دانلود کتاب صوتی ناتور دشت با صدای عرفان ابراهیمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ناتور دشت اثر جی. دی. سلینجر

دانلود و خرید کتاب صوتی ناتور دشت

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ناتور دشت

کتاب صوتی ناتور دشت نوشتهٔ جی. دی. سلینجر و ترجمهٔ آراز بارسقیان است. عرفان ابراهیمی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتیْ حاوی یک رمان از زبان نوجوانی متفاوت است.

درباره کتاب صوتی ناتور دشت

کتاب صوتی ناتور دشت قهرمانی نوجوان دارد. این نوجوان که راوی رمان نیز هست، نیویورکی و ۱۶ساله است و «هولدن کالفیلد» نام دارد. او در شرایطی خاص، مدرسه‌اش در پنسیلوانیا را ترک کرده و ۳ روز را به‌صورت مخفیانه در نیویورک می‌گذراند. هولدن به‌شکل خارق‌العاده‌ای، هم بسیار ساده و هم بسیار پیچیده است و این موضوع، صدور نظری قطعی دربارهٔ این شخصیت و داستانش را عملاً غیرممکن می‌کند. نقطه‌نظرهای گوناگونی در این رمان به چشم می‌خورند. کودکان، بزرگترها و افراد نادیده‌گرفته‌شده موضوع این رمان هستند، اما همان‌طور که انتظار می‌رود، افکار هولدن، شیواترین و به‌یاد‌ماندنی‌ترین نقطه‌نظر موجود در این رمان صوتی هستند. این رمان کلاسیک اثر جی. دی. سلینجر برای اولین‌بار در سال ۱۹۵۱ به چاپ رسید؛ رمانی که به زیبایی تمام، بیانگر خشم‌ها و سرکشی‌های دوران نوجوانی است. ناتور دشت در تمامی فهرست‌های برترین آثار ادبی دنیا، جایی همیشگی داشته و از تأثیرگذارترین آثار نوشته‌شده در قرن بیستم بوده است. این کتاب صوتی، به‌خاطر بیان بی‌پرده و صریحِ تمام افکار یک نوجوان، بارها باعث به‌وجودآمدن جنجال‌های مختلفی شده است؛‌ بااین‌حال در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، هر نوجوانی بی‌صبرانه دوست داشته این کتاب را بخواند. شما آن را بشنوید.

شنیدن کتاب صوتی ناتور دشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر امریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی. دی. سلینجر

جِروم ديويد سلينجر در اول ژانويهٔ سال ۱۹۱۹ در مَنهتن نيويورک به دنيا آمد. او یک نويسندهٔ آمريكایی بود. جی. دی. سلینجر پس از اتمام تحصيلات ابتدايی، به دانشكدۀ نظامی والی پِنسيلوانيا فرستاده شد و آنجا عنوان بدترين دانشجوی تاريخ دانشكده را به دست آورد. او در ۱۸سالگی، چند ماهی به اروپا رفت و به‌محض برگشتن به آمريكا، در سال ۱۹۳۸، وارد يكی از دانشگاه‏‌ها شد، اما باز هم تحصيلاتش را نيمه‌كاره رها كرد. سلینجر در جوانی عاشق «اونا اونيل» شد و تا توانست برايش نامه نوشت؛ با‌اين‌حال «اونا اونيل» با «چارلز چاپلين» ازدواج كرد.

سلینجر در سال ۱۹۴۰ اولين داستانش را به نام «جوانان» در یک مجله چاپ کرد و سپس وارد ارتش شد. او در ارتش، به‌عنوان گروهبان يكم پياده در جنگ جهانی دوم شركت كرد. وقتی متفقين در خاک فرانسه و ساحل نورماندی پياده شدند، شجاعت زيادی از خودش نشان داد. «ناتور دشت» را سلينجر در سال ۱۹۴۵ به‌عنوان نخستین رمانش نوشت و توانست آن را در سال ۱۹۵۱ به‌طور رسمی و به‌صورت كتاب در آمريكا و بريتانيا به چاپ برساند؛ بااين‌حال چاپ اين كتاب، به‌بهانۀ اينكه غيراخلاقی است، در مناطقی از آمريكا ممنوع شد و در سال ۱۹۹۰ از طرف انجمن كتابخانه‏‌های ايالات‌متحده نیز جزو كتاب‏‌های ممنوع‌الچاپ اعلام شد.

از رمان‌ها و داستان‌های بلند او می‌توان به این‌ها اشاره کرد: ناطور دشت (ناتور دشت)، فرنی و زویی، تیرهای سقف را بالا بگذارید، نجاران و سیمور، جنگل واژگون، ۱۶ هپ‌ورث، ۱۹۲۶.

مجموعه داستان‌های او عبارتند از: دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل‌وهشتم، هفته‌ای یه‌بار آدمو نمی‌کشه، نغمهٔ غمگین، یادداشت‌های شخصی یک سرباز، دختری که می‌شناختم.

از آثار سلینجر برای تولید آثاری در قالب‌های دیگر نیز اقتباس شده است. داریوش مهرجویی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی، فیلم «پری» را با برداشتی آزاد از رمان «فرنی و زویی» اثر سلینجر ساخته است؛ همچنین مهرجویی در فیلم «هامون» از زبان شخصیت اصلی، اشاره‌ای به آن دارد. کتاب ناتور دشت نیز در سریال Ghost in the Shell: Stand Alone Complex موردبحث قرار گرفته است. جی. دی. سلینجر در ۹۱سالگی، در ۲۷ ژانويهٔ ۲۰۱۰، به مرگ طبيعی درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی ناتور دشت

چاخان ترین چاخانی هستم که به عمرت دیدی. خودم می‌دانم افتضاح است. این‌قدر که می‌توانم عین آب‌خوردن وقتی می‌خواهم بروم مجله بخرم، الکی بگویم دارم می‌روم اُپرا. افتضاح است.

معرفی نویسنده
عکس جی. دی. سلینجر
جی. دی. سلینجر
آمریکایی | تولد ۱۹۱۹ - درگذشت ۲۰۱۰

جِروم ديويد سلينجر، نويسنده تأثيرگذار آمريكایی و خالق رمان مشهور ناتور دشت است. او در اول ژانويه سال ۱۹۱۹، در مَنهتن نيويورك به دنيا آمد. پدرش يهودی و مادرش مسيحی بود. پس از اتمام تحصيلات ابتدايی، او را به دانشكده نظامی والی پِنسيلوانيا فرستادند و در آنجاعنوان بدترين دانشجوی تاريخ دانشكده را بدست بياورد. او در سن هجده سالگی، چند ماهی را به اروپا رفت و به محض برگشتن به آمريكا، در سال ۱۹۳۸ وارد يكی از دانشگاه‏‌ها شد ولی بازهم تحصيلاتش را نيمه كاره رها كرد.

نظرات کاربران

negar
۱۴۰۲/۱۰/۲۸

کتاب و گویندگی عالی بود .خداقوت به گوینده کتاب

زمان

۷ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۳۲۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۳۲۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان