دانلود کتاب صوتی نام ناپذیر با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نام ناپذیر اثر ساموئل بکت

دانلود و خرید کتاب صوتی نام ناپذیر

نویسنده:ساموئل بکت
مترجم:سهیل سمی
گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نام ناپذیر

کتاب صوتی «نام ناپذیر»نوشتهٔ ساموئل بکت، نویسندهٔ ایرلندی برندهٔ جایزهٔ نوبل با ترجمهٔ سهیل سمی و گویندگی رضا عمرانی توسط انتشارات ماه آوا منتشر شده است. نام‌ناپذیر در کنار مالوی و مارلون می‌میرد قرار می‌گیرد که سه‌گانهٔ بکت را تشکیل می‌دهند.

درباره کتاب صوتی نام ناپذیر

لحن راوی در سراسر رمان، ناامید و مستأصل باقی مانده و حرف هایش را جملاتی بلند و طولانی شکل می دهند. بِکت این کتاب را با هیچ شروع کرده و با هیچ به اتمام می‌‏رساند. او با به‌کار‌بردن کلمات و جملات کاملاً مجزا‌از‌هم توانسته اثری فلسفی خلق کند که مخاطب را مدت‌ها به فکر فرا می‌دارد. بکت به‌دلیل پیچیدگی مطالب داخل متن و عدم پیوستگی آن‏‌ها، اسم این کتاب را «بدون اسم» یا «نام‌ناپذیر» گذاشته است. 

کتاب صوتی نام ناپذیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران آثار ابزورد پیشنهاد می‌شود.

درباره ساموئل بکت

ساموئل بارکْلی بِکت در سال ۱۹۰۶ به دنیا آمد. او نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و شاعر ایرلندی و برندهٔ جایزهٔ نوبل است. او را به‌عنوان نخستین ابزوردنویسی می‌‌شناسند که شهرت جهانی کسب کرد. بکت در سال ۱۹۶۹ به دلیل «نوشته‌هایش - در قالب رمان و نمایش - که در فقر [معنوی] انسان امروزی، فرارَوی و عروج او را می‌جوید»، جایزهٔ نوبل ادبیات را دریافت کرد. او بدون آنکه قصد روایت داستان یا طرح دسیسه‌ای را داشته باشد، به وضعیت بغرنج و پوچ بشر در جهان پرداخته است و به‌خوبی موقعیت انسان تنهای عصرش را که انسانِ گذشته از فجایع جنگ است، هم در کلام و هم در فضای آثارش بازنمایی کرده است. آثار او بی‌پروا، به‌شکل بنیادی کمینه‌گرا و بنابر بعضی تفسیرها، دررابطه‌با وضعیت انسان‌ها عمیقاً بدبینانه‌اند. این حس بدبینی اغلب با قریحهٔ طنزپردازی قوی و غالباً نیش‌دار او تلطیف می‌شود. آثار اخیر او، بن‌مایه‌های موردنظرشان را به‌شکلی رمزگونه و کاهش‌یافته مطرح و ارائه می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های خاص، منحصربه‌فرد و البته مهم آثار این نویسندهٔ ایرلندی، زبان آثار اوست:

زبان آثار بکت همواره حاوی طنز تلخی است که می‌کوشد رابطه و گفتارها را از معنا خالی کند. دنیای آثار او یک دنیای فراواقعی‌ است که انسان در آن در نوعی خلأ گیر افتاده و ازاین‌رو تلاش‌های احمقانه‌ای برای برقراری رابطه می‌کند.

برخی از آثار مشهور ساموئل بکت عبارتند از:

نمایشنامه‌ها:

در انتظار گودو (۱۹۵۲)، دست آخر (یا آخر بازی) (۱۹۵۷)، آخرین نوار کراپ (۱۹۵۸)، بازی (۱۹۶۳)، من نه (۱۹۷۲)، فاجعه (۱۹۸۲)، چی کجا (۱۹۸۳)، چرکنویس برای یک نمایشنامه ۱&۲ (۱۹۶۵)، روزهای خوش (۱۹۶۰)، همهٔ افتادگان (۱۹۵۷)

رمان‌ها:

مِرفی (۱۹۳۸)، وات (۱۹۴۵، انتشار ۱۹۵۳)، مالوی (۱۹۵۱)، مالون می‌میرد (۱۹۵۱)، نام‌ناپذیر (۱۹۵۳)، گم‌گشتگان

مصاحبه‌ها:

آخرین دیدار با ساموئل بکت، اثر احمد کامیابی مسک

گفت‌وگوهایی با ساموئل بکت، اثر اوژن یونسکو و ژان لویی بارو

شعرها: هوروسکوپ (۱۹۳۰)، آنچه واژه هست

ساموئل بکت در سال ۱۹۸۹ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی نام ناپذیر

«شاید به همین شکل شروع شد. فکر می‌کنید دارید استراحت می‌‌کنید، بهتر این است که به وقتش عمل کنید، یا حتا بدون هیچ دلیلی عمل کنید، آن وقت خیلی زود متوجه می‌شوید که دیگر توانی برایتان نمانده تا دوباره عمل کنید. مهم نیست که آن ماجرا چطور اتفاق افتاد. آن می‌گوید، آن، بی‌‌آن‌که معلوم باشد کدام آن. شاید هم فقط به مسئله‌‌ای قدیمی تن داده باشم. اما هیچ کاری نکردم. به نظرم دارم حرف می‌زنم، من نیستم، در باره خودم، در باره خودم نیست. این هم چند اشاره کلی برای شروع کار. چه کنم، چه خواهم کرد، چه باید بکنم، با وضعیتی که دارم، چطور پیش بروم؟ با شک‌‌انگیزی محض و ساده؟ یا با ردّ و تأییدهایی که به محض بیان شدن بی‌‌اعتبار می‌‌شوند، یا شاید دیر یا زود بی‌‌اعتبار شوند؟ به مفهومی کلی. حتما تغییرهای دیگری هم در راه است. وگرنه همه‌‌چیز به کلی ناامیدکننده خواهد شد. همه چیز به کلی ناامیدکننده است.»

معرفی نویسنده
عکس ساموئل بکت
ساموئل بکت

ساموئل بکت رمان‌نویس، نمایش‌‌نامه‌نویس، شاعر، کارگردان تئاتر و مترجم ایرلندی است. بکت به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تئاتر ابزورد شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۶۹ به جایزه‌ی نوبل ادبیات دست‌یافت.

نظرات کاربران

م.
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

سه گانه ی بکت، یعنی مالوی، مالون می میرد، و ننامیدنی( نام ناپذیر) را نمی توان راحت خواند. سبک تعمدا مینی‌مالیستی در انتخاب کلمات، و تشدید یافته ی شخصیت های این سه داستان( به قول دلوز و گتاری) از هر

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۴۸۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۴۸۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۸۰۰
تومان