دانلود کتاب صوتی مرفی با صدای بهرام سروری‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مرفی اثر ساموئل بکت

دانلود و خرید کتاب صوتی مرفی

نویسنده:ساموئل بکت
مترجم:سهیل سمی
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مرفی

کتاب صوتی «مرفی» نوشتهٔ ساموئل بکت، شاعر، نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرلندی، با ترجمهٔ سهیل سمی و گویندگی بهرام سروری‌نژاد در استودیو نوار منتشر شده است. ساموئل بکت در سال ۱۹۶۹ به‌خاطر ارائهٔ فرم جدیدی از رمان درام، برندهٔ جایزه نوبل ادبیات شد.

درباره کتاب صوتی مرفی

مرفی ۱۳ فصل دارد. بکت در اواسط اوت ۱۹۳۵ کار نوشتن رمان را آغاز کرد و ظرف ۴هفته حدود ۹‌هزار کلمه نوشت تا اکتبر ۲۰‌هزار کلمه نوشته شد و در ماه فوریه فقط ۳‌فصل از رمان باقی ماند. ساموئل بکت سرانجام ظرف حدود ۱۰‌ماه مرفی را در ۶ دفترچه به پایان رساند. رمان مرفی اولین بار در سال ۱۹۳۸ منتشر شد .

مرفی، شخصیت اصلی داستان شغل پرستاری در بیمارستان روانی ماگدالن را به دست می آورد و در آن جا، وارد دنیای بیماران اعصاب‌ و‌ روان می‌شود. گفتنی است بکت در زمان نگارش این رمان در لندن به روانکاو مراجعه می‌کرده است و در همان دوره، عامدانه و به قصد تجربه‌کردن فضا و روحیه‌ها برای دیدار با دوستش، جفری تامپسن، به بیمارستان می‌رفت. در رمان مطالبی نیز وجود دارد که به خاطرات و دیده‌ها و شنیده‌های بکت از دوران کودکی تا بزرگسالی‌اش مربوط می‌شوند و به‌نوعی شخصیت مرفی را از جهاتی شبیه به خود او می‌دانند.

کتاب صوتی مرفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به رمان‌های تراژیک پیشنهاد می‌شود.

درباره ساموئل بکت

ساموئل بارکْلی بِکت در سال ۱۹۰۶ به دنیا آمد. وی نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و شاعر ایرلندی و برندهٔ جایزهٔ نوبل است. او را به‌عنوان نخستین ابزوردنویسی می‌‌شناسند که شهرت جهانی کسب کرد.

بکت در سال ۱۹۶۹ به دلیل «نوشته‌هایش - در قالب رمان و نمایش - که در فقر [معنوی] انسان امروزی، فرارَوی و عروج او را می‌جوید»، جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد.

بکت، در آثارش، بدون آنکه قصد روایت داستان یا طرح دسیسه‌ای را داشته باشد، به وضعیت بغرنج و پوچ بشر در جهان می‌ ‌پردازد. او به‌خوبی موقعیت انسان تنهای عصرش را که انسان گذشته از فجایع جنگ است، هم در کلام و هم در فضای آثارش، بازنمایی می‌کند.

آثار او بی‌پروا، به‌شکل بنیادی کمینه‌گرا و بنابر بعضی تفسیرها، در رابطه با وضعیت انسان‌ها عمیقاً بدبینانه‌اند. این حس بدبینی اغلب با قریحهٔ طنزپردازی قوی و غالباً نیش‌دار وی تلطیف می‌شود. آثار اخیر او، بن‌مایه‌های موردنظرشان را به‌شکلی رمزگونه و کاهش‌یافته مطرح و ارائه می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های خاص، منحصربه‌فرد و البته مهم آثار این نویسندهٔ ایرلندی، زبان آثار اوست:

زبان آثار بکت همواره حاوی طنز تلخی است که می‌کوشد رابطه و گفتارها را از معنا خالی کند. دنیای آثار او، یک دنیای فراواقعی‌ است که انسان در آن، در نوعی خلأ، گیر افتاده و از این‌رو، تلاش‌های احمقانه‌ای برای برقراری رابطه می‌کند.

برخی از آثار مشهور ساموئل بکت عبارت‌اند از:

نمایشنامه‌ها:

در انتظار گودو (۱۹۵۲)، دست آخر (یا آخر بازی) (۱۹۵۷)، آخرین نوار کراپ (۱۹۵۸)، بازی (۱۹۶۳)، من نه (۱۹۷۲)، فاجعه (۱۹۸۲)، چی کجا (۱۹۸۳)، چرکنویس برای یک نمایشنامه ۱&۲ (۱۹۶۵)، روزهای خوش (۱۹۶۰)، همهٔ افتادگان (۱۹۵۷)

رمان‌ها:

مِرفی (۱۹۳۸)، وات (۱۹۴۵، انتشار ۱۹۵۳)، مالوی (۱۹۵۱)، مالون می‌میرد (۱۹۵۱)، نام‌ناپذیر (۱۹۵۳)، گم‌گشتگان

مصاحبه‌ها:

آخرین دیدار با ساموئل بکت، اثر احمد کامیابی مسک

گفتگوهایی با ساموئل بکت، اثر اوژن یونسکو و ژان لویی بارو

شعرها:

هوروسکوپ (۱۹۳۰)، آنچه واژه هست

ساموئل بکت در سال ۱۹۸۹ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی مرفی

«خورشید بی آن‌که چاره دیگری داشته باشد، بر همان چیزهای قدیمی می‌تابید. مرفی، مثل کسی که پنداری آزاد بود، در دخمه‌ای در وست برامپتن، خارج از نوررس نشسته بود. او اینجا در قفسی جمع و جور و شمالی-غربی که چشم‌اندازی یکپارچه به قفس‌های جمع و جور جنوبی-شرقی داشت، حدوداً ۶ ماه آزگار خورده و نوشیده و خوابیده و لباس پوشیده و درآورده بود. به زودی مجبور می‌شد فکر دیگری بکند، چون آن دخمه رسماً کلنگی و غیرقابل سکونت اعلام شده بود. به زودی مجبور می‌شد کمر همت ببندد و خوردن و نوشیدن و خوابیدن و پوشیدن و درآوردن لباس را در محیطی کاملاً بیگانه آغاز کند.»

معرفی نویسنده
عکس ساموئل بکت
ساموئل بکت

ساموئل بکت رمان‌نویس، نمایش‌‌نامه‌نویس، شاعر، کارگردان تئاتر و مترجم ایرلندی است. بکت به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تئاتر ابزورد شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۶۹ به جایزه‌ی نوبل ادبیات دست‌یافت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۳۷۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۳۷۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان