بزگ تاریخی مانند ابن سینا، اقلیدوس، اسکندر مقدونی و هومر برخورد می‌کند.

گذر دانته از دوزخ به دو بخش دوزخ علیا و دوزخ سفلی تقسیم می شود و بیشترین صحنه‌های تراژیک این مجموعه را دارد. در طول این سفر همراه دانته از بیست و چهار دایره اعظم دوزخ گذر می‌کنیم و از هفت کوه برزخ بالا می‌رویم تا به بهشت زمینی برسیم.

در طول تاریخ و تا امروز شاعران، نقاشان و مجسمه‌سازان، آثار بسیاری را با تاثیر از این شاهکار ادبیات جهان، خلق کرده‌اند.

کتاب صوتی کمدی الهی (دوزخ) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی کمدی الهی (دوزخ) برای دوست‌داران آثار ادبی بزرگ جهان، جذاب و لذت‌بخش است.

درباره‌ی دانته آلیگیری

دانته آلیگیری در فلورانس در سال ۱۲۶۵ متولد شد. دانته در زندگیش عاشق زنی به نام بئاتریس پورتیناری شد. هرچند عشق آن‌ها به وصال نینجامید. اما در کمدی الهی، بئاتریس در بهشت راهنمای او بود. یک سال بعد از مرگ بئاتریس دانته با زنی به نام جما ازدواج کرد و از او صاحب چهار فرزند شد. به دلیل فعالیت‌های سیاسی که انجام می‌داد حکم تبعید گرفت و از آن پس مدتی را در شهرهای مختلف مانند سیه‌نا، ورونا و پادووا گذراند. دانته در در سپتامبر ۱۳۲۱ در راونا درگذشت.

از آثار مشهور او می‌توان به سه‌گانه‌ی کمدی الهی، دوزخ، برزخ و بهشت، زندگانی نو، ضیافت، سلطنت و آهنگ‌ها اشاره کرد.

جملاتی از کتاب صوتی کمدی الهی (دوزخ)

شاعر بودم. و با ابیاتم ستودم پسر راست‌کردار آنکایسیس را. از تروا آمد آنگه که به آتش کشیده شد انیون فرهمند.

اما تو، چرا باز می‌گردی به آن مصائب گران؟ چرا نمی‌پیمایی کوهسار مسرت‌بخش را که طرب راستین را منشا و علت است؟

بر جبینم نشست عرق شرم و پاسخش دادم. پس تو ویرژیل هستی. همان چشمه‌ای که از آن می‌جوشد پهناور رودی از بلاغت. ای چشم و چراغ همه شیرین سخنان! پشتیبانم باش. به پاس ارادتم به تو و بسی رنج که بردم برای مکاشفه‌ی منظومه‌ات. چرا که تویی استاد و سرمشقم. وامدار کسی جز تو نیست. سبک پر حلاوتی که منزلت نصیبم کرده...

معرفی نویسنده
دانته آلیگیری

دانته آلیگیری شاعر و محقق ایتالیایی، بیشتر به واسطه‌ی شاهکارش La Commedia (که در انگلیسی با نام کمدی الهی شهرت یافته) شناخته می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین شعرهای تاریخ جهان محسوب می‌شود. کمدی الهی که به سه بخش دوزخ، برزخ و بهشت تقسیم شده است، مروری دایره‌المعارفی از آداب، نگرش‌ها، عقاید، فلسفه‌ها، آرزوها و جنبه‌های مادی جهان قرون وسطی ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

tifo
۱۳۹۹/۰۳/۲۵

دوستان توجه داشته باشید کمدی الهی از دوزخ شروع شده و با برزخ و بهشت ادامه میابد در مورد دانته خوانی توصیه میکنم با ویتا نووا شروع کنید یا زندگانی نو و سپس به خواندن کمدی الهی روی بیارید که به

- بیشتر
محمد منتی
۱۴۰۲/۰۳/۲۳

این کتاب سانسور شده‌س دوستان ؟

کاربر ۹۷۰۹۳۸
۱۳۹۸/۰۵/۱۹

لطفا یکبار دیگه تخفیف این مجموعه رو بگذارید

Afra
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

کتاب خوبی بود. تامل برانگیز و دلنشین. اما یکم اولش سخت بود تا عادت کنم به نحوه‌ی متنی که تلاش شده بود شعر وار باشه‌ و مثل متن اصلی برگردان بشه‌.

Dante
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

سپاس از شما و تلاشی که برای این اثر فاخر به خرج دادید 🙏🌹

نجی
۱۴۰۲/۰۴/۱۷

عالیه، هم ترجمه هم خوانش کتاب و هم موسیقی. خیلی از گروه تهیه کننده و ترجمه سپاسگزارم

Reza
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

دوستان جلد اول کدومه من آخر نفهمیدم -_-

Mehdi Esmatdoost
۱۴۰۰/۱۱/۰۸

با سلام خدمت شما دوستان عزیز اینجانب مهدی عصمت دوست برای من کد هدیه XVR7AH1E48فرستادین تا کتاب دوزخ دانته آلگیری صوتی بخرم ولی متاسفانه کد صحیح نیست.لطفا با تلفن من پیام آزاد کنید یا تماس حاصل کنید یا درحسابم 09179198325

- بیشتر
Isa Yazdankarimi
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

عالی

Nina Rasteh
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

بسیار خوب گفتار میشه

زمان

۶ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۳۵۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۳۵۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان