دانلود و خرید کتاب برگزیده مقالات والتر بنیامین والتر بنیامین ترجمه رویا منجم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برگزیده مقالات والتر بنیامین اثر والتر بنیامین

کتاب برگزیده مقالات والتر بنیامین

انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۳.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برگزیده مقالات والتر بنیامین

 رویا منجم در این کتاب برگزیده‌ای از مقالات والتر بنیامین (بنجامین ) فیلسوف آلمانی، شامل کار هنر در دوران بازتولید مکانیکی رساله‌هایی در باب مفهوم تاریخ نقد خشونت و... را گردآوری کرده است.

خواندن کتاب برگزیده‌ی مقالات والتر بنیامین (بنجامین) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به فلسفه و تاریخ و جامعه‌شناسی را به خواندن مجموعه مقالات والتر بنیامین دعوت می‌کنیم.

درباره والتر بنیامین (بنجامین)

والتر بندیس شونفلایز بنجامین در ۱۵ ژوئیه ۱۸۹۲ در خانواده‌ای ثروتمند از یهودیان آشکنازی در برلن به دنیا آمد. در ۱۹۱۲ در سن بیست سالگی وارد دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ شد و سپس به دانشگاه برلن رفت تا فلسفه بخواند. در ۱۹۱۹ تز دکترای خود را به نام "مفهوم نقد هنری در رمانتیسیسم آلمانی" به دانشگاه برن سوئیس ارائه داد که مورد ستایش قرار گرفت پس از

گذراندن یک دوره بیکاری، نگارش کتاب و ماجراهای عاشقانه، در دوران میان ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۳ خرج زندگی خود را از راه نقد ادبی، ترجمه و مقاله‌نویسی برای مجلات درمی‌آورد که باعث شد با شماری از روشنفکران چپ، از جمله برتولت برشت آشنا شود. با روی کارآمدن نازیها در ۱۹۳۳ بنجامین و به دنبالش آدورنو، برشت و بسیاری از دوستان یهودی دیگرشان آلمان نازیها را برای همیشه ترک کردند. در همین سال‌ها بنیامین شروع به کار برای مرکز پژوهشهای اجتماعی، حال با مدیریت مکس هورکهایمر کرد و در همین دوره بود که برخی از تأثیرگذارترین مقاله‌های خود را برای مجله‌های ادبی نوشت، از جمله خوانش جاه‌طلبانه (و در نتیجه ناتمام) گذرگاههای طاقی بودلر در چارچوب سرمایه‌داری سدهٔ نوزدهم و کار هنری در دوران بازتولید مکانیکی را.

با شروع جنگ جهانی دوم بنجامین برای مدتی زودگذر در "اردوگاه کار" که برای شهروندان آلمانی در ۱۹۳۹ برپا شده بود، زندانی شد. چند ماه بعد که آزاد شد به پاریس بازگشت و به کارش روی پروژهٔ گذرگاههای طاقی در کتابخانهٔ ملی ادامه داد. با پیشروی نازیها در تابستان ۱۹۴۰ و گریختن بنجامین از پاریس یادداشت‌هایش برای این پژوهش ناتمام در دستان امن دوست کتابدار و نویسنده‌اش جورج باتای ماند. بنجامین به شهر مو رفت که دسته‌های بزرگی از نازیها در آن اقامت داشتند و شاید خطرناک‌ترین جا در فرانسه در دوران نخست اشغالش بود. برای همین ناگزیر شد به فرار ادامه دهد و از گذرگاه نامداری میان فرانسه و اسپانیا بگذرد تا سپس با کشتی به امریکا برود. به دلیل شرایط قلبی، گذر از این گذرگاه کوهستانی برایش گران تمام شد. هنگامی که دریافت برای ترک فرانسه نیاز به ویزا دارد، به شدت گرفتار نومیدی شد و در سن ۴۸ سالگی دست به خودکشی زد.

میراث بنجامین در اصل در دستان تئودور آدورنو و گرشوم شولم بود که پس از جنگ توانستند علاقه به کارهای او را زنده کنند. "روشنگری‌ها" (۱۹۶۳)، سرآغازهای درام تراژیک آلمان (۱۹۷۷)، بازاندیشی‌ها (۱۹۷۸)، خاطرات مسکو (۱۹۸۶) و گذرگاههای طاقی (۱۹۹۹) از جمله کارهای اوست که به چاپ رسیده است.

تأکید غیرعادی او بر مارکس (به دلیل دوری از دیالکتیک مارکس)، برداشت‌های یهودی او از زمان مسیحایی همراه با تلاشهایش برای دور شدن از متافیزیک، ربط او را با اندیشهٔ امروز ماندگار کرده است.

نظرات کاربران

mohamad sabzian
۱۴۰۰/۰۶/۰۴

به نظرم این کتاب خوب ترجمه نشده و این جذابیت کتاب رو کم کرده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
در لحظه‌ای که مقولهٔ اصالت دیگر کاربردی در تولید هنری ندارد، کل کارکرد هنر وارونه می‌شود. به جای آنکه بر آیین استوار باشد، بر آداب دیگری ـ سیاست ـ بنا می‌گردد.
mohamad sabzian
در عکاسی ارزشِ نمایشی شروع به جایگزین کردن ارزش مناسکی در تمامی مراحل می‌کند. اما ارزش مناسکی بدون ایستادگی تسلیم نمی‌شود. خود را به جان پناهی نهایی پس می‌کشد: چهره و سیمای مردمی. تصادفی نیست که پرتره نقطهٔ کانونی مراحل نخستین عکاسی بود. مناسک به یادآوری عزیزان، غایب یا مرده، پناهگاهی نهایی برای ارزش مناسکی نگاره است.
AmirHossein
تنها آن تاریخ‌نگاری استعداد پروبال دادن به امید به گذشته را دارد که به شکل راسخی به‌این باور رسیده باشد که حتی مردگان، از دست دشمن اگر پیروز شود، در امان نیستند. و این دشمن از پیروزبودن دست نکشیده است.
ali73
تکنیک بازتولید، موضوع بازتولید شده را از قلمرو سنت جدا می‌کند. با بازتولیدهای فراوان، شمار بالایی از روگرفته یا نسخه‌ها را برای یک هستی یگانه جایگزین می‌کند و چون اجازه می‌دهد بازتولید، بیننده یا شنونده را در وضعیت خاص خودش ببیند، عینیت و موضوعِ بازتولید شده را از نو فعال می‌کند.
mohamad sabzian
فاشیم می‌گوید: Fiat ars - pereat mundus (بگذار هنر آفریده شود - بگذار دنیا فنا شود) و همان‌طور که مارینتی می‌پذیرد، انتظار دارد که جنگ ارضای هنری درک‌ودریافتی حسی را که با تکنولوژی تغییریافته برآورده کند. بدیهی است که این به اجرا گذاشتن «هنر برای هنر» است. گونهٔ مردم که در روزگار هومر موضوع و هدف ژرف‌اندیشی برای ایزدان المپ بود، اینک کسی برای خودش است. از خودبیگانگی‌اش به چنان درجه‌ای رسیده که می‌تواند نابودی خودش را به عنوان لذت درجهٔ یک زیبایی‌شناسی تجربه کند. این وضعیت سیاست است که فاشیسم به زیبایی‌شناسی عرضه می‌کند. کمونیسم با سیاسی کردن هنر پاسخ می‌دهد.
ایلیا
" تمامی تلاشهایی که سیاست را زیبایی‌شناسانه می‌کند به یک چیز می‌رسد: جنگ."
ایلیا
هیچ سندی از تمدن نیست که در عین حال، سند بربریت نباشد. و درست چون چنین سندی از بربریت خالی نیست، بربریت، روشِ دست به دست شدنِ آنرا هم از یک دارنده به دارندهٔ دیگر آلوده می‌کند.
ali73
تنها آن تاریخ‌نگاری استعداد پروبال دادن به امید به گذشته را دارد که به شکل راسخی به‌این باور رسیده باشد که حتی مردگان، از دست دشمن اگر پیروز شود، در امان نیستند. و این دشمن از پیروزبودن دست نکشیده است.
ali73
در عکاسی ارزشِ نمایشی شروع به جایگزین کردن ارزش مناسکی در تمامی مراحل می‌کند. اما ارزش مناسکی بدون ایستادگی تسلیم نمی‌شود. خود را به جان پناهی نهایی پس می‌کشد: چهره و سیمای مردمی. تصادفی نیست که پرتره نقطهٔ کانونی مراحل نخستین عکاسی بود. مناسک به یادآوری عزیزان، غایب یا مرده، پناهگاهی نهایی برای ارزش مناسکی نگاره است. هاله برای آخرین بار از تجلی زودگذرِ سیمای مردمیِ نخستینِ عکسهای گرفته شده تراوش می‌شود.
ایلیا
بیرون کشیدن چیزی از صدفش، نابود کردن هاله‌اش، نشانهٔ درک‌ودریافتی است که «مفهوم برابری همه‌گیر چیزها» در آن تا آنجا افزایش یافته که آن را حتی از هر چیز منحصر به فرد و یگانه‌ای هم به یاری بازتولید بیرون می‌کشد. به‌این ترتیب، چیزی در میدان درک‌ودریافت متجلی می‌شود که در حوزهٔ نظری در اهمیت فزایندهٔ آمار توجه برانگیز است. سازگاری واقعیت با توده‌ها و توده‌ها با واقعیت، روندی است که دامنهٔ آن هم برای اندیشمندی و هم درک‌ودریافت، بیکران است.
ایلیا

حجم

۲۲۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

حجم

۲۲۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان