دانلود و خرید کتاب فراتر از بودن کریستین بوبن ترجمه حبیب گوهری‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراتر از بودن اثر کریستین بوبن

کتاب فراتر از بودن

امتیاز:
۳.۸از ۴۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فراتر از بودن

کریستین بوبن، نویسنده‌ای که زندگی را به شعر بدل کرده است در کتاب فراتر از بودن، داستان عشقی توصیف‌ناپذیر را بازمی گوید. عشقی که به قول احمد شاملو، شاعر معاصر ایرانی در فراسوی مرز‌های تن جریان دارد. بوبن در این کتاب فقدان را به تصویر کشیده. بخشی که شاید زیباترین بخش و باارزش‌ترین بخش یک عشق است.

درباره کتاب فراتر از بودن

بانویی به اسم ژیسلن، یک مادر، یک همسر، یک معشوقه، مرده است و حالا عاشق با او و خاطراتش زندگی می‌کند. با او حرف می‌زند از شور عشقی که پایان نیافته می‌گوید و از قلبی که هنوز از به عشق او تپیدن باز نیاستاده است. ما در این خاطرات و نوشته‌ها با کریستین عاشق همراه می‌شویم و به زندگی ژیسلن می‌رویم. ژیسلنی که از ابتدای کتاب، بوبن شروع به توصیفش می‌کند. زنی متوسط القامه، پرمشغله، فرشته‌وار، بخشنده، با کندی‌ای خواستنی در حرکات و رفتار، با عشقی سرشار به کودکان و والدین و هرکسی که دور و بر او زندگی می‌کند. زنی که در دوازدهم اوت ۱۹۹۵ وظیفه‌اش را بر این زمین خاکی به انجام می‌رساند و به سوی آرامگاه ابدی می‌شتابد اما مرد عاشق از مرگ معشوقی که انگار همیشه دورادور در زندگی او بوده، یک منظومه بلند درباره عشق می‌سازد.

فراتر از بودن کتابی است که برای همه عاشقان آشنا است و بوبن در این کتاب جوری از عشق حرف می‌زند که انگار به جای تمام عاشقان جهان زیسته است. 

خواندن کتاب فراتر از بودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر نگاه بوبن به زندگی را دوست دارید و اگر زندگی و عشق و انسان در نگاه شما مانند نگاه لطیف، شعرگونه و فلیلسوف‌وار بوبن است قطعا از خواندن کتاب فراتر از بودن لذت خواهید برد. 

 درباره کریستین بوبن

کریستین بوبن در سال ۱۹۵۱ در فرانسه، در شهر کوچکی به نام کروزو به دنیا آمد. کودکی آرام و بی‌دغدغه‌ای را پشت سر نهاد و در جوانی در همین شهر به تحصیلات آکادمیک پرداخت. او هیچ‌گاه از کروزو بیرون خارج نشده است.

به اعتقاد بسیاری، کریستین بوبن یک پدیده در ادبیات فرانسوی است. بوبن فلسفه خوانده است و درون‌مایه آثارش فلسفی-عرفانی است. او جایزه معتبر Dera maggots که از مهم‌ترین جوایز فرهنگی-ادبی فرانسه است را نیز در کارنامه دارد. آلیس اندرسون، مترجم انگلیسی آثار بوبن می‌گوید کارهای او نه داستان‌اند و نه واقعیت، نه نثرند و نه شعر، بلکه تلفیقی از این دو هستند.

 بخشی از کتاب فراتر از بودن

برف کودکی است با لباسی سفید رنگ. دختر بچه‌ای که تازه، اولین گام‌هایش را روی زمین می‌گذارد. به شکل دختر بچه‌ای یک ساله پدیدار می‌شود و سپس از بین می‌رود و سال بعد دوباره پدید می‌آید و همیشه در همان سن باقی می‌ماند و هیچ گاه گرفتار پیری نمی‌شود. از این به بعد تو نیز مانند آن برف یک ساله هستی که تا ابد چهل و چهار ساله باقی خواهی ماند.

تو همیشه از پیر شدن می‌ترسیدی؛ حال دیگر پیری را نخواهی دید. تا ابد، هر زمان که نامت به زبان آورده شود، همان شادابی اولین برف را در خاطر زنده خواهی ساخت.

من از دیدن این اولین برف هم شاد شدم و هم غمگین، سپس شروع به برشمردن دیگر هرگزها کردم:

تو دیگر هرگز برف را نخواهی دید...

تو دیگر هرگز سوسن‌ها و یا آفتاب را نخواهی دید... تو به برف، به سوسن و به آفتاب تبدیل شده‌ای... و من همه جا تو را می‌یابم، حتی در کتاب‌ها...


معرفی نویسنده
عکس کریستین بوبن
کریستین بوبن

کریستین بوبن نویسنده فرانسوی در ۲۴ آوریل ۱۹۵۱ در شهر لوکروزو، در فرانسه به دنیا آمد. شهری که آن را عاشقانه دوست دارد و از آن خارج نشده است. در رشته‌ فلسفه تحصیل کرد و پس از به پایان رساندن تحصیلاتش، مشغول به کار در یک روزنامه‌ محلی شد. او علاوه بر روزنامه‌نگاری شغل‌های دیگری را هم تجربه کرده است. از کار کردن در کتابخانه و موزه گرفته تا گذراندن دوره‌های مددکاری روانی. اما از آنجایی که مطالعه و نوشتن علاقه اصلی او بود، دوباره به ادبیات روی آورد.

نظرات کاربران

آرام
۱۳۹۸/۱۲/۰۴

فراتر از بودن ... فراتر از عشقی قابل توصیف... فراتر از لطافتی لمس شدنی... روایتگر مردی با عشقی حقیقی و مقدس ، در برابر زنی که حضور فیزیکی نداره ولی در سراسر زندگی و خاطرات راوی جانی جاویدان داره... دلنوشته های که از یادآوری

- بیشتر
نعنا
۱۳۹۸/۱۲/۲۵

همونطور که از اسمش پیداست نویسنده واقعا فراتر از بودن رو در قالب داستان و عشقِ زیبایی توصیف کرده. اینکه چطور میشه با همه محدودیت‌های زمانی و مکانی در ذهنِ و قلب دیگران جاودانه بشی.🌱 از خواندن کتاب لذت بُردم.

نسیم رحیمی
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

فرم نگارش این کتاب طوری هست که شاید مورد پسند همه نباشه چون به شکل یک نامه یا شاید هم دلنوشته هست.در تمام سطور کتاب نویسنده فقط به ستایش ژیسلن پرداخته و از عشق گفته. کتاب پر از جملات زیبا

- بیشتر
Márma
۱۳۹۹/۰۱/۲۹

بشدت تحت تاثیر قرار گرفتم

zoha.mc
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

یک کتاب عاشقانه با توصیفهای زیبا از عشق و زندگی. خوندنش به آدم ارامش میده و حجم زیادی نداره ک آدم خسته بشه.

Toobakiani
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

فراتر از بودن داشتن تجربه های مشترک با راوی داستان همیشه جذابه و قدرتِ احساسِ همذات‌پنداری رو بیشتر خواهد کرد. این تا حدودی تبدیل می شه به بازخوانی احوال و احساساتی که بعد از، «از دست دادن» بر آدمی عارض میشه‌. شاید

- بیشتر
maedeh
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

کتاب دلنشینی بود

سوفی
۱۳۹۹/۰۳/۲۱

عاشقانه ی آرام و دوست داشتنی با تصویر سازی های زیبا.. مقدمه ی مترجم همون اول جذبم کردم و باعث شد خوندن کتاب رو جلوتر بندازم.. و چیزی که جالب ترش می کرد این بود که اگر چه خیلی اتفاقی به

- بیشتر
fateme1ghaderi
۱۳۹۸/۱۲/۲۷

کتاب آرومی بود با جمله های قشنگ... اگه کوتاه نبود قطعا نمی خوندمش... چون اونقدر جذابیت نداشت برام

Jasmine
۱۴۰۱/۰۹/۰۱

یجورایی قربونت صدقه بوبن برای همسر درگذشته اش هست از اول تا آخر فقط ستایش ویژگی های همسر فقیدش، همین:/

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶۸)
من در این ۱۶ سال پرکارترین مرد دنیا بودم: نشسته در سایه، همواره محو تماشای تو ...
آرام
دوستت دارم... و این جمله‌ای است که هرگز آن را به زمان گذشته نخواهم نوشت..
Saeid
بهترین مادرها، تمام وجودشان را می‌بخشند و می‌روند.
Mithrandir
ستاره‌های قرمز رنگ، همچون بارانی از شهاب سنگ، درون سرت فرو می‌ریزد. آنوریسم یا سکتهٔ مغزی. این چیزی است که پزشک‌ها می‌گویند و نامی است که برای گفتن ناگفتنی‌ها به کار می‌برند.
آرام
صد بار شدم عاشق و مردم صد تابوت خودم به گور بردم صد بار من غّره از این که صد نفر گول زدم دل غافل از آن که گول خوردم صد بار
Nerd
«کودکان به ملکوت پروردگار نزدیک‌ترند... و خدا آن چیزی است که کودکان می‌شناسند، نه بزرگسالان؛ بزرگسالان وقت خود را برای غذا دادن به گنجشکان هدر نمی‌دهند.»
Toobakiani
من در این ۱۶ سال پرکارترین مرد دنیا بودم: نشسته در سایه، همواره محو تماشای تو ...
Saeid
«کودکان به ملکوت پروردگار نزدیک‌ترند... و خدا آن چیزی است که کودکان می‌شناسند، نه بزرگسالان؛ بزرگسالان وقت خود را برای غذا دادن به گنجشکان هدر نمی‌دهند.»
نعنا
به نظر من ما انسان‌ها بر روی کرهٔ زمین زندگی نمی‌کنیم، بلکه سرزمین واقعی ما، قلب کسانی است که به آن‌ها علاقه داریم.
نعنا
همهٔ ما به غم اعتبار و اهمیت بیش‌تری می‌دهیم تا به شادی؛ برای غمی که تمام گذشته و وزن و عمقش را به رخ ما می‌کشد. در حالی که شادی هیچ گذشته، وزن و عمقی ندارد. همان لحظه که متولد می‌شود، در حال پرواز است. شادی پرارزش‌ترین و در عین حال کم ارزش‌ترین موجود در دنیاست، چیزی که تنها کودکان می‌توانند به راستی آن را ببینند و حس کنند
نعنا

حجم

۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان