دانلود و خرید کتاب همه‌جا پای پول در میان است جورج اورول ترجمه رضا فاطمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه‌جا پای پول در میان است اثر جورج اورول

کتاب همه‌جا پای پول در میان است

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب همه‌جا پای پول در میان است

«همه‌جا پای پول درمیان است» یکی دیگر از آثار نویسنده انگلیسی نام‌آشنا، جورج اورول است. همه رمان‌خوان‌های حرفه‌ای اورول را به خوبی می‌شناسند و قلعه حیوانات،۱۹۸۴، دختر کشیش و روزهای برمه او را نه یک بار، بلکه دست کم دوسه باری خوانده‌اند. او قلم تیز و نقادانه‌ای دارد و پلیدی را خیلی واضح و بی‌پرده توصیف می‌کند.

اعتراض‌های سیاسی‌اش رسا و بلند است و بدون ترس انتقاد می‌کند. او معمولا در کتاب‌هایش آرمان شهری منفی را به نمایش می‌گذارد و به روش‌های خاص خود نشان می‌دهد که آینده بشر چیزی نیست که در ابتدای قرن بیستم به مردم وعده داده شده بود.

گوردون به پول بی‌احترامی کرده بود، علیه آن وارد جنگ شده و سعی کرده بود در گوشه‌ای خارج از دنیای پول عزلت‌نشین شود؛ اما این‌نوع زندگی نه تنها برای او بدبختی آورد؛ بلکه باعث ایجاد یک خلأ وحشتناک در او شد، یک حس ناگزیر پوچی. ترک پول؛ یعنی ترک زندگی. درست‌کاربودن بیش از حد هم نیاز نیست. چرا باید قبل از اینکه موعدش فرا برسد بمیری؟ پس به دنیای پول برگشت و در نهایت دختر مورد علاقه‌اش رزماری از او چیزی را طلب کرد که برای تهیه آن باید پول می‌داشت. یک آپارتمان کوچک و مبله با یک گلدان از گل آسپیدیسترا پشت پنجره‌اش. این موضوع به گوردون تکانی می‌دهد تا خودش را برای وارد شدن به دنیای تازه آماده کند و از کارهای مورد علاقه‌اش دست بکشد:

«گاهی‌وقت‌ها حتا شش پنی هم برای بلیط سینمایی ارزان و کثیف نزدیک جاده وست‌مینستربریج برایش باقی می‌ماند. او هنوز هم دست‌نوشته‌های لذت‌های لندن را با خودش به همه‌جا می‌برد؛ اما کاملا از روی عادت بود. او دیگر حتا تظاهر به کار روی آن‌ها هم نمی‌کرد. تمام عصرهای او به یک شکل سپری می‌شد. آنجا در آن اتاق زیرشیروانی دورافتاده کثیف و در کنار آتش، اگر زغالی باقی مانده بود و اگر هم زغالی نبود، در تخت‌خواب، با قوری و سیگارهای دست‌ساز، کتاب می‌خواند. این‌روزها فقط هفته‌نامه‌های دو پنی می‌خواند.»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

misbeliever
۱۴۰۰/۰۴/۱۳

« اولین تاثیر فقر کشتن فکر است...او فکر میکرد کشف جدیدی کرده؛ چون به این قضیه پی برد که همیشه هم زمانی که انسان بی پول است...نمی‌تواند از آن فرار کند...بلکه برعکس...اگر به اندازه کافی برای حیات پول نداشته باشید

- بیشتر
1984
۱۴۰۰/۰۹/۰۶

واقعی و بسیار سنگین و تلخ. چهره واقعی بسیاری از کشورها بویژه ما. واقعا قشنگ نوشته و بیانگر سیاست کلی حاکم بر جوامع انسانی.سانسور هم بدجور شده؛ با متن اصلیش چک کردم. مقدمه مترجم هم نخونید که داستان رو لو

- بیشتر
farnia
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

این کتاب به رابطه پیچیده پر تناقض انسان روشنفکر با پول می پردازد ... اورول در با استادی تمام از سیطره پول بر انسان و روابط انسانی پرداخته و شاعر جوانی که می‌خواهد بر این سلطه یک تنه پایان دهد

- بیشتر
arshia
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

من نسخه چاپی این کتاب رو دارم میخونم و اوایل کتابم بنظرم اونجایی که گوردون میگه وقتی پول نداری دوست داشتنی نیستی و هیچکس دوستت نداره و اینا من با این قسمتش مخالفم چون من ینفرو دوس دارم ک تاحالا ندیدمش

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
خدایا به من درستکاری عطا نکن؛ فقط پول بده، پول!
...💙
گرگ تنها، بهتر از سگ چاپلوس است.
هادی
اینجا و آنجا نیم دوجین کتاب‌های به‌فروش‌نرفته قرار داشتند که همانند دختران ترشیده بسیار احساساتی هنوز هم امیدوارانه نجابت خود را حفظ می‌کردند.
...💙
و چه دنیای خوب مزخرفی است، دنیای ما.
بابایِ نهال
راولستون از بعضی جهات حتا شبیه به پولدارها هم نبود. حالت فساد روح که معمولا همراه با ثروت به انسان مستولی می‌شود در او راه نیافته بود و شاید هم او با تلاشی آگاهانه از این حالت فرار کرده بود.
mahyas
چقدر ناعادلانه است که انسان مملو از خواهش‌های زجرآور باشد؛ اما ارضای این خواهش‌ها برایش ممنوع باشد!
AmirMasoud
واقعآ چرا نباید به او کم اهمیت می‌دادند؟ او پولی در بساط نداشت. وقتی انسان بی‌پول است، در طول زندگی تنها چیزی که نصیبش می‌شود، بی‌احترامی‌های مداوم است.
AmirMasoud
ــ اگر فقیر باشی برادرت هم از تو متنفر خواهد بود.
sahar
فقر یک چیز شیطانی همیشگی با خود دارد و آن، تنهاییست.
AmirMasoud
خدایا به من درستکاری عطا نکن؛ فقط پول بده، پول!
AmirMasoud

حجم

۲۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان