دانلود کتاب صوتی فرندز دوستان و عاشقان از متیو پری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فرندز اثر متیو پری

دانلود و خرید کتاب صوتی فرندز

نویسنده:متیو پری
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۶۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فرندز

کتاب صوتی فرندز دوستان و عاشقان نوشته و خاطرات متیو پری بازیگر نقش چندلر در سریال محبوب فرندز است. عنوان اصلی کتاب «دوستان، عاشقان و چیزهای وحشتناک بزرگ» است. این کتاب درباره‌ی فراز و فرودهای یک بازیگر مطرح است و چالش‌هایی که در زندگی با آن مواجه شد.

رادیو گوشه نسخه صوتی کتاب فرندز را با گویندگی جذاب و صدای اشکان عقیلی‌پور و ترجمه کیمیا فضایی منتشر کرده است. این اثر را می‌توانید طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب صوتی فرندز دوستان و عاشقان

شما در این کتاب با داستانی پرفراز و نشیب و باورنکردنی از زندگی بازیگری مطرح آشنا خواهید شد. هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد چندلر سریال فرندز در دنیای واقعی تا این حد سختی و درد را تحمل کرده باشد. او در ابتدای کتاب می‌نویسد: «سلام، اسم من متیوست؛ گرچه شاید من را با اسم دیگری بشناسید. دوستانم من را متی صدا می‌کنند؛ و الان باید مرده باشم. اگر مایلید، می‌توانید چیزی را که قرار است بخوانید، پیغامی از آن دنیا در نظر بگیرید، از زندگی پس از مرگ من.»

و پس از این مقدمه‌ی عجیب، شما به سرعت با مفهوم دردی وحشتناک در زندگی این بازیگر معروف آشنا خواهید شد. دردی که در مرکز ترک اعتیاد گریبان او را گرفت و باعث شد تا یک قدمی مرگ برود.

متیو پری در کتاب صوتی فرندز با صداقت تمام وقایع زندگی خود را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد. او داستان را طوری تعریف می‌کند که می‌توانید ردپای چندلر محبوب را در صفحات کتاب بیابید. در حالی‌که از شدت اتفاق جاخورده‌اید و احتمالاً شوکه شده‌اید، زبان طنز متیو پری به کمک‌تان خواهد آمد.

پری دلیل اصلی نوشتن این کتاب را کمک به افرادی می‌داند که مانند او درگیر اعتیاد شده‌اند و راه را گم کرده‌اند. او انگیزه‌ی خود برای نوشتن را این‌گونه توضیح می‌دهد: «این‌ها را نمی‌نویسم تا همه برایم احساس ترحم کنند... این واژه‌ها را می‌نویسم؛ چون عین حقیت‌اند. می‌نویسم‌شان؛ چون ممکن است انسان دیگری مثل من گیج شده باشد. می‌داند باید نوشیدنی را ترک کند، تمام اطلاعات را دارد و عواقبش را خوب می‌داند؛ اما همچنان نمی‌تواند دست از نوشیدن بردارد. شما تنها نیستید؛ خواهرها و برادرهایم.»

چرا باید کتاب صوتی فرندز با صدای اشکان عقیلی پور را بشنویم؟

این کتاب می‌تواند به بسیاری از انسان‌ها کمک کند تا دوباره به زندگی امیدوار شوند. آنها که فکر می‌کنند دنیا برای‌شان به آخر رسیده است و دیگر هرگز نخواهند توانست موفق شوند. با شنیدن کتاب صوتی فرندز می‌توان نبرد سخت یک انسان با خود را درک کرد.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی فرندز (خاطرات متیو پری) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی فرندز دوستان و عاشقان می‌تواند برای افرادی که سریال فرندز را دیده‌اند بسیار جذاب و خواندنی باشد؛ ولی لازم نیست حتماً یکی از بینندگان این سریال باشید تا جذابیت کتاب را درک کنید. شما با شنیدن این کتاب صوتی وارد دنیای انسانی می‌شوید که از مرگ نجات پیدا کرده و دوباره به زندگی لبخند زده است. ستاره‌ای که در اوج شهرت و ثروت در یک قدمی مرگ قرار داشت. شما با داستانی واقعی از ستاره‌ای در دنیای هنرپیشگی طرف هستید، پس برای شنیدن کتابی جذاب آماده شوید.

درباره متیو پری

متیو لانگفورد پری در ۱۹ اوت سال ۱۹۶۹ متولد شد. شهرت او بیشتر برای بازی در سریال «فرندز» است. پری در این سریال با نام «چندلر» به ایفای نقش پرداخت.

متیو پری تحصیلات ابتدایی را در مدرسه‌ای با نام «راک کلیف» گذراند. او را به‌عنوان یکی از ماهرترین تنیس‌بازها می‌شناختند. او در مدرسه همه را مبهوت خود می‌کرد. اما پس از مدتی متوجه شد علاقه‌ی بسیاری به بازیگری دارد و کم‌کم در تئاترهای مدرسه به عنوان بازیگر ظاهر شد. پری از اوایل دهه‌ی هشتاد به‌مرور توانست وارد دنیای بازیگری شود. ابتدا به‌عنوان بازیگر مهمان در فیلم‌ها به ایفای نقش می‌پرداخت و بعدها نقش‌های مهم‌تری ایفا کرد.

۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ برای دوستداران سریال فرندز، روز غم‌انگیزی بود؛ روزی که رسانه‌ها از پیداشدن جسد بی‌جان متیو پری در جکوزی خانه‌اش براثر غرق‌شدن خبر دادند. متیو پری در ۵۴سالگی دنیا را ترک کرد. پری در مصاحبه‌ای گفته بود «دوست دارم از من به‌عنوان کسی یاد شود که خوب زندگی کرد، به‌خوبی عشق ورزید، جوینده بود و مهم‌ترین ویژگی‌اش این بود که می‌خواست به مردم کمک کند.» شنیدن کتاب صوتی فرندز و خاطرات متیو پری کمکمان می‌کند او را همانطور که دوست داشت به یاد بیاوریم.

کارنامه هنری و افتخارات متیو پری

زندگی هنری او با بازی در نقش «راسل» در مجموعه‌ی تلویزیونی «فرصت دوباره» به‌صورت جدی شروع شد. با آغاز دهه‌ی نود، پری در چندین فیلم تلویزیونی دیده شد. اما شانس بزرگ در سال ۱۹۹۴ به او رو کرد. پیشنهادی که زندگی هنری متیو پری را برای همیشه دگرگون کرد. مارتا کافمن و دیوید کرین او را برای بازی در سریال «فرندز» انتخاب کردند. پری به مدت ده سال، یعنی تا سال ۲۰۰۴ در نقش چندلر، مهمان خانه‌های مردم بود. او و دوستانش در سریال فرندز برای چندین نسل، خاطرات خوشی ساختند.

متیو پری تاکنون چهار بار نامزد دریافت جایزه‌ی امی شده است که دو بار موفق به دریافت این جایزه شد. او که در قاب تلویزیون به‌عنوان بازیگر فیلم‌های طنز و کمدی شناخته می‌شد و لبخند به لب مخاطبان می‌آورد، در کتاب صوتی فرندز دوستان و عاشقان پرده از حقایق تلخ و تکان‌دهنده‌ای از زندگی خود برداشت. کتابی که به تعبیر روزنامه‌نگار نیویورکر «مکاشفه‌ای دردناک» است.

کتاب صوتی فرندز خاطرات متیو پری در چه سال‌ها و دوره‌ای از زندگی‌اش را روایت می‌کند؟

داستان متیو پری در کتاب خاطراتش از کودکی او آغاز می‌شود. زمانی که پنج‌ساله بود و از مونترال به لس آنجلس، بین والدین جداشده‌اش مدام در رفت‌وآمد بود. در نوجوانی تبدیل به یک ستاره‌ی تنیس شد و در مدرسه همه را مات و مبهوت توانایی خود کرد. او آرام آرام شما را با خود همراه می‌کند. وارد دنیای جوانی متیو می‌شوید. زمانی که تازه پا به دنیای بازیگری گذاشت و در حال تجربه‌ی هیجان‌انگیزترین اتفاقات بود.

او کم‌کم تبدیل به بازیگری تمام‌عیار شد و ثروت و شهرت برایش دست تکان دادند. متیو پری داستان‌هایی از بازیگران و ستاره‌هایی می‌گوید که در طول زندگی حرفه‌ای و هنری‌اش با آنها آشنا شد. افراد معروف و مشهوری که در کنارشان تجربیات جالبی کسب کرد و به مرور زمان این دایره‌ی آشنایی وسیع و وسیع‌تر شد.

اما دقیقاً در زمانی که همه تصور می‌کردند او لبریز از حس خوشایند موفقیت و خوشبختی است، پری با واقعیت تلخی به نام اعتیاد دست‌وپنجه نرم می‌کرد. روزهایی که مشغول بازی در فیلم‌های معروفی بود، در قسمت تاریک زندگی‌اش دردی سخت را تحمل می‌کرد.

کتاب صوتی فرندز داستان زندگی بازیگری محبوب است که به شکلی خارق‌العاده و منحصربه‌فرد نوشته شده است. دردناک اما خواندنی. شما با کتابی آسان سروکار ندارید. شاید مجبور شوید گاهی هنگام گوش کردن به کتاب مکث کنید، با خودتان بگویید «مگر می‌شود این همه درد و زجر را تحمل کرد؟»

نویسنده‌ی کتاب فرندز در کنار داستان‌های جذابی از شهرت، عشق و مهمانی‌های پر سر و صدا، اتفاقات دردناکی را روایت می‌کند. از شدت اعتیادش که باعث شد ۶۵ بار سم‌زدایی انجام دهد می‌گوید و مخاطب را میخ‌کوب می‌کند. پری با شجاعت تمام، داستان زندگی‌اش، نقل مکان‌های پی در پی از یک مرکز ترک اعتیاد به دیگری، گرفتاری دوباره در دام اعتیاد و دردی سخت را روایت می‌کند.

در کتاب صوتی فرندز دوستان و عاشقان با واقعیت زندگی و خاطرات متیو پری آشنا خواهید شد. واقعیتی که شاید هرگز تصورش را نمی‌کردید. پری شما را وارد راهی پر فرازو نشیب می‌کند. او ماهیت تاریک و وحشتناک اعتیاد را به‌خوبی روایت می‌کند. گاهی از شیطنت‌های سر صحنه، لذت مهمانی‌های بزرگ و جشن‌های جذاب می‌نویسد و گاه از درد اعتیاد و ترس از تنهایی می‌گوید. او از تنهایی فقط به یک دلیل می‌ترسید. وسوسه‌ی دوباره نوشیدن. فکری که دست از سرش برنمی‌داشت. شما با متیو پری گاهی به اوج می‌روید از جت‌های خصوصی می‌خوانید و گاهی در پایین‌ترین حالت ممکن فرود می‌آیید. جایی که شدت اعتیاد، خود را به شما نشان خواهد داد. با شنیدن کتاب صوتی فرندز ترکیبی از حس‌های مختلف را تجربه خواهید کرد. شاید بتوان گفت این کتاب داستانی صادقانه، تکان‌دهنده و خنده‌دار است.

کتاب خاظرات متیو پری در نوامبر ۲۰۲۲ به‌عنوان بهترین کتاب آمازون انتخاب شد و می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین خاطرات سلبریتی‌ها در سال ۲۰۲۲ بوده است. در نسخه‌ی چاپی یا الکترونیکی این کتاب ضمیمه‌ای وجود دارد که می‌توانید در آن عکس‌هایی از متیو پری ببینید. شما می‌توانید با دیدن این عکس‌ها در جریان مراحل مختلف زندگی این بازیگر مشهور قرار بگیرید و در ذهن‌تان داستان را تصویرسازی کنید.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب

ال وود ورث، ویراستار آمازون درباره‌ی کتاب فرندز می‌گوید: «قابل توجه، شگفت‌انگیز و صمیمانه است. شجاعت پری فقط در آن‌چه می‌گوید و نحوه‌ی بیانش نیست، بلکه این است که او اصلاً تصمیم گرفت آن را بگوید.»

نیویورک تایمز: «صداقانه، تاریک، خنده‌دار. پری درخشان می‌نویسد. طرفداران قطعات تلخی را در صفحات کتاب پیدا خواهند کرد.»

مارتا کافمن: «کتاب، خاطرات خام و سرکشی است که نوشتنش شجاعت می‌خواهد. همان‌طور که پیداست، متیو پری شجاعت زیادی دارد. او ما را از اعتیاد، بیماری و تنهایی فلج کننده‌اش عبور می‌دهد. به نحوی متیو در طول زندگی‌اش توانست درد خود را به شادی و کمدی برای دیگران تبدیل کند، اما به ما می‌گوید این کار هزینه‌ای داشت. این کتاب مملو از امید به آینده است.»

دیلی میل: «هیچ مجموعه خاطراتی صادقانه‌تر از این کتاب وجود ندارد. این کتاب می‌تواند زندگی بسیاری را نجات دهد.»

تایمز: «زندگی‌نامه‌ای خنده‌دار، جذاب و متقاعدکننده. خواندن کتاب فرندز برای طرفداران متیو پری فوق‌العاده خواهد بود.»

مگان لینچ، ناشر کتاب فرندز: «صدای واقعی متیو پری در این کتاب شنیده می‌شود. کاملاً روشن است که او قصد دارد جزئیات مهمی را نه فقط در مورد زمان حضورش در سریال فرندز، بلکه در مورد تمام زندگی‌اش به اشتراک بگذارد.»

جوایز و افتخارات کتاب فرندز دوستان و عاشقان

پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز.

نامزد جایزه‌ی «گودریدز» در بخش خاطرات و زندگی‌نامه ۲۰۲۲

بهترین کتاب غیرداستانی در فهرست نهایی جایزه‌ی «بریتیش بوک» ۲۰۲۳

کتاب برگزیده‌ی «تایمز» و «یو اس ای تودی»

بخشی از کتاب صوتی فرندز (خاطرات متیو پری)

«کورتنی کاکس پیراهن زردی پوشیده و بی‌نهایت زیبا بود. از یکی از دوستانِ مشترک، راجع به لیسا کودرو شنیده بودم و درست همان طور که دوستم گفته بود، خوشگل و بامزه و بغایت باهوش بود. متی له بلانک آدم باحال و خون‌گرمی بود و دیوید شویمر موهایش را خیلی کوتاه کرده بود (نقش پونتیوس پیلاطس را با گروه تئاترش در شیکاگو بازی می‌کرد) و با چهرهٔ معصومش از همان اول بسیار بامزه بود: خون‌گرم و باهوش و خلاق. بعد از من، دومین نفری بود که بیشترین شوخی‌ها را پیشنهاد می‌کرد... من احتمالاً روزی ده تا شوخی پیشنهاد می‌کردم که دو تایشان قبول می‌شد. فقط برای خودم شوخی پیشنهاد نمی‌کردم، برای همه شوخی پیشنهاد می‌دادم. می‌رفتم پیش لیسا و می‌گفتم: «می‌دونی، شاید بامزه باشه اگه این رو بگی...» و او هم امتحانش می‌کرد.

کارگردان، جیمی باروز هم بهترین کارگردان صنعت هالیوود بود... هم تاکسی و هم چیرز را کارگردانی کرده بود. به‌طور غریزی می‌دانست که کار اول ما این است که همدیگر را بشناسیم و تأثیر عاطفی متقابل با هم تشکیل دهیم.

بلافاصله، بارقه‌های احساسی در فضا حس می‌شد.

من همیشه دوست داشتم تنها فرد بامزهٔ جمع باشم؛ اما حالا، بالاخره در بیست‌وچهارسالگی، سریع متوجه شدم بهتر است همه بامزه باشند. همان موقع هم می‌توانستم حدس بزنم که این سریال قرار است بزرگ و مهم باشد، از همان اول می‌دانستم؛ اما بلند به زبان نیاوردم. تا حدی چون دور از ذهن نبود که هنرپیشه‌ای آن‌قدر ناجور گند بزند به دورخوانی که بدون حتی یک دقیقه بازی جلوی دوربین مؤدبانه عذرش را بخواهند. اما این مال فردا بود... فعلاً جیمی هر شش‌تایمان را برد به لوکیشن آپارتمان مانیکا و به ما گفت که فقط با همدیگر صحبت کنیم. همین کار را کردیم... .»

نظرات کاربران

ارغنونم
۱۴۰۲/۰۳/۲۲

گوش دادن به این کتاب جز با صدای چندلر بینگ گناهه. گناه =)))))

parsa
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

از فوتش جیگرم آتیش گرفت RIP🖤🥀

مریم
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

باورم نمیشه که دیگه نداریمش 🖤

سحر اسدبک
۱۴۰۲/۰۴/۱۰

این کتاب میتونم بگم فوق العاده است من عاشق اتوبیوگرافیم اصلن فکرشم نمیکردم چندلر بینگ ما انقددررر قلم خوبی داشته باشه به سبب روانکاوی هایی ک رفته سرچشمه ی تمام رفتاراتش و میدونه و از اون لحظه ی تولدش و

- بیشتر
مَجنونِ شَهر
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

میدونی خیلی ناراحتم چون حس میکنم یکی از دوستای واقعیم دیگه رفته..‌. اقای بینگ مرسی بخاطر جوک هات، مرسی به خاطر حس قشنگ عشق که به مونیکا داشتی، مرسی به خاطر تموم اون ده سالی که برامون فرندز و بازی کردی،

- بیشتر
neda nejadabdollah
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

باورم نمیشه چندلر بیگ دیگه نیست💔💔🖤

mitra
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

این کتاب انقدر خوبه که میشه از ایرادات ترجمه یا گویندگی به راحتی گذشت و توش غرق شد. شاهکار هر کسی که تو کودکیش رنج دیده و احساس ناکافی بودن کرده و با دست خودش به خودش صدمه زده باید داستان

- بیشتر
atefeh aliyoldashi
۱۴۰۲/۰۶/۱۳

سرگذشت عجیبی داشت ارزش خوندن داره گوینده بسیار عالی روایت میکنه👌

شقایق.م
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

عالی بود واقعا متیو پری قلم خیلی خوبی داشته😔 جاش همیشه تو قلبمون سبز می‌مونه...

sasan
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

باسلام و عرض ادب و احترام خدمت همگی عزیزان وزحمتکشان مجموعه فرهنگی طاقچه. میخواهم ازتون صادقانه وخاضعانه تشکر کنم که امکانی رو بوجود آوردیدکه بنده که یک بازنشسته هستم وباحقوق اندک بازنشستگی مجالی برای خرید کتاب شایدبسختی برایم فراهم شود.حالا میتوانم

- بیشتر

زمان

۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۰۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۰۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴۶,۰۰۰
تومان