دانلود کتاب صوتی به خدای ناشناخته با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی به خدای ناشناخته اثر جان اشتاین‌بک

دانلود و خرید کتاب صوتی به خدای ناشناخته

گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی به خدای ناشناخته

کتاب صوتی به خدای ناشناخته نوشتهٔ جان اشتاین بک و ترجمهٔ شهرزاد لولاچی است. رضا عمرانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی حاصل روحیهٔ همدردی با کارگران مزارع و دشواری‌های خاص حاکم بر زندگی آن‌ها است و زندگی یک  کارگرِ کشاورز را روایت می‌کند.

درباره کتاب صوتی به خدای ناشناخته

رمان صوتی به خدای ناشناخته یکی از بهترین آثار دورهٔ جوانی جان اشتاین بک به‌شمار می‌رود. این رمان صوتی روایت زندگی کارگرِ کشاورزی به نام «جوزف وین» است که برای تحقق رؤیاهای خود، پدر و برادرانش را ترک می‌کند و به غرب آمریکا می‌رود. توفیق او در تحقق رؤیاهایش با یک ارتباط جسمی و روحی با طبیعت همراه است. مردی که گویی با زمین حرف می‌زند و آن را می‌فهمد و به درکی ویژه دربارهٔ آن رسیده است. اشتاین بک در این رمان بیش از هر چیز به جنبه‌های انسانی ماجرا توجه دارد و بر رابطهٔ درونی میان انسان و طبیعت تمرکز می‌کند. متن اثر حال‌وهوای شاعرانه‌ای دارد، البته این شاعرانگی نه صرفاً در نثر و زبان که در محتوای اثر نیز خودنمایی می‌کند.

گفته می‌شود که به خدای ناشناخته قصه‌ٔ زمین است؛ قصهٔ کوشش‌های «جوزف وین» برای یافتن زمین‌های بکر و دست‌نخورده و جاری‌کردن و زایش و زندگی در آن‌ها. «جوزف وین» در انتظار آمدن روح پدرش، زمینی انتخاب می‌کند که در دره‌ای خشک است. در نهایت روح پدرش در درخت بلوط روبه‌روی خانه‌اش که بر فراز آن سایه انداخته است، هلول می‌کند. جوزف برادرانش را نزد خود می‌آورد و کشت‌وکار آغاز می‌شود. زمین پوست می‌اندازد و گلهٔ بزرگی از گاو و گوسفند در مراتع سرسبز زمین جوزف رها می‌شوند؛ گله‌ای که خود جوزف یک‌به‌یک، جفت‌گیری و زایش آن‌ها را با شوق می‌نگرد؛ گویی که آن‌ها انسان‌اند یا جوزف خود جزئی از این حیوانات است. او هیچ تفاوتی میان انسان و حیوانات نمی‌بیند، او فاصله‌ای میان خود و زمین نمی‌بیند. او خودِ زمین است. «جوزف وین» با ایمانی که به طبیعت دارد، به‌نوعی الهام‌بخش است. او سخت، بی‌کینه و پر رمزوراز است و مثل زمین غیرقابل‌نفوذ. او به زمین عشق می‌ورزد و همچون زمین به باران عشق می‌ورزد. او چشم‌های زمین است که خیره به آسمان است تا ابرها برآیند و توفان دربگیرد و باران ببارد، بارانی که برای زنده‌ماندن زمین ضروری است.

شنیدن کتاب صوتی به خدای ناشناخته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جان اشتاین بک

جان ارنست اشتاین‌ بک جونیور ۲۷ فوریه ۱۹۰۲ در کالیفرنیا، امریکا، به دنیا آمد. پدرش خزانه‌دار و مادرش آموزگار بود و خودش هم در دانشگاه در رشتهٔ زبان و ادبیات انگلیسی درس خواند. پس از تحصیل به نیویورک رفت و روزنامه‌نگاری را آغاز کرد. پس از مدتی به کالیفرنیا برگشت و آنجا به کارهای مختلفی مشغول شد. همین کارها باعث شد تا او با رنج زندگی کارگران آشنا شود و این آشنایی هم باعث شد تا بتواند به‌خوبی درباره‌ٔ آن‌ها بنویسد. او یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبی آمریکا و یکی از نمایندگان مکتب ناتورالیسم است که در سال ۱۹۴۰ جایزهٔ پولیتزر و در سال ۱۹۶۲ جایزهٔ نوبل ادبی را از آن خود کرد.

نخستین اثر جان اشتاین بک «جام زرین» نام داشت که آن را در سال ۱۹۲۹ نوشت. نگاه انسان‌دوستانه و دقیق او به جهان پیرامون و چهرهٔ رنج‌کشیدهٔ خودش سبب درخشش او در نوشتن آثاری چون «موش ‌ها و آدم‌‌ها» و «خوشه‌های خشم» شد. از میان کتاب‌های دیگر او نیز می‌توان به «دهکدهٔ فراموش‌شده»، «ماه پنهان است»، «به خدای ناشناخته»، «راستهٔ کنسروسازی»، «اتوبوس سرگردان»، «مروارید»، «پنجشنبهٔ شیرین»، «شرق بهشت»، «در نبردی مشکوک» و «خون آن‌ها قوی است» اشاره کرد.

جان اشتاین ‌بک در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ در ۶۶ سالگی به دلیل بیماری قلبی در نیویورک چشم از جهان فروبست.

بخش‌هایی از کتاب صوتی به خدای ناشناخته

«پدر آنجلو از روی صندلی برخاست و رفت بالای سر جوزف و گفت: «پسرم، شما بیمارید. هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی ناخوش هستید. با کلیسا می‌آیید تا روحتان شفا یابد؟ آیا به مسیح ایمان دارید و برای نجات روح خود دعا می‌کنید؟»

جزف از جا جست و خشمگینانه روبه‌روی کشیش ایستاد. «روح من؟ روح من به‌درک! می‌گویم زمین دارد می‌میرد. برای زمین دعا کنید!»»

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

کاربر آرزو روان
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

ترجمه خوب و با صدای آقای عمرانی واقعاً شنیدنی بود

زمان

۹ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۵۱۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۵۱۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان