دانلود و خرید کتاب پول و زندگی امیل زولا ترجمه علی اکبر معصوم بیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پول و زندگی

امیل ادوارد چارلز آنتوان زولا (۱۹۰۲- ۱۸۴۰)، نویسنده، نمایشنامه نویس و روزنامه‌نگار فرانسوی است. زولا مهم‌ترین نماینده مکتب ادبی ناتورالیسم و عامل مهم در گسترش تئاتر ناتورالیستی و از چهره‌های برجسته در آزادی سیاسی فرانسه است. در ١٨٧١ زولا شروع به نوشتن سلسله رمان‌های ٢٠جلدی «خانواده روگن ماکار» کرد که این همزمان با سقوط پاریس و سربرآوردن کمون پاریس بود. بعد از ٢٢سال و در ١٨٩٣ این رمان‌ها به پایان رسید. با گذشت این دو دهه، زولا متوجه شد در حال عقب افتادن از تحولات عصر است و اگر بخواهد ماجرای این خانواده را دنبال کند باید با تحولات عصر هم همراهی کند. از این رو در رمان «خوشبختی بانوان» به ظهور فروشگاه‌های بزرگ و در رمان «سایه‌های شب» یا «هیولای درون» به شبکه گسترده راه آهن در فرانسه و دنیا پرداخت. رمان «پول» هم به مساله بورس بازی، سفته بازی، گسترش سرمایه‌داری، سربرآوردن سرمایه در همه اطراف و اکناف فرانسه و اروپا می پردازد و حتی تا حدی به بین المللی شدن سرمایه هم توجه دارد. همه این ماجراها به گونه ای است که گویی زولا دقیقا در سال ٢٠٠٧ ظهور کرده و حباب های مالی و ترکیدنشان را دیده و حالا به نوشتن رمان «پول» پرداخته است. رمان این پرسش‌ها را مطرح می کند که پول چه نقشی در زندگی دارد و پدیدآورنده خوشبختی است یا بدبختی؟ تمدن ساز است یا نابودکننده روابط میان آدم‌ها؟ در انتها زولا پاسخی نمی‌دهد و قضاوت را به عهده خواننده می‌گذارد، چون روش او کنار ایستادن و تماشای فعل و انفعالات است. او در این رمان همچنین به قضیه استعمار خاورمیانه و شرق هم توجه داشته است. زولا در این رمان به جنبه‌ای از زندگی اجتماعی و سیاسی فرانسه که مقارن با سربرآوردن غول سرمایه داری است توجه دارد. از این حیث بین آثار زولا اهمیت «پول» در پرداختن به روابط سرمایه دارانه در عصر جدید ممتاز است.
معرفی نویسنده
عکس امیل زولا
امیل زولا

امیل زولا رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و روزنامه‌نگار فرانسوی است که او را می‌توان از شناخته‌شده‌ترین نمایندگان مکتب ادبی ناتورالیسم و مهم‌ترین عوامل گسترش تئاتر ناتورالیستی دانست. او در زمره‌ی نویسندگان مطرح فرانسوی جای دارد که کتاب‌هایش در سطح جهان ترجمه و چاپ شده، مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته و بارها در سینما و تلویزیون مورد اقتباس واقع شده است.

نظرات کاربران

نسیم رحیمی
۱۴۰۰/۰۲/۱۰

خیلی خوب بود. نوشته های زولا شاهکاره

Bahareh Sobhani
۱۳۹۶/۰۹/۲۵

ببخشید میشه توضیح بدین چند درصد این مبلغ به انتشارات میرسه؟ چند درصد برای طاقچه هست؟

ايوارا
۱۳۹۵/۱۲/۰۱

اسم کتاب پول و زندگیه واسه همین گرونه احتمالن

Peyvand
۱۳۹۵/۰۶/۲۴

نشر نگاه خیلی کتاباش گرون هستن . یکم تخفیف بدین مثل بقیه !

a.n.s.u
۱۴۰۲/۰۶/۰۳

هنر درست دیدن و درست نشان دادن مثل آیینه را به راستی می توان در نوشته های امیل زولا یافت. زیباتر از این رمان، رمان سایه های شب زولاست که به حق یک شاهکار ادبی است.

Mostafa
۱۳۹۵/۱۲/۰۱

اوووو چه خبره اگه بخوام 16 تومن پول نسخه الکترونیکی بدم خوب چه کاریه میرم نسخه چاپیشو میگیرم اصلا نسخه الکترونیکی یکی از مزیتاش همین ارزون بودنشه که متاسفانه بعضیا درک نمیکنن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
آی آی، خيلی دلم می‌خواهد شاهد طلوع عدالت باشم!
پویا پانا
هيچ کس نيست که کاملاً سزاوار سرزنش باشد، هيچ آدمی پيدا نمی‌شود که در عين تمام شرارت‌هايی که ممکن است از او سر زده باشد خوبی‌های بسيار نيز نکرده باشد.
نسیم رحیمی
وقتی کاری را آنآ نمی‌کنيد مطمئن باشيد که هرگز و ابدآ انجامش نمی‌دهيد.
نسیم رحیمی
پول گُه‌دانی‌ای است که انسان‌های فردا بر روی آن می‌شکفند و برمی‌آيند.
نسیم رحیمی
در زندگی فقط يک چيز احمقانه است ـ اين که بگذاريد گول‌تان بزنند.
نسیم رحیمی
کسانی را که آماده‌اند تا با شجاعت دست به هر کاری بزنند، چيزی ندارند که از دست بدهند و همه چيز به دست می‌آورند.
Farzane H
و ساخته شده بود که زندگی بسازد نه اين که بر زخم‌هايی مرهم بگذارد که زندگی پديد آورده بود
نسیم رحیمی
بهترين راه به هرحال اين است که آدم فکر خودش را دنبال کند، هرچه بادا باد!
پویا پانا
خوبی را در همه‌جا می‌شد يافت حتی در بدترين کسان که هميشه نسبت به کسی خوب‌اند، و هميشه در ميان لعن و نفرين جمعيتی، هستند صداهای خاکسارانه و تک‌افتاده‌ای که از آن‌ها سپاسگزار باشند و ستايش‌شان کنند.
نسیم رحیمی
کار به کسی زندگی نمی‌بخشد؛ فقط بدبخت‌ها و احمق‌ها کار می‌کنند تا ديگران را گنده و پروار کنند
نسیم رحیمی

حجم

۵۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۶

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

حجم

۵۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۶

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان