دانلود و خرید کتاب مرگ بازی پدرام رضایی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرگ بازی اثر پدرام رضایی‌زاده

کتاب مرگ بازی

معرفی کتاب مرگ بازی

پدرام رضایی‌زاده شاعر، روزنامه‌نگاری، داستان‌نویسی و منتقد ادبی است. وی مجموعه شعر «اگر شیطان سخن بگوید»‌ مجموعه داستان کوتاه «مرگ بازی» را منتشر کرده است.
«مرگی بازی»‌ مشتمل بر ۹ داستان کوتاه است:‌ «فانفار» و «دفترچه‌ی کوچک خاطرات‌ من» و «سیگار نیم سوخته‌ی روی دیوار»‌ و «خورشیدگرفتگی»‌ و  «ماه امشب در می‌زند»‌ و «آخرین بار کی آرزوی مرگش را داشته‌ای؟»  و «یک روز آفتابی برای جغد»‌ و «در خیابان برف می‌بارد»‌ و «مرگ‌بازی»‌.

این مجموعه تجربه و آزمون شخصی نویسنده برای پرداختن به فضاها و لحن‌های گوناگون است. داستان‌های این مجموعه با محوریت و موضوع مرگ است؛ مثلاْ پرداختن به مرگ را از دیدگاه فرشته‌ی مرگ و خاطره‌نویسی او از ماموریت‌هایش با فضایی طنزآمیز، خودکشی زنی روان‌پریش، روایت تلخ مرگ از بمباران و جنگ، کشمکش ذهنی فرزندی هنگام مرگ پدرش، غم مرگ معشوقه‌...

در بخشی از این داستان می‌خوانیم:‌

«می‌گفتند روبه‌روی خانه‌اش ایستاده بوده و توی کیف کوچکش دنبال کلیدِ در می‌گشته، که موج انفجار، یا شاید یک ترکش سرگردان، سرش را پرت می‌کند وسطِ خیابان. شاید آژیر خطر را نشنیده بوده، یا در همان چند ثانیهٔ آخر با خودش زمزمه کرده که این‌بار هم نوبت دیگری‌ است و کسی با او کاری ندارد. همیشه از جایی آغاز می‌شود که انتظارش را نداری. یک‌مرتبه به خودت می‌آیی و می‌بینی وسطِ خاطره‌ای افتاده‌ای که تمام روزهای گذشته خواسته‌ای فراموشش کنی. هر چه با خودت تکرار کنی که همه چیز تمام شده و دلیلی برای یاد آوردنش وجود ندارد، باز یک روز با بهانه‌ای حتا کوچک، خودش را از گوشهٔ ذهنت بیرون می‌کشد و هجوم می‌آورد به گذر دقیقه‌های آن روزت».




نظرات کاربران

Rose water
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

کتاب به شدت ضعیفی بود من نسخه فیزیکیش رو تهیه کردم و بعد خوندن واقعا متاسف شدم به خاطر تایمی که پاش گذاشتم ارزش هزینه ارسال نداره وگرنه کتابو مجانی به هرکسی میخواست میدادم چون واقعا برام هیچ ارزشی نداره.

Butterfly
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

من با داستان ماه امشب در میزند این کتاب هر دفعه اشک میریزم😔

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
همیشه از جایی آغاز می‌شود که انتظارش را نداری. یک‌مرتبه به خودت می‌آیی و می‌بینی وسطِ خاطره‌ای افتاده‌ای که تمام روزهای گذشته خواسته‌ای فراموشش کنی. هر چه با خودت تکرار کنی که همه چیز تمام شده و دلیلی برای یاد آوردنش وجود ندارد، باز یک روز با بهانه‌ای حتا کوچک، خودش را از گوشهٔ ذهنت بیرون می‌کشد و هجوم می‌آورد به گذر دقیقه‌های آن روزت.
کاربر ۶۶۷۹۲۶

حجم

۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان