دانلود و خرید کتاب غریبه جی. دی. سلینجر ترجمه کیومرث پارسای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب غریبه

جروم دیوید سلینجر ( ۲۰۱۰- ۱۹۱۹)، نویسنده امریکایی است.

سلینجر که با «ناطور دشت» به اوج قله شهرت و ثروت رسید، بیش از چند دهه در انزوای خودخواسته زندگی کرد.

در بخشی از داستان «آخرین روز آخرین مرخصی» می‌خوانیم:

«جان اف گلد والر پسر، گروهبان فنی با شماره ۳۲۳۲۵۲۰۰ با لباس فلانل خاکستری، پیراهن سفید، یقه باز، جوراب مارکدار، کفش‌های راحتی قهوه‌ای و کلاه قهوه‌ای تیره با نواری سیاه بر سر، پاها را روی میز تحریر نهاده، پاکت سیگاری در دسترس قرار داده و منتظر مانده بود مادرش با تکه‌ای کیک شکلاتی و لیوان پر از شیر وارد شود.

کتاب‌های زیادی، باز و بسته، پرفروش، بدون مشتری، قدیمی، جدید، ویژه هدیه دادن، مخصوص کتابخانه، و کرایه‌ای، به صورت درهم‌ریخته روی زمین دیده می‌شد.

گروهبان در آن لحظه، استودیو میخائیلوف نقاش، با آنا کارنینا و کنت ورونسکی را می‌دید. لحظاتی پیش، پدر زوسیما و الیوشا کارامازوف را ایستاده زیر رواق صومعه دیده و یک ساعت پیش هم از روی چمن‌های بزرگ و اندوهگین متعلق به گتسبی، جیمز گتز گذشته بود. گروهبان شتاب داشت از استودیو میخائیلوف به سرعت بیرون برود تا فرصتی برای توقف در تقاطع خیابان‌های پنجم و چهل و ششم داشته باشد. او و یک مأمور پلیس تنومند به نام بن کالینز، منتظر دختری به نام ادیت دال می‌ماندند تا با هم سوار شوند و بروند. گروهبان می‌خواست افراد و مکان‌های زیادی را ببیند».

معرفی نویسنده
عکس جی. دی. سلینجر
جی. دی. سلینجر
آمریکایی | تولد ۱۹۱۹ - درگذشت ۲۰۱۰

جِروم ديويد سلينجر، نويسنده تأثيرگذار آمريكایی و خالق رمان مشهور ناتور دشت است. او در اول ژانويه سال ۱۹۱۹، در مَنهتن نيويورك به دنيا آمد. پدرش يهودی و مادرش مسيحی بود. پس از اتمام تحصيلات ابتدايی، او را به دانشكده نظامی والی پِنسيلوانيا فرستادند و در آنجاعنوان بدترين دانشجوی تاريخ دانشكده را بدست بياورد. او در سن هجده سالگی، چند ماهی را به اروپا رفت و به محض برگشتن به آمريكا، در سال ۱۹۳۸ وارد يكی از دانشگاه‏‌ها شد ولی بازهم تحصيلاتش را نيمه كاره رها كرد.

نظرات کاربران

Kiarash768
۱۳۹۷/۱۲/۰۴

این کتاب جزو بهترین کتاب هایی بود که من خودم البته ممکنه آخرش کمی دچار سردرگمی بشین ولی از نظر فلسفه ذهن و خود درگیری و آشفتگی مردم این دوره زمونه نکات بسیار جالبی رو میگه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
زندگی من، روز به روز است.
A~
هولدن کجا هستی؟ مهم نیست که مزخرف بگویند و تأکید کنند که گم شده‌ای. صدای مرا می‌شنوی؟ بله، چون همه را به یاد دارم. نمی‌توانم گذشته را فراموش کنم. بنابراین، گوش بده. به افسر یا درجه‌داری مراجعه کن و بگو حضور داری و گم نشده‌ای. بیهوده پرسه نزن. کاری نکن که مردم فکر کنند گم شده‌ای.
ن. عادل

حجم

۱۳۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۳۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان