دانلود و خرید کتاب معنای زندگی آلن دو باتن ترجمه محمدباقر اسمعیل‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب معنای زندگی

معنای زندگی کتابی از آلن دوباتن فیلسوف معاصر است. دوباتن مدرسه‌ای را با عنوان آموزشگاه زندگی و با هدف ایجاد زندگی رضایت‌بخش برای مردم تاسیس کرد. آثار منتشر شده از سوی این آموزشگاه کمک می‌کند تا خوانندگان درک بهتری از خود پیدا کنند و جنبه‌های مختلف زندگی خود را بهبود ببخشند.

درباره کتاب معنای زندگی

آلن دوباتن در کتاب پیش‌رو تلاش می‌کند تا معنای زندگی را کشف کند. او اعتقاد دارد همه ما باید درخصوص جست‌وجوی معنای زندگی قدم برداریم. زندگی معنادار به زندگی شاد نزدیک است اما تفاوت‌های اساسی نیز با آن دارد. معنای زندگی هر شخصی با توجه به توانمندی‌های او از دیگران متفاوت است. با مطالعه کتاب معنای زندگی درمی‌یابیم فعالیت‌های معنادار آن‌هایی هستند که ارزش بسیاری برای‌شان قائل هستیم و با شدت بیش‌تری دل‌تنگ‌شان می‌شویم. مباحث مطرح شده توسط آلن دوباتن در کتاب معنای زندگی حول هشت فعالیت عمده معنادار قرار دارد که عبارتند از: عشق، خانواده، کار، دوستی، فرهنگ، سیاست، طبیعت و فلسفه. دوباتن امید دارد با مطالعه این کتاب، معنای زندگی خود را دریابیم و قدر آن را بیش از پیش بدانیم.

خواندن معنای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

ما نیز همچون آلن دوباتن اعتقاد داریم کشف معنای زندگی به همه ما انسان‌ها ارتباط دارد. همه ما باید در جست‌وجوی معنای زندگی باشیم؛ بنابراین مطالعه کتاب معنای زندگی را به همه مخاطبان پیشنهاد می‌کنیم.

 درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا، که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ی فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در موسسه‌ی خود یعنی مدرسه‌ی زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ی فلسفه‌ی روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ی موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ی انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌شده‌اند.

دوباتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاهِ هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های الن دوباتن، تسلی بخشی‌های فلسفه و هنر سیر و سفرنام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ی زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی کردن را نمی‌آموزند مدرسه زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ی این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ی آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این موسسه کار می‌کنند. نکته‌ی جالب این است که با توجه به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ی زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدیو، جلسه‌ی روانکاوی و ... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون شانزده کتاب شبه داستانی منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی ‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی به فارسی ترجمه‌شده‌اند و همه‌ی آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرارگرفته‌اند.

بخشی از کتاب معنای زندگی

دوستی واقعآ برای چیست و به چه دلیل باید با کسی دوست شویم؟

مشکل این است که ایدهٔ وجود هدف مشخصی در دوستی، ما را معذب می‌کندو به بیان دیگر: انتظار نداریم که دوستی هدف خاصی داشته باشد و حتی فکر کردن به این موضوع هم برای ما ناخوشایند است و موجب آزار روحی ما می‌شود. شاید یکی از دلائل این بی‌هدفی در این باشد که ما هدف را منحصر به انگیزه‌های ناخوشایندتر یا شک‌برانگیزتر می‌دانیم. با این‌حال، یعنی فرار ما از هدف‌گذاری در انتخاب دوست و نیز دوام دوستی، اما هدفمند بودن طرح رفاقت، تضمینی برای انتخاب درست و موجه دوست و یا تداوم دوست امروز و فردای ما نمی‌شود. در حقیقت، هر چه بیشتر بدانیم و آگاه باشیم که هدف از دوستی ممکن است چه باشد، بیشتر می‌توانیم روی این نکته تمرکز نماییم که با هر کسی که در زندگی ما حضور دارد چه باید بکنیم و چگونه برخورد داشته باشیم. در حقیقت، و با احتساب این ضوابط برای دوستیابی و پایش دوستی موجودمان، گاهی اوقات ممکن است به این نتیجه برسیم که اصلا نباید دور و بر کسی بگردیم و با او در ارتباط باشیم، و این امر شدیدآ به ما کمک می‌کند تا در تعیین اهداف درست خود تلاش کنیم. به طور کلی نکته‌های هدفداری هستند که می‌توانیم هنگام برقراری رابطه با افرادی که می‌شناسیمشان، آنها را مد نظر داشته باشیم. استفاده از فرصت‌ها و موقعیت‌هایی‌که برای ما فراهم می‌شود و درک کردن آنها، نقشی اساسی و مهم در شکل دادن به زندگی و هویت اجتماعی معنادار ما هستند.

روابط شبکه‌ای و چند سویه شبکهٔ ارتباطاتی و چند سویه دوستانه، از موقعیت و شرایط مناسبی برخوردار نیست و گاهی با خودشیفتگی، خودخواهی و افاده‌فروشی هم‌معنا شمرده می‌شود. اما در اصل، استفاده از روابط شبکه‌ای و چند سویه، به معنای درخواست کمک و همیاری و همراهی است. دلیل اصلی این کار، آگاهی از شکنندگی شخصیت و محدودیت‌های هر یک از ماست، و اینکه ما چقدر به پشتیبانی، حمایت و قدرت دیگران نیازمندیم.


نظرات کاربران

کاربر ۲۵۲۲۳۵۶
۱۳۹۹/۱۰/۱۲

ترجمه و ویراستاری خوب نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
وقتی که عاشق کمال می‌شویم و به کمال‌پرستی رو می‌آوریم، اشتباه نمی‌کنیم، اما این امر درد و رنج فراوانی را برای ما به همراه خواهد آورد.
احسان رضاپور
همهٔ ما تا به حال از پیچیده‌ترین و البته بیشترین فواید قوم و خویش‌پرستی بهره برده‌ایم. همهٔ ما هم کم و بیش به این اصل اعتقاد داریم که بدون استفاده از روابط فامیلی و پارتی‌بازی خانوادگی به اینجا نمی‌رسیدیم. دلیل این امر هم واضح و مبرهن است که از وقتی به دنیا آمده‌ایم این موضوع به ما منفعت رسانده است و از مزایای آن بهره برده‌ایم، یعنی علی‌رغم وجود میلیون‌ها کودک دیگر در سرتاسر دنیا، و بدون توجه به نقاط قوت ما (که آن موقع در حقیقت هیچ نقطه قوتی نداشتیم)، والدین ما و سایر اعضای خانواده تصمیم گرفته‌اند که از ما مراقبت کنند و زمان، عشق و محبت و پول زیادی را صرف بزرگ کردن و خوشبخت نمودن ما بکنند.
احسان رضاپور
آگاهی داشتن از ریشهٔ حقایق دوران گذشتهٔ انسان‌ها باعث می‌شود که ما صبورتر، بخشنده‌تر و سخاوتمندتر باشیم
احسان رضاپور
یکی از فواید داشتن کار معتبر و دلخواه این است که ما، اساسآ و به‌طور ریشه‌ای حسادت را کنار می‌گذاریم و از دام حسدورزی برای همیشه رها می‌شویم.
احسان رضاپور

حجم

۳۰۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

حجم

۳۰۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان