دانلود و خرید کتاب نوشتن مانند بزرگان؛ جلد اول ویلیام کین ترجمه مریم کهنسال نودهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوشتن مانند بزرگان؛ جلد اول اثر مریم کهنسال نودهی

کتاب نوشتن مانند بزرگان؛ جلد اول

معرفی کتاب نوشتن مانند بزرگان؛ جلد اول

نوشتن مانند بزرگان اثر ویلیام کین جلد اول از مجموعه درباره ادبیات نشر چشمه است. ویلیام کین استاد برجسته دانشگاه نیویورک و مدرسه عالی بوستون کتاب نوشتن مانند بزرگان را در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد. کین در این کتاب به بسیاری از دانشجویانش کمک کرد تا خلاقیت داستانی و کیفیت نثرشان را ارتقا دهند.

درباره کتاب نوشتن مانند بزرگان

ویلیام کین در این کتاب با شیوه‌ای جذاب و مبتنی بر نمونه‌های موردی و با روش همانندسازی شیوه نویسندگی ۲۱ پدیده ادبیات داستانی تاریخ را بررسی می‌کند و روایت، سبک و فنون بلاغی آنها را به خواننده می‌شناساند.

 او در کتابش به خواننده کمک می‌کند تا شناخت خود را از ساختار داستانی عمیق‌تر کند، پایه یه فنی‌اش را ارتقا دهد و امکانات نهفته در زبان را کشف و درک  کند. 

همانندسازی یکی از موثرترین و قدیمی‌ترین روش‌های یادگیری در نوشتن است. همانندسازی تقلید نیست، بلکه تأکید و تمرکز روی این مسئله است که بدون مطالعهٔ دقیق و عمیق آثار پیشین و درک ریزه‌کاری‌های سبکی، فنی و بلاغی نویسنده‌های‌شان و آگاهی از مسیرهایی که رفته‌اند و موانعی که بازشان داشته و قله‌هایی که فتح کرده‌اند، پیشرفت در مسیر داستان‌نویسی کم‌وبیش غیرممکن است. به عبارت دیگر، یادآوری این نکته است که خلاقیت باکره نیست و نویسنده برای رسیدن به سطح متعالی‌تری از خلاقیت، نیاز به سطح عمیق‌تری از شناخت و مطالعه دارد.

کین در این کتاب، تیزبینانه، ریزبینانه و خلاقانه، وجوه و زوایای پنهان سبکی، فنی و بلاغی این بیست و یک نویسنده را آشکار و تحلیل می‌کند و فارغ از بُعد آموزشی، کاری می‌کند که هر کتاب‌خوانِ پی‌گیر و علاقه‌مندی، بعد از خواندن این جستارها، نگاهی دقیق‌تر، عمیق‌تر و کالبدشکافانه‌تر نسبت به این نویسنده‌ها و هر اثر دیگری که بعد از این کتاب می‌خواند، داشته باشد.

خواندن کتاب نوشتن مانند بزرگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به داستان‌نویسی، نویسندگان نوپا و همه کسانی که می‌خواهند شاهکارهای ادبی را بهتر و بیشتر بشناسند، می‌توانند از آموزه‌ها و درس‌های ارزنده ویلیام کین در کتاب نوشتن مانند بزرگان بهره‌مند شوند.

نظرات کاربران

faty564
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

عالیه به همه کسایی که میخوان نوشتن و شروع کنن و شیفته نوشتن هستن توصیه می کنم بسیار راهگشا و انگیزه بخش هست موفق باشید

KAMA
۱۳۹۸/۱۲/۱۵

دیر آوردینش اما ممنون

نیلوفر کمایی
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

لطفا این کتاب را در کتابخانه همگانی بگذارید٠

مهدی
۱۴۰۲/۰۳/۰۹

فوق العاده کاربردی و ترجمه هم عالی و مترجم محترم زحمت زیادی کشیده و ارجاعات مفیدی افزودند

منتقد
۱۴۰۱/۰۹/۰۹

واقعا امیدوارم این کتاب تجدید چاپ بشه

سبحان عزیزی
۱۳۹۹/۱۱/۱۸

خیلی عالی

مانا
۱۴۰۰/۰۱/۲۴

کتابای بهتر ازین‌هم هست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
«وقتی به توصیفی خوب فکر می‌کنید، دنبال توصیفِ باز هم بهتری بگردید.» به جای راضی شدن به چیزی روزمره و معمولی تخیل‌تان را پرواز دهید و فراتر از این سعی کنید کمی حس شوخ‌طبعی داشته باشید، کمی حس ابزورد و کمی حس طنز.
کاربر ۹۷۴۲۶۴
بعضی از نویسنده‌ها و منتقدهای ادبی‌مان، به جای نقد و آسیب‌شناسی روش‌های آموزشی موجود، اصل و اساس آموزش داستان‌نویسی را زیر سؤال می‌برند؛ بله، یک چنین رسولانی هم داریم، با کلی حواری و صحابه. و بیشترِ مدرسان داستان‌نویسی‌مان ــ با همهٔ زحمتی که می‌کشند و بعضی‌های‌شان هم نمی‌کشند ــ دانش به‌روزی ندارند و هنوز دست از شیوه‌های سنتی و تاریخ‌مصرف‌گذشته برنداشته‌اند، و حالا هم که ــ زبان آدم از گفتنش می‌سوزد ــ چند سالی است عده‌ای‌شان رفته‌اند سراغ بازار، و به جای دانش‌های داستانی، میان هنرجوهای‌شان توهم نویسندگی پخش می‌کنند.
MTA
موفقیت او برنامهٔ کار روزانهٔ ثابتش بود. او خودش را از دنیای بیرون کاملاً جدا می‌کرد تا بتواند روی نوشته‌اش تمرکز کند. این کار را به دو شیوه انجام می‌داد: اول ماندن در خانه و کشیدن پرده‌ها و دوم کار کردن در شب‌ها، وقتی همهٔ جهان به خواب می‌رفت.
کاربر ۹۷۴۲۶۴
عده‌ای با تیم‌کشی و راه انداختن جنگ و دعواهای زرگری، به ضرب این مجله یا زور آن شبکهٔ اجتماعی، ادای رونق داشتن داستان ایرانی را درمی‌آورند و حواس‌شان به بوی ابتذالی که در این حوالی پیچیده نیست، یا هست و به انگیزهٔ منفعت ناچیزی که می‌برند، خودشان را به ندیدن زده‌اند. عده‌ای بی‌خیالِ باغی که درخت‌های تنومند پیرش یکی‌یکی دارند فرو می‌افتند و به جای‌شان خبری از نهالی نیست، سرشان را کرده‌اند توی لاک خودشان و تنزهِ بی‌عملی را به تردامنی رقصی چنین و چنان میانهٔ میدان ترجیح می‌دهند.
MTA
کتابی که در این زمینه به‌شدت توصیه می‌شود، نام‌بازی ۱۹۷۷ نوشتهٔ کریستوفر پی. اندرسن است. این کتاب تداعی‌های نیمه‌خودآگاه و ناخودآگاه نام‌ها را توضیح می‌دهد و برای کمک به آدم‌ها در نام‌گذاری فرزندان‌شان نوشته شده، اما برای داستان‌نویس‌ها هم ارزشی یکه و یگانه دارد.
Anahid
حالا مدت‌هاست در غیاب جریان یا جریان‌هایی اندیشمند، دوراندیش، نخبه‌گرا و فارغ از جزرومدهای بازار و بادهای موسمی، داستان مدرن ایرانی، مثل ساختمانی متروکه، به حال خودش رها شده، و هر جا که سرک می‌کشی مدام صحبت از بحران است؛ بحران اندیشه، بحران کیفیت، بحران مخاطب... توی روزنامه‌ها و مجله‌ها و خبرگزاری‌ها و سایت‌های ادبی پُر است از فریادهای وامصیبتا برای این حال‌وروز نزار، برای این تیراژهای نحیف، برای این اقتصاد فقیر، و برای این ستاره‌سازی‌های پوشالی.
MTA
«هنرمندِ خوب باور دارد هیچ‌کس از چنان شایستگی‌ای برخوردار نیست که او را نصیحت کند. او بالاترین میزان غرور را دارد. و هیچ مهم نیست چه‌قدر یک نویسندهٔ قدیمی را ستایش می‌کند، در واقع می‌خواهد او را شکست دهد.»
Anahid
به یاد داشته باشید، هرگز از یک بوکسور نمی‌شنوید که بگوید «نه، من از این ضربهٔ کوتاه استفاده نمی‌کنم. این تکنیک محمدعلی بوده.»
Anahid

حجم

۲۹۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

حجم

۲۹۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان