دانلود کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه اثر گوستاو فلوبر

دانلود و خرید کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه

انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۳.۱از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه

کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه نوشتهٔ گوستاو فلوبر و ترجمهٔ محمدمهدی شجاعی است. اشکان عقیلی پور گویندگی این سفرنامهٔ داستانی و صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه

کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه حاوی یک خودزندگی‌نامه به قلم گوستاو فلوبر است که در سال ۱۸۳۸ میلادی نوشته شد. این کتاب در سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۰۱ میلادی و حدود ۲۰ سال پس از درگذشت نویسنده‌اش منتشر شد. روایت این کتاب میان دو زمان رفت‌وآمد دارد؛ گذشته و اکنون. نویسنده در زمان حال به وقایع زندگی خود پرداخته و از نوشتن، مرگ، عقل و خرد سخن گفته است. آنچه توجه بیشتری به خود جلب کرده، محتویات مربوط به زمان گذشته است. فلوبر در این بخش از اثرش، از تابستانی که در ۱۵سالگی و در کنار اقیانوس گذراند، می‌گوید. او در آن زمان و مکان بود که به زنی متأهل دل باخت. آن زن «ماریا» نام داشت. این نویسندهٔ مشهور فرانسوی از این می‌گوید که سال‌ها بعد به آن مکان بازگشت تا زن را بیابد، اما او را نیافت؛ سپس از ملاقات خود با دو دختر انگلیسی می‌گوید که به نظر می‌رسید یکی از آن‌ها به فلوبر علاقه‌مند شده بود. فلوبر که در آن زمان به ماریا علاقه‌مند بود، نتوانست به احساسات دختر پاسخی بدهد؛ پس دختر فلوبر را ترک کرد.

گفته شده است که گوستاو فلوبر در کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه همچون آثار دیگرش، عاشق توصیفات بی‌پایان است. توصیف فضاها، تصاویر، احساسات و شخصیت‌ها. این توصیفات آنقدر در این اثر اوج می‌گیرند که بخش بزرگی از خاطراتش را می‌سازند؛ به‌طرزی که خودش نگران گم‌شدن خط قصه در حجم عظیم توصیف‌ها شده است. دقت او در جزئیات، انتخاب تک‌تک کلمه‌های هر جمله بر مبنای لحن، آهنگ و بستر روان‌شناختی یا فلسفی، سیاسی، تاریخی و...، نوشته‌های این نویسنده را یگانه و یکه‌تاز کرده است.

شنیدن کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۹ فرانسه و قالب سفرنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گوستاو فلوبر

گوستاو فلوبر (Gustave Flaubert) ۱۲ دسامبر ۱۸۲۱ به دنیا آمد. او از نویسندگان تأثیرگذار قرن نوزدهم فرانسه بود که اغلب جزو بزرگ‌ترین رمان‌نویسان ادبیات غرب شمرده می‌شود. نوع نگارش واقع‌گرایانهٔ او، ادبیات غنی و تحلیل‌های روان‌شناختی عمیق از ویژگی‌های آثارش هستند. او از سبک و موضوعات «بالزاک»، نویسندهٔ دیگر قرن نوزدهم تأثیر گرفت؛ به‌طوری‌که ۲ رمان بسیار مشهورش «مادام بوواری» و «تربیت احساسات» به‌ترتیب از «زن ۳۰ساله» و «زنبق دره» از بالزاک الهام گرفته شده‌اند. آثار فلوبر به‌دلیل ریزبینی و دقت فراوان در انتخاب کلمات، آرایه‌های ادبی و به‌طور کلی زیبایی‌شناسی ادبی، در ادبیات زبان فرانسوی منحصربه‌فرد هستند. کمال‌گرایی این نویسنده به اندازه‌ای بود که هفته‌ها به نوشتن یک صفحه وقت سپری می‌کرد و به همین دلیل در طول سالیان نویسندگی خود تعداد کمی اثر از خود بر جای گذاشت. او پس از نوشتن، آثار را با صدای بسیار بلند در اتاق کار خود که آن را فریادگاه می‌نامید، می‌خواند تا وزن، سجع و تأثیر واژگان و جملات را بسنجد. او بسیاری از شهرت خود را مدیون نوشتن نخستین رمانش «مادام بوآری» در سال ۱۸۵۷ است. گوستاو فلوبر ۸ مه ۱۸۸۰ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه

«از نوع‌دوستان سخاوتمند که جز راه‌آهن و دبستان گواهی برای اثبات پیشرفت خِرد ندارند، خواهم پرسید، از این عالمان شاد اگر داستانم را خوانده باشند، خواهم پرسید چه مرهمی برای دردهایی که پیش چشمشان آورده‌ام، دارند؟ هیچ، جز این است؟ و خواهند گفت جبر، البته اگر این واژه را در خاطر داشته باشند. تقصیر بر گردن این قدرت قهار شوم و رازآلود است که با انسان متولد می‌شود، حتی پس از نابودی او نیز پابرجا می‌ماند، در کمین تمام قرن‌ها و امپراتوری‌ها می‌نشیند و با بی‌رحمیِ تمام می‌خندد و فلسفه و انسان‌ها را تماشا می‌کند که در سفسطه‌هایشان به خود می‌پیچند تا وجودش را انکار کنند، اما او چون هیولایی که با جمجمه‌ها بازی می‌کند، تمام انسان‌ها را در دستان پولادین خویش می‌فشارد!»

نظرات کاربران

Amir
۱۴۰۲/۰۴/۱۳

از همین گوینده کتاب اتحادیه ابلهان را گوش کردم، هنگام تغییر لحن صدا از یک کاراکتر به کاراکتر دیگر خیلی صدایش را بلند می‌کند از این جهت صدای گوینده یک مقدار آزار دهنده است

ایمان نثاری
۱۴۰۲/۰۴/۱۴

خور بود ولی خیلی طول کشید

يادي :)
۱۴۰۲/۰۴/۱۴

صدا به خوبی روی کتاب ننشسته ، ترجمه و متن و کتاب خوبه ولی خوانش صوتیش باب میل بنده نبود و ترجیح میدم خودم بخونم .

زمان

۲۰ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۷۱۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۷۱۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۱,۰۰۰
تومان