دانلود کتاب صوتی پرنده خارزار با صدای شهین نجف‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پرنده خارزار اثر کالین مکالو

دانلود و خرید کتاب صوتی پرنده خارزار

نویسنده:کالین مکالو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پرنده خارزار

کتاب صوتی پرنده خارزار نوشتهٔ کالین مکالو و ترجمهٔ مهدی غبرائی است. شهین نجف زاده گویندگی این رمان صوتی استرالیایی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی پرنده خارزار

کتاب صوتی پرنده خارزار رمانی است که نخستین‌بار در سال ۱۹۷۷ میلادی منتشر شد. این رمان گسترده و حماسه‌گون دربارهٔ رؤیاها، مشکلات، آرزوهای تاریک و عشق‌های ممنوعه در مناطق خشک و بیابانی استرالیا سخن گفته است. رمان صوتی پرندهٔ خارزار، قصهٔ ۳ نسل از خانوادهٔ «کلیریس» را روایت می‌کند؛ گله‌دارانی که از سرزمینی زیبا و سرسخت، زندگی طلب می‌کنند و هم‌زمان با دلخوری‌ها، ضعف‌ها و اسراری روبه‌رو می‌شوند که به خانواده‌شان رسوخ می‌کند. قصهٔ این رمان بیش از هر چیز، به ماجرای زندگی تنها دختر خانواده، «مگی» و رابطهٔ طولانی او با کشیشی به نام «پدر رالف دوبریکاسار» می‌پردازد؛ ارتباطی پر تب‌وتاب که ورای محدودیت‌های زمان و مکان قدم می‌گذارد و پیش می‌رود.

کتاب صوتی پرنده خارزار به قلم کالین مکالو از نویسندگان پرفروش استرالیا بوده است که سریالی بر اساس آن در سال ۱۹۸۳ میلادی ساخته شد.

گفته شده است که عنوان کتاب برگرفته از افسانه‌ای سلتی دربارهٔ پرنده‌ای است که فقط یک‌بار در زندگی خود آواز می‌خواند؛ آوازی که دنیا زیباتر از آن به خود نشنیده است. این پرنده از لحظه‌ای که لانه را ترک می‌کند، به‌دنبال درخت خار می‌گردد و تا زمانی که آن را پیدا نکرده است، آرام نمی‌گیرد؛ سپس در میان شاخه‌های وحشی خارزار شروع به آوازخواندن می‌کند و در همین حین است که در بلندترین و تیزترین شاخه‌ٔ خار گرفتار می‌شود. پرندهٔ در حال مرگ، منقار می‌گشاید تا خرچنگ و بلبل را صدا کند تا به یاری‌اش بشتابند. این منقارگشودنْ زیباترین آوازی‌ است که یک موجود زنده به گوش جهان رسانده است.

شنیدن کتاب صوتی پرنده خارزار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر استرالیا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کالین مکالو

کالین مکالو، نویسندهٰٔ استرالیایی، در یک ژوئن ۱۹۳۷ در شهر ولینگتون در کشور استرالیا به دنیا آمد. پدرش اهل ایرلند بود و در سال ۱۹۲۰ به زلاند نو مهاجرت کرده بود. مادرش اهل زلاند نو بود. بخش‌هایی از رمان پرندهٔ خارزار (The Thorn Birds) که یکی از پرفروش ترین کتاب های اوست، برگرفته از تاریخ خانوادگی خودش است. کتاب پرندهٔ خارزار یکی از پرفروش‌ترین و پرخواننده‌ترین کتاب‌های او است؛ به‌طوری‌که در ۴ سال اول، ۹ میلیون نسخه از آن تنها در ایالات متحده فروخته شد.

بخشی از کتاب صوتی پرنده خارزار

«پس از رفتن پشم‌چین‌ها و در آستان زمستان، کارها سبک‌تر شد. نوبت نمایش‌ها و مسابقه‌های تفریحی سالانه رسید. این بزرگترین واقعه‌ی سال بود و دو روز ادامه داشت. فی چندان سردماغ نبود که کفش و کلاه کند. از این رو پدی مری کارسون را به‌تنهایی سوار بر رولزرویسش کرد و به شهر برد. بی‌آنکه همسرش از او حمایت کند و یا مرد را به سکوت وادارد. پدی دریافته بود که خواهرش به دلیلی نامعلوم در حضور فی همیشه ساکت می‌ماند. اکنون که فی نیامده بود او وضع نامساعدتری داشت. بچه‌ها همگی راهی شدند. به‌رغم خطری که جانشان را تهدید می‌کرد، همراه پت بشکه، جیم، تام، خانم اسمیت و خدمتکارها سوار کامیون شدند. اما فرانک صبح زود به‌تنهایی با فورد مدل تی راه افتاد. بزرگسال‌ها همگی منتظر روزم دوم بودند. مری کارسون به دلایلی که فقط خود می‌دانست، پیشنهاد رالف را مبنی بر اقامت در خانه‌ی کشیشی رد کرد. اما پدی و فرانک را مجبور کرد که این کار را بکنند. این دو گله‌دار و تام باغبان کجا مانده‌اند، بر کسی معلوم نشد. اما خانم اسمیت، مینی و کت در گیلی دوستانی داشتند که جورشان را کشیدند.»

نظرات کاربران

کاربر ۵۸۹۶۴۹۴
۱۴۰۲/۰۶/۰۵

قبلا خوندمش، داستان جذابی داره .

zzzz1239
۱۴۰۲/۱۰/۰۳

بانو شهین نجف زاده عزیز. چقدر از شنیدن صداتون خوشحال شدم. حتما این کتابو میخرم الان کتابو تمام کردم. همه چیز عالی بود. داستان. راوی. انتخاب موسیقی. خسته نباشید .

کاربر آرزو روان
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

قبلاً فیلم این اثر دار دیده بودم اما خواندن کتاب خیلی دلنشین‌تر بود. نویسنده به راستی اثر تابو شکن و بسیار خوبی را به شکل بسیار دلنشینی نگاشته که خواندن یا شنیدن آن را توصیه می‌کنم.

ꎭꀤꈤꍏ
۱۴۰۳/۰۱/۱۶

خیلی داستان جذاب و دل‌نشینی داشت. با وجود طولانی بودن اصلا خسته‌کننده نبود. داستان سه نسل از خانواده کلری رو بیان می‌کرد که البته محوریت داستان مگی بود.

کاربر ۶۱۴۴۱۸۴
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

تشکر از خانم شهین نجف‌زاده بابت خوانش بسیار گیرا و جذابی که انجام دادند. موسیقی های کوتاهی که بین هر فصل پخش میشد هم بسیار دلنشین بود. لذت بردم واقعا...

کاربر 7062236
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

خیلی جذاب نبود

💙gandom💙
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

بی نظیره هم داستانش هم فیلمش .و فایل صوتیش با موسیقی فیلم آدم رو میبره داخل داستان.فوق العاده بود.ممنون از طاقچه❤️

zhhs
۱۴۰۲/۰۴/۳۱

این کتاب فوق العاده هست فیلمش هم من بعدش دیدم خیلی حس خوبی داره البته که ی جاهایی اشک آدم رو در میاره

زمان

۲۹ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۸۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۹ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۸۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۴,۸۰۰
تومان