دانلود و خرید کتاب امروز به کارهایم نرسیدم مدلین دور ترجمه امیرحسین فتوحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امروز به کارهایم نرسیدم اثر مدلین دور

کتاب امروز به کارهایم نرسیدم

معرفی کتاب امروز به کارهایم نرسیدم

کتاب الکترونیکی «امروز به کارهایم نرسیدم» نوشتهٔ مدلین دور با ترجمهٔ امیرحسین فتوحی در نشر هورمزد به چاپ رسیده است. این کتاب دربارهٔ این موضوع صحبت می‌کند که رهایی از اضطراب شلوغی؛ در دنیایی که هرروز شلوغ‌تر می‌شود، چقدر می‌تواند دشوار باشد. شاید وقت آن است که از انجام یک برنامهٔ مشخص و مرتب دست بردارید و با آمدن روزهای جدید به ذهنتان اجازه تغییر بدهید.

درباره کتاب امروز به کارهایم نرسیدم

کتاب امروز به کارهایم نرسیدم از نگرانی شما در مورد انجام‌شدن همهٔ کارها می‌کاهد و بیشتر به کارهایی می‌پردازد که ارزش انجام‌شدن را دارند. امروز به کارهایم نرسیدم شما را تشویق می‌کند تا ببینید چه چیزی برای شما خوب است و چه چیزی خیلی مؤثر نیست، چه تناقضات، خواسته‌ها، اشتباهات و محدودیت‌هایی دارید و در زمان مناسب توصیه‌های لازم را به خود داشته باشید. این اثر علیه فرهنگ آشفتگی و شلوغی قیام می‌کند و آرامش را به روزهای پرهرج‌ومرج شما هدیه می‌دهد. به‌نظر می‌آید مدلین دور توانسته راز واقعی بهره‌وری را کشف کند و در این اثر پرده از این راز برمی‌دارد. او در کتاب امروز به کارهایم نرسیدم یکی از بهترین دستورالعمل‌های بهره‌وری و راهنمایی‌های بسیاری را برای رسیدگی به امور مهم‌تر در اختیار شما می‌گذارد.

کتاب امروز به کارهایم نرسیدم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران کتاب‌هایی با موضوع رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب امروز به کارهایم نرسیدم

«بسیاری از چیزهایی که می‌خواهیم در طول روز به آن‌ها برسیم، به این ایده مرتبط بوده که می‌توانیم همه‌چیز را تا سر حد کمال پیش ببریم. همیشه به خودمان می‌گوییم که ای‌کاش فلان کار را انجام دهم یا از فلان روتین صبحگاهی پیروی کنم و به آن‌ها به‌عنوان راه‌حل مشکلات خود نگاه می‌کنید. پیگیری جدیدترین روش‌ها و بهبودهای همراه آن قطعاً لذت‌بخش است. از این روند یک سرگرمی ساختم: قورباغه را می‌خورم، در قهوه صبحم کره می‌ریزم، برای عادات خوب پاداش تعیین می‌کنم. این سیستم‌های محبوب شاید مفید باشد و حتی زندگی‌تان را تغییر دهد، اما از سویی دیگر می‌توانند موانعی بر سر راه ما ایجاد کنند.

وقتی فردا می‌آید و می‌فهمیم این سیستم جدید کار نمی‌کند و یا به‌طور کامل از سیستم تبعیت نکرده‌ایم، دوباره وارد چرخه باطل ای‌کاش‌ها می‌شویم. این احساس که فقط ما درست‌کار نمی‌کنیم، خرابکاری می‌کنیم، باعث می‌شود همیشه بخواهیم به نسخه بهتری از خود برسیم. برای بهینه کردن روزهایمان به دنبال راه‌حل هستیم و دوباره به مانع برخورد می‌کنیم و خود را مقصر می‌دانیم.

می‌دویم درحالی‌که فقط درجا می‌زنیم و هدف را گم می‌کنیم. همه این کارها را برای بهبود خود انجام می‌دهیم و خود را به خاطر ناقص بودن سرزنش و قضاوت می‌کنیم. این کار یک انسان بی‌خرد است. کلمه «کامل۲۵» در زبان انگلیسی از کلمه لاتین perficere به معنای «به پایان رساندن، کامل کردن، انجام دادن یا به هدف رسیدن» گرفته شده است. وقتی در روزهایمان و در خودمان دنبال کمالیم، یک استاندارد غیرممکن را می‌سازیم. طوری به این نواقص نگاه می‌کنیم انگار مشکل داریم، درحالی‌که ناقص بودن بخشی جدایی‌ناپذیر از ماست. خود را برای نرسیدن به ایدئال‌هایمان سرزنش می‌کنیم. از انفعال خود بیزاریم. خود را با دیگران مقایسه می‌کنیم. در تصمیمات خود به شک می‌افتیم. فشار بهره‌وری این‌قدر زیاد است که گاهی اوقات عملاً هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.

این «وسواس» به‌جای بهتر کردن ما، احساس آشفتگی، نارضایتی، بی‌کفایتی و تنهایی را به همراه دارد. وقتی دیگران از کارهایی که انجام داده‌اند به‌عنوان مایه افتخار خود یاد می‌کنند و از موفقیت‌ها و تلاش‌های خود می‌گویند، دست به مقایسه می‌زنیم و فکر می‌کنیم بی‌کفایتیم. کار، کار، کار، همیشه می‌خواهیم ارزشمند بودنمان را اثبات کنیم و البته هیچ‌وقت به هدف خود نمی‌رسیم.»

کنترل و مدیریت تمرکز، یادگیری، احساسات، تمایلات و تصمیمات
تارا رضاپور
مغز پولادین من
حامد اختیاری
خواندن درمانی
ژاکلین استانلی
لذت خواندن در عصر حواس پرتی
آلن جیکوبز
عشق و فقدان در زندگی و در درمان
لیندا شربی
صدای پنهان ذهن
ایتن کراس
بورس آموز
سیدمجتبی فنائی
ذهن توسعه یافته
آنی مورفی پال
چگونه تغییر کنیم؟
کیتی میلکمن
انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار
کوین سیملر
قدرت پشیمانی
دنیل اچ. پینک
طرح های جنون آمیز
سافی باکال
یکشنبه های پاریسی
گی دو موپاسان
داستان های جن و پری
گروه نویسندگان
مثل اینشتین بیاموزید
پیتر هالینز
کافه معنای زندگی
مت تریسی
مهارت سخن گفتن در جمع
آلیسون کانلی
مزایای اضطراب
تریسی دنیس - تیواری
چهار هزار هفته
الیور برکمن
چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند
رابرت ام. ساپولسکی
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
به پادکست این زندگی یونگی گوش می‌کردم و در آن فرایند انطباق با کره گرفتن از خامه غلیظ مقایسه شده بود: تکان می‌دهید و باز هم تکان می‌دهید اما هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، پس باز هم به تکان دادن ادامه می‌دهیم و ناگهان کره گرفته می‌شود. بیرون رفتن از کارهای یکنواخت هم مثل همین است: باید برای طولانی‌مدت درگیر آن شویم و گاهی اوقات یک کار را تکرار کنیم و هیچ تغییری ندهیم و احساس کنیم گیر افتاده‌ایم و در نهایت به چیز جدیدی خواهیم رسید. این تحول شاید خسته‌کننده یا ناراحت‌کننده باشد، اما روزهایمان را دستخوش تغییر خواهد کرد. گاهی اوقات درگیر کارهای یکنواخت شدن ما را می‌سازد.
me
اما بهترین ایده‌ها از فعالیت‌های دیوانه‌وار نمی‌آیند؛ بلکه از آرامش نشئت می‌گیرند
آتنا
وقتی در تعطیلات هستیم، انگار زمان زودتر می‌گذرد، اما بعد از بازگشت، انگار سال‌ها از خانه دور بوده‌ایم. به‌عبارت‌دیگر، هرچه خاطرات بیشتری بسازیم، در نظر ما تجربه طولانی‌تر خواهد شد. با همین توجیه می‌توان توضیح داد که چرا هرچه پیرتر می‌شویم، زمان زودتر می‌گذرد، علت این است که تجارب جدید کمتری داریم و مهارت‌های جدید کمتری را یاد می‌گیریم
me
اغلب وقتی نگران از دست رفتن زمان هستیم، خود را با دیگران مقایسه می‌کنیم. اما من معتقدم اکثر افراد زمان خود را هدر می‌دهند اما چیزی به بقیه نمی‌گویند.
me
اما خود را به خاطر هدر رفت زمان قضاوت می‌کنیم، درحالی‌که شاید در آن زمان‌ها هم ارزشی نهفته باشد. آنتوان دو سنت‌اگزوپری در کتاب شازده کوچولو می‌نویسد: «مدت‌زمانی که برای پرورش گل رز هدر داده‌اید است که گل رز را این‌قدر مهم می‌کند».
me
تکنیک‌های مدیریت زمان تا حدی احساس تسلط داشتن روی زندگی را به ارمغان می‌آورند، اما این حقیقت را نادیده می‌گیرند که قرار نیست از تک‌تک دقایق زندگی استفاده کنیم؛ ما انسانیم و ریتم‌های گوناگونی در زندگی داریم.
me
کار یکنواخت می‌تواند محرک خوبی برای تغییر روزهای ما باشد، اما گاهی اوقات تلنگر نمی‌آید و ما گیر می‌افتیم. ممکن است بیشتر غرق شده و درگیر چرخهٔ باطل ای‌کاش‌ها شویم. ممکن است کارهای کمتری انجام داده تا بتوانیم استراحت کنیم، اما با گذشت زمان انجام کارها برایمان سخت‌تر می‌شود. کناره‌گیری از جهان بازگشت به آن را سخت می‌کند.
me

حجم

۲۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان