دانلود کتاب صوتی آن سوی رودخانه زیر درختان با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آن سوی رودخانه زیر درختان اثر ارنست همینگوی

دانلود و خرید کتاب صوتی آن سوی رودخانه زیر درختان

انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آن سوی رودخانه زیر درختان

کتاب صوتی آن سوی رودخانه زیر درختان نوشتهٔ ارنست همینگوی و ترجمهٔ احمد کسایی پور و با صدای اشکان عقیلی‌پور است و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آن سوی رودخانه زیر درختان

سال ۱۹۸۴ ارنست همینگوی به ایتالیا رفت. استقرار او در ونیز، شهری که دوست داشت الهام‌بخشِ نگارش کتاب «آن سوی رودخانه زیر درختان» بود. داستان ریچارد کانتول، یک سرهنگ آمریکایی جنگ‌زده که در ونیز زندگی می‌کند.

ماجرای ادای احترام به عشقی که بر عقل غلبه می‌کند. همینگوی در هیچ‌یک از کتاب‌هایش تا این حد بخشی از وجود خویش را برجا نگذاشته است، همچنان‌که در هیچ‌کدام با چنین زیبایی و چنین ظرافتی، راهی برای بیان سودای بنیادین زندگی و آثارش نیافته است: بیهوده بودن پیروزی. مرگ قهرمان قصه‌اش، چنان‌که پیداست در کمال آرامش و به نحوی کاملاً طبیعی، تجسم تغییر چهره داده خودکشی خودش بود.

گابریل گارسیا مارکز دربارهٔ این کتاب همینگوی چنین می‌گوید:

«حتی اگر این رمان را تصویر مضحکه‌آمیزی از سرنوشت خود همینگوی هم بدانیم، به اعتقاد من پرکشش‌ترین و انسانی‌ترین نوشته‌اش همین ناکام‌ترین اثر اوست: آن سوی رودخانه زیر درختان.

این کتاب همانگونه که خود همینگوی هم اذعان داشت ابتدا در قالب یک داستان کوتاه نوشته شد و بعد به بیراهه افتاد و به کلاف سردرگمی از رمان ختم شد. دشوار می‌توان درک کرد که این همه نقایص ساختاری و این همه خطاهای تکنیکی چطور به کار چنان استاد چیره‌دستی راه یافته است... . در سال ۱۹۵۰ که کتاب منتشر شد انتقادهای سختی از آن صورت گرفت که البته‌ نشانه‌ٔ کج‌فهمی منتقدان نیز بود. همینگوی در آسیب‌پذیرترین نقطهٔ وجودش سخت احساس سرخوردگی کرد و برای دفاع از خود تلگرام پرسوزوگدازی از هاوانا فرستاد که در شأن نویسنده‌ای در جایگاه او نبود. مع هذا این کتاب نه‌تنها بهترین رمان همینگوی بلکه شخصی‌ترین اثرش نیز هست؛ زیرا او آن را در آستانه خزانی ناشناخته نوشته بود در حسرت سال‌های بازگشت‌ناپذیری که پشت سر نهاده بود همراه با دلشورهٔ اندوهناک سال‌های انگشت‌شماری که از زندگی‌اش باقی بود. همینگوی در هیچ یک از کتاب‌هایش تا این حد بخشی از وجود خویش را بر جا نگذاشته است؛ همچنان که در هیچ کدام با چنین زیبایی و چنان ظرافتی راهی برای بیان سودای بنابراین زندگی و آثارش نیافته است: بیهوده بودن پیروزی. مرگ قهرمان قصه‌اش، چنان که پیداست در کمال آرامش و به نحوی کاملا طبیعی، تجسم تغییر چهره دادهٔ خودکشی خودش بود.»

شنیدن کتاب صوتی آن سوی رودخانه زیر درختان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به داستان‌های همینگوی علاقه دارید این کتاب صوتی را حتما بشنوید.

درباره ارنست همینگوی

ارنست همینگوی با نام کامل ارنِست میلر هِمینگوی ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ متولد شد. او که برنده‌ٔ جایزهٔ نوبل ادبیات و از نویسندگان تاثیرگذار و معاصر آمریکا به شمار می‌رود از پایه‌گذاران یکی از انواع ادبی، موسوم به وقایع‌نگاری ادبی به شمار می‌رود. آثار همینگوی به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی ترجمه شده‌اند و به دلیل قدرت او در بیان وقایع و توصیف شخصیت‌های داستانی، لقب پدر ادبیات مدرن را به همینگوی دادند.

از آثار مشهور او می‌توان به پیرمرد و دریا، وداع با اسلحه، پاریس جشن بیکران و تپه‌های سبز آفریقا اشاره کرد.

همینگوی در ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ با شلیک اسلحه شکاری محبوبش، به زندگی‌اش پایان داد.

معرفی نویسنده
عکس ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
آمریکایی | تولد ۱۸۹۹ - درگذشت ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده امریکایی برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی»، شناخته می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۹۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۹۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان