دانلود و خرید کتاب منحنی خلاقیت الن گنت ترجمه هما قناد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منحنی خلاقیت اثر الن گنت

کتاب منحنی خلاقیت

نویسنده:الن گنت
مترجم:هما قناد
امتیاز:
۳.۷از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب منحنی خلاقیت

کتاب منحنی خلاقیت اثر آلن گنت با ترجمه‌ی هما قناد به ما یاد می‌دهد چگونه ایده‌ی درست را در زمان درست پرورش دهیم

درباره‌ی کتاب منحنی خلاقیت

کتاب منحنی خلاقیت یک اثر خواندنی از آلن گنت است که به ما کمک می‌کند ایده‌ی درست را در زمان درست پرورش دهیم. آلن گنت در ابتدای کتاب مطالبی درباره‌ی خلاقیت می‌گوید. اینکه چطور تمام چیزهایی که درباره‌ی خلاقیت به ما گفته‌اند، چیزی بیشتر از یک مشت افسانه نیستند. او با استفاده از تجربه‌های بی‎نظیری که از سال‌ها کار کردن به دست آورده است و با تحلیل و بررسی کار شرکت‌های بزرگ و موفق و حتی افراد سرشناس در رشته‌های مختلف رازهایی را برملا می‌کند. رازهایی که رسیدن به موفقیت تجاری در هر زمینه‌ای را تضمین می‌کند. 

خلاقیت زمانی می‌تواند مفید و موثر باشد که ایده‌هایمان را به مرحله‌ی عمل درآوریم. اما زمان درست برای انجام این کار را در کتاب منحنی خلاقیت می‌توانیم یاد بگیریم.

کتاب منحنی خلاقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 کتاب منحنی خلاقیت یک اثر خواندنی برای تمام افرادی است که در تلاشند تا خلاقیتشان را دوباره پیدا کنند. اگر می‌خواهید ایده‌هایتان را پرورش دهید و آن‌ها را عملی کنید، کتاب منحنی خلاقیت را حتما بخوانید. 

درباره‌ی آلن گنت

آلن گنت بنیانگذار و مدیر عامل شرکت TrackMaven ، یک پلتفرم تحلیلی در زمینه بازاریابی است که مشتریان آن مایکروسافت، ماریوت، سکس فیفت اونیو، هوم دیپو و... بوده‌اند. او از سال ۲۰۱۸ در سمت مدیر ارشد استراتژی Skyword ، پلتفرم اصلی بازاریابی محتوا است که با شرکت قبلی ادغام شد، فعالیت می‌کند.

بخشی از کتاب منحنی خلاقیت

به همه ما درباره ماهیت خلاقیت دروغ گفته‌اند.

تاجایی‌که همه به یاد داریم، فرهنگ ما به این داستانِ ساختگی دامن زده که موفقیتِ خلاقانه نتیجهٔ اتفاقی ناگهانی است. نوشتن پرفروش‌ترین رمان‌ها، کشیدن نقاشی‌های محبوب یا ساختن اپلیکیشن‌های وایرال‌شده کیفیتی جادویی و بی‌ارتباط با عقلانیت و منطق دارند که مختص نابغه‌هاست، نه ما مردنی‌ها.

درواقع قرن‌هاست که افراد خردمند و سخن‌سنج با بیان حکایاتی درمورد نبوغِ خلاقانه ما را مجاب کرده‌اند که در پسِ دستاوردهای خلاقانه، سازوکاری منحصربه‌فرد، نیمه‌خودآگاه و ظاهراً الهی وجود دارد.

هدف من از نوشتن کتاب منحنی خلاقیت این است که حقیقت را درمورد موفقیتِ خلاقانه برملا کنم؛ درواقع پشتِ آنچه به موفقیت تبدیل می‌شود علمی نهفته است و علم عصب‌شناسیْ امروزه تواناییِ بی‌نظیری برای رمزگشایی و طراحیِ لحظاتِ «الهام‌بخش» به ما می‌دهد. این توانایی برای به‌وجودآوردن اثر محبوبی که مخاطب از آن سیر نشود موردنیاز است.

من همیشه به الگوها و نمودارها اعتیاد داشته‌ام. به‌عنوان یک کودک، اعتیادم به‌شکل ساعت‌های بی‌شمارِ بازی‌کردن با رایانه درآمد که تماشا می‌کردم و منتظر بودم ببینم هوش مصنوعی چطور عمل می‌کند تا من بتوانم حریفِ مجازی‌ام را نابود کنم و سلطنت یا سیاره یا کشور (به‌نظرم متوجه منظورم می‌شوید) را نجات دهم. در نوجوانی، این قضیه تبدیل شد به علاقهٔ شدید و کوتاه‌مدت به پذیرفتنِ نقش در بازی‌های رایانه‌ای.

امروز این آدم عجیب‌غریب دو خانهٔ مختلف پیدا کرده است.

من روزها یک شرکت را اداره می‌کنم که با برندهای بزرگِ تجاری همکاری و به آن‌ها کمک می‌کند معنا یا به‌عبارتی نمودارِ داده‌های بازاریابیِ خود را کشف کنند. ما به پانصد شرکتِ منتخبِ مجلهٔ فورچن و استارتاپ‌های بزرگ کمک می‌کنیم طبق داده‌های گذشتهٔ خود، شبکه‌ها، پیام‌ها و روش‌هایی را پیدا کنند که در آینده به بهترین شکل جواب می‌دهند.

شب‌ها هر کاری امکانش باشد می‌کنم تا به این سؤال پاسخ بدهم که آیا موفقیتِ خلاقانه الگوی خاصی دارد یا نه. در دو سال گذشته با چند تا از موفق‌ترین مبتکرانِ دنیا مصاحبه کرده‌ام. از غول‌های آشپزی گرفته تا پرفروش‌ترین رمان‌نویس‌ها و حتی مؤسسانِ برترِ یوتیوب، با بعضی‌از به‌اصطلاح نوابغِ خلاقِ زمانِ خود معاشرت کرده‌ام، غذا خورده‌ام، گپ زده‌ام و از طریق اسکایپ صحبت کرده‌ام.

به‌علاوه، با برجسته‌ترین استادان دانشگاهی درمورد خلاقیت، نبوغ و علم عصب‌شناسی حرف زده‌ام.

چه‌چیزی فهمیده‌ام؟

نظرات کاربران

محسن
۱۴۰۰/۰۶/۱۶

کتاب این موضوع را توضیح می‌دهد که برخلاف تصوری که از خلاقیت وجود دارد، یک چیز لحظه‌ای و آنی نیست و ایده‌ها به آدم‌ها خلاق الهام نمی‌شود بلکه خلاقیت در مسیر و الگوی مشخصی اتفاق می‌افتد. بیشتر آدم‌های خلاق هم

- بیشتر
tasnim
۱۳۹۹/۱۲/۱۳

سلام راستش من کتاب رو بر اساس مطالبی ک قبلاً راجع به خلاقیت خونده بودم پراکنده🤚 خواندم تا دویست صفحه ای ک الان خونده کتاب رو راجع به پروش خلاقیت ب اون شکل معمولش مطلب گفته نشده و به من کمک

- بیشتر
امیرحسین
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

کتاب خیلی خوبی بود...این قضیه رو کامل باز میکنه که چرا مردم با یک ایده جدید می تونن کاملا ارتباط برقرار کنن و با یک ایده نمی تونن...و اساسا تمایز این دو از هم رو به خوبی توضیح میده.

معصومه بهرمن
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

کتاب قشنگ و پر باری بود. در مورد اینکه تمام خلاقان جهان از روشی مشابه هم استفاده کرده اند . ایشون اون روش رو، به منحنی خلاقیت تعبیر کرده که چهار گام داره. از جمله تقلید ، جمع آوری اطلاعات

- بیشتر
dashti
۱۴۰۱/۰۲/۰۷

کتاب فوق العاده ای است و نگاه نو به خلاقیت دارد . از خواندن آن لذت بردم

Sepideh
۱۴۰۱/۰۱/۲۴

کتاب خوبی در زمینه خلاقیت و باورهای پیرامون آن و همچنین روش هایی برای پرورش خلاقیت می باشد. به کسانی که می خوان خلاقیت رو با دیدی نو نگاه کنن و درش شیرجه بزنن توصیه میکنم.

zahra00
۱۴۰۰/۰۹/۲۵

کتاب خوبی بود، اما شاید خلاصه تر هم می شد نوشت، چیزی که به نظرم کتاب روش تاکید داره اهمیت سرمایه داری و مصرف گرایی ست و با روحیه من سازگار نبود

کاربر ۱۴۱۵۵۸۶
۱۴۰۲/۱۱/۱۹

کتاب شبیه یه تز دکتراست اینطوری که توش کلی مطالعه موردی جمع اوری شده تا نشون بده مفهومی به اسم منحنی خلاقیت وجودداره این کتاب حدود ۴۰۰ صفحه ای برای نحوه کارکرد این منحنی بدون اغراق ۲۰ صفحه مطلب منسجم

- بیشتر
ریحانه شاکر
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

آلن چقدر حرف میزنی ولی تا اینجاشو که خوندم نکاتی گفته که به دردم میخوره

ftme
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

نگاهش به خلاقیت جدید و جالب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۸)
داشتن هم‌نشینان مناسبْ شاید مهم‌ترین بخش فرایند خلاقیت باشد.
محسن
پس خلاقیت زمانی شکوفا می‌شود که اقتصاد رشد کند.
Elaheh
برای به‌وجودآوردن چیزی تازه باید با آنچه از قبل وجود دارد آشنایی داشته باشید.
Elaheh
نبوغ خلاقانه بیشتر پدیده‌ای اجتماعی است تا بازتابی از اینکه یک فرد چقدر مبتکر، مترقی یا بانفوذ است.
Elaheh
تمرین غیرهدفمند، یعنی تمرین چیزهایی که از قبل می‌دانستید، تنها فرایندهای ذهنی‌ای را تقویت می‌کند که قبلاً پا گرفته‌اند. تمرین هدفمند به هنرجو اجازه می‌دهد روش‌های ذهنیِ جدیدی را به دست بیاورد و به‌وسیلهٔ آن، تواناییِ خود را بهبود ببخشد.
Elaheh
آدم از هرکسی می‌تونه یاد بگیره.
محسن
دوپامین انتقال‌دهندهٔ لذت نیست، انتقال‌دهندهٔ انگیزه است.
صبا بانو:)
تعریف علمی و استانداردِ خلاقیت از این قرار است: «توانایی ساختن چیزی تازه که ارزشمند هم باشد.»
محسن
«غیرارادی‌بودنِ مهارتْ دشمنِ رشدشه. اگه کارها رو به‌صورت ناخودآگاه انجام بدین، تواناییِ کنترلِ کارتون رو از دست می‌دین.»
Elaheh
خلاصه اینکه استادشدن در یک مهارت به ساعت‌ها تمرینِ هدفمند نیاز دارد و تعداد دقیقِ ساعت‌ها متفاوت است.
Elaheh

حجم

۶۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۶۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان