دانلود کتاب صوتی سه کتاب با صدای علی عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سه کتاب اثر احمد محمود

دانلود و خرید کتاب صوتی سه کتاب

نویسنده:احمد محمود
گوینده:علی عمرانی
امتیاز:
۲.۷از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سه کتاب

کتاب صوتی سه کتاب نوشتهٔ احمد محمود است. علی عمرانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی مجموعه‌داستانی از این نویسندهٔ مشهور ایرانی را در بر گرفته است. در واقه «سه کتاب» عنوان مجموعه‌ای از ۳ کتاب احمد محمود است که پس از سال‌ها دوباره منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی سه کتاب

کتاب صوتی سه کتاب شامل آثار اولیه احمد محمود است که تنها یک بار در سال‌های جوانی او و در شهر اهواز منتشر شده بودند. این مجموعه مشتمل بر ۳ مجموعه داستان با نام‌های «مول»، «دریا هنوز آرام است» و «بیهودگی» است.

گفته می‌شود که برای شناخت آثار احمد محمود باید از نخستین مجموعه داستان کوتاه او یعنی کتاب «مول» که در سال ۱۳۳۸ چاپ شد، آغاز کرد؛ مجموعه‌ای که حضور او را در مقام نویسنده‌ای جستجوگر و قدرتمند اعلام کرد. داستان‌های کتاب «مول» و بیشتر داستان‌های کتاب «دریا هنوز آرام است» (۱۳۳۹) و کتاب «بیهودگی» (۱۳۴۱) سرشار از مشاهدات دقیق دربارهٔ کار و زندگی مردم عادی است. می‌توان گفت گسترهٔ قصه‌های این نویسندهٔ ایرانی سرزمین داغ جنوب و زندگانی ساده و پررنج مردم آن دیار است.

داستان‌های  کتاب صوتی سه کتاب غالباً کوتاه هستند، گفت‌وگوی درونی در آن‌ها غلبه دارد، با ایجاز نوشته شده‌اند، واقعیت‌های اجتماعی را بیان می‌کنند، زندگی مردم فرودست جامعه را که رنج می‌برند، کار می‌کنند و پناهگاهی ندارند، روایت می‌کند. گفته شده است که لقب «داستان‌سرای جنوب ایران» برازندهٔ احمد محمود است؛ نویسنده‌ای که بدون گرایش به فوت‌وفن داستانی مدرنیسم، واقعیت خشن زندگانی مردم جنوب ایران را در افق تاریخی نشان می‌دهد.

شنیدن کتاب صوتی سه کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره احمد محمود

احمد اعطا با نام ادبی احمد محمود ۴ دی ۱۳۱۰ در اهواز به دنیا آمد. او نویسندهٔ معاصر ایرانی بود. او را پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی می‌دانند. داستان‌ها و رمان‌های او در زمرهٔ آثار برجستهٔ ادبیات معاصر ایران شمرده می‌شود.

احمد محمود در سال ۱۳۳۳ نخستین داستان کوتاهش را به نام «صب می‌شه» در مجلهٔ امید ایران منتشر کرد و در سال ۱۳۳۸ توانست اولین مجموعه داستانش به نام «مول» را با سرمایهٔ شخصی به چاپ رساند. معروف‌ترین رمانش «همسایه‌ها» نام دارد؛ همچنین رمان‌ «داستان یک شهر» به‌نوعی دنباله‌ رمان «همسایه‌ها» و روایت دوران تبعید او در شهرهای بندری جنوب ایران است. رمان «زمین سوخته» نیز گزارش این نویسنده از روز و سال‌های شروع جنگ عراق و ایران است.

مجموعه داستان‌های احمدمحمود:

مول (۱۳۳۶)، دریا هنوز آرام است (۱۳۳۹)، بیهودگی (۱۳۴۱)، زائری زیر باران (۱۳۴۶)، پسرک بومی (۱۳۵۰)، غریبه‌ها (۱۳۵۰)، دیدار (۱۳۶۹)، قصه آشنا (۱۳۷۰)، از مسافر تا تبخال (۱۳۷۱).

رمان‌های  احمدمحمود:

همسایه‌ها (۱۳۵۳)، داستان یک شهر (۱۳۵۸)، زمین سوخته (۱۳۶۱)، مدار صفر درجه (۱۳۷۲)، درخت انجیر معابد (۱۳۷۹ - برندهٔ دورهٔ اول جایزهٔ هوشنگ گلشیری به‌عنوان بهترین رمان).

ترجمهٔ احمدمحمود: آدم زنده (رمان - اثر ممدوح‌بن عاطل ابونزال - ۱۳۷۶)

احمد محمود ۱۲ مهر ۱۳۸۱ بعد از تحمل یک دوره بیماری ریوی، در بیمارستان مهراد تهران، درگذشت. کتاب «حکایت حال» حاوی گفت‌وگوی او با لیلی گلستان است.

بخش‌هایی از کتاب صوتی سه کتاب

«هوا تاریک و روشن بود که رسید. به سادگی حساب کرد «صبحانه میخورم، بعد حرکت میکنم. دو ساعت بیشتر راه نیست، ساعت ده اونجا هستم و...، ولی حسابش درست نبود و این را وقتی دانست که سوزنبان بهش گفت: «راه بند شده، دو روزه که ماشینها پشت گردنه خوابیدن، از پریروز صبح تا نیمساعت پیش یکریز برف اومده و گردنه را بسته.» قیافه‌اش توهم رفت، ناراحت شد، توی دلش گفت «من میدونستم، میدونستم که همه جا بد میارم. اصلاً من روز سیزده صفر بخِشت افتادم...» قطار دور شده بود، توی مه غلیظی فرو رفته بود و دیگر صدایش هم شنیده نمی‌شد...»

فهرست سه کتاب

* کتاب مول

مسافر

انتر تریاکی

مول

کابوس

مامور اجرا

سه ساعت دیگر

حسرت

کهیار

* کتاب دریا هنوز آرام است

دریا هنوز آرام است

یک چتول عرق

بود و نبود

معبد

* کتاب بیهودگی

تکرار

آلاچیق

بیهودگی

نظرات کاربران

AS4438
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

داستانهای کوتاه،گرچه قدیمی بودندولی؛ هرگز کهنه وفراموش نمیشوند،گویندگی وانتخاب موسیقی فوق العاده بودند.

گودرز
۱۴۰۲/۰۸/۲۰

کتاب شادروان احمد محمود خیلی عالیه و اثر گذار هست...و همچنین صدای آقای عمرانی مثه اینه که این کتاب رو به فیلم در میاره ...از بس که صدای آقای عمرانی با شخصیتهای کتاب سینک هست ،هیچکس دیگه نمیتوانست اینقدر خوب

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۴۱۶٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۴۱۶٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۸۰۰
تومان