دانلود و خرید کتاب قواعد بازی لوئیجی پیرآندللو ترجمه کامران برادران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قواعد بازی اثر لوئیجی  پیرآندللو

کتاب قواعد بازی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قواعد بازی

نمایش‌نامه دوپرده‌ای قواعد بازی اثری از لوییجی پیراندللو رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس ایتالیایی برنده نوبل ادبی ۱۹۳۴  است. پیرآندللو نمایش‌نامه قواعد بازی را در سال ۱۹۱۸ نوشت. پیش از ان که ویلیام باتلر بیتس نمایش‌نامه بی نظیر جلجتا را خلق کند.

 این اثر داستان آدم‌هایی است که به دنبال امیال و هوس‌های خود می‌روند و در آخر، این امیال جسمیتی خشونت ‌آمیز پیدا می‌کند و آنها را از پا درمی‌آورد. 

درباره کتاب قواعد بازی

قواعد بازی درباره مردی به اسم لئونه است که زنش از او دوری و به او خیانت می‌کند. زن مدت‌ها است که به این کار ادامه می‌دهد اما لئونه به جای عکس‌المعل و خشمگین شدن، خودش را از هر نوع احساسی خالی می کند و همین موضوع سرآغاز فاجع‌ای می‌شود که دامن همه شخصیت‌های را می‌گیرد.

خشونتی که آندللو در این اثر می‌نمایاند چیزی نیست که انسان را به یک موجود منضبط و مطیع تبدیل کند بلکه قدرتی است که ماندگاری‌اش را در حفظ و کنترل حیات می‌داند. قدرتی که هدفش کنترل حیات است و تنها از این راه می‌تواند وجود داشته باشد. 

 قواعد بازی نمایانگر یک خشونت ناب است، خشونتی که به صورت خواننده سیلی می‌زند و او را مدهوش می‌کند.

 درباره لوییجی پیراندللو

لوییجی در سیسیل متولد شد. پدر او بازرگان بود و انتظار داشت که پسرش شغل او را انتخاب کند. اما لوییجی در تحصیلاتش موفق بود و توانست در رشتهٔ ادبیات ادامهٔ تحصیل دهد. او وارد دانشگاه رم شد و بعد از آن برای تحصیل به بن رفت و تز دکترای خود را دربارهٔ گویش بومی سیسیلی تکمیل کرد. پیراندللو در نخستین کوشش خلاقش مراثی رم گوته را ترجمه کرد و بعد از آن توجهش را بر ادبیات داستانی ناتورالیستی متمرکز کرد. او در سال ۱۸۹۳، نخستین رمان خود، مطرود را نوشت.

او که مدت‌ها استاد سبک‌شناسی دانشگاه رم بود، تا بعد از جنگ جهانی اول در کارش ناشناخته ماند؛ تا اینکه نمایش‌نامه‌ای با نام «شش کاراکتر در جستجوی یک نویسنده» شهرتی ناگهانی برایش آورد. 

پیراندللو زندگی سختی را گذراند و دردهای زیادی از جمله ورشکستگی پدر، زندگی در محله‌ای خشن و روان‌پریشی همسرش را متحمل شد.

پیراندللو به درونیات افراد علاقه بسیار داشت و شخصیت‌های داستانی‌اش را بیشتر با قرار دادن آن‌ها در موقعیت‌های خیالی خلق می‌کرد تا شرایط واقعی. امروزه پیراندلو به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نمایشنامه‌نویسان قرن بیستم شناخته می‌شود.

آثار مهم لوییجی پیراندللو عبارتند از: درد مطبوع، عشق بدون دلبستگی، سفیدی‌ها و سیاهی‌ها، مسخرهٔ مرگ و زندگی، نوبت، زمان، زن مطرود، هانری چهارم، بیست داستان.

نظرات کاربران

jack black
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

حالت شخصیت ها معمولا تو کروشه نوشته میشه که اینجا همینطوری حتی بدون ویرگول نوشته شده بود. توصیف فضا وسط سطر نوشته میشه، که بازهم نبود. بین اسم شخصیت و متنی که قراره از قول اون نوشته بشه یه فاصله گذاشته میشه،

- بیشتر
C
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

Z98JB6NGDN6SX 50 درصد تخفیف کتاب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴,۷۵۰
تومان